Hej igen!
Om man ska jämföra tecknen, så kanske Oxen är mer trogen "av naturen": lugn, stillsam, pålitlig, trofast, osv, medan Stenbocken kanske istället är trogen mer av principfasthet, ansvar, osv. Men vänder man på det hela , så kan de här tecknen kanske genom sina negativa sidor bidra till att göra ett förhållande outhärdligt, vilket i sin tur kan leda motparten till otrohet. Oxen, t.ex, kan hemfalla åt äganderättskänslor och svartsjuka. Saturniska Stenbocken kan tendera att ta livet för allvarligt och då bli dyster och tråkig att ha att göra med.
Jungfrun är känd för att vara pålitlig, osjälvisk, omtänksam, tillbakadragen, försiktig och tjänande - egenskaper som hindrar henne från att "hoppa över skaklarna".
Fiskarna står för universell kärlek, medkänsla, andlighet, osv, men kan också innebära förvirring, verklighetsflykt, drogmissbruk, bedrägeri, falskhet, osv.
När det gäller Venus-styrda Vågen, så är den älskvärd, vänlig och sällskaplig och vill vara omtyckt. Den har lätt att knyta kontakter. Om det innebär trohet eller otrohet i nära relationer beror nog helt på övriga faktorer i horoskopet - och framför allt på personen själv!
Allt det här är förstås väldigt förenklat och generaliserat och några garantier för trohet finns naturligtvis inte med något tecken. Inte heller finns det något som säger att inte vilket tecken som helst kan vara troget. Varje horoskop och varje människa -liksom varje situation - är helt unika och det går inte att säga något bestämt eller säkert om det här.
Du efterlyser lite mer av mina egna personliga erfarenheter och upplevelser. Tja, själv får jag nog säga, att jag hör till den trogna typen

och jag har Ascendenten i Fiskarna, femte huset i Kräftan (där för säkerhets skull Saturnus uppehåller sig) och Descendenten i Jungfrun. Saturnus bildar en trigon till Ascendenten vilket kanske bidrar till min ansvarskänsla.
Om du är intresserad av att kolla olika horoskop, gå till underkategorin "Veckans profil", där du hittar horoskopen för en massa olika kända personer. Varje vecka tillkommer en ny profil!
Ha det bra!
Mats i det blå