Hej Anders!
Bra synpunkter du framför. Jag tror också forumet blir mer livaktigt om vi postar kortare inlägg lite oftare. Precis som du säger, så blir det ju då lättare för alla att tillgodogöra sig innehållet och följa upp med kommentarer.
Vi har väl tenderat att komma med ganska omfattande och långa utläggningar och resonemang. Men det blir nog mer flyt och fart på forumet med många korta inlägg istället!
Jag kan ju sedan sammanfatta på projektets hemsida de observationer som görs av hur olika händelser speglas i ingresshoroskopen.
Samtidigt är det naturligtvis inte förbjudet att skriva mer utförliga och innehållsrika inlägg (men det kanske inte blir så många som läser dem

).
För att så här i början få en grund att stå på när det gäller Sverige-projektet har jag gjort en del studier och tolkningar av olika horoskop, t.ex. för 1809 och 1974 års författningar och för kungarna Karl XII och Gustav IV Adolf. Jag har då valt att först lägga ut tolkningarna här på forumet för eventuella kommentarer för att sedan föra över materialet till hemsidan. Det blir ju ganska långa inlägg, men det kanske ändå är så man får göra med den typen av horoskoptolkningar.
Korta och snabba inlägg ofta är annars bäst lämpade för ett forum, som du säger, och vi får sikta på mer av den varan!
Ha det så bra du också!
Mats i det blå