Hej Annhe!
Det måste vara något misstag, de uppgifter du har från efemeridtabellerna. För 25 september 1959 gäller de planetplaceringar som framgår av horoskopet som jag ställde. Att jag använde ett ovanligt hussystem ändrar inte planetpositionerna. Du kan kolla själv i Swiss Ephemeris på astro.com:
http://www.astro.com/swisseph/ae/1900/ae_1959.pdf(du hittar september en bit ner på sidan).
Ser man på din mans horoskop (som jag la ut i den andra tråden under "Horoskoptolkningar") så har han också en storkorsformation där Månnoderna (i Väduren och Vågen) är i kvadratur till Saturnus i Stenbocken och till Månen i Kräftan. Så ni har båda två era Månnoder i sådana här storkorsmönster. Det visar på saker från tidigare liv som så att säga "följer med" in i era nuvarande liv. Som jag har skrivit förut, så kräver det en ganska noggrann genomgång av horoskopet för att reda ut vad det kan innebära. Det kan vara värdefullt att göra det, särskilt i ditt fall eftersom du säger att något "från det förflutna" dröjer kvar och gör det svårt för dig i ditt nuvarande liv. Har du kollat det jag skrev i den andra tråden om det här? Du hittar det här:
annhe-t248.html (senaste inlägget i tråden). Vi kan väl fortsätta resonemanget där, ok?
Mats i det blå