Aktuellt datum och tid: ons nov 22, 2017 8:37 pm

Sida 1 av 1 [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Jag har aldrig haft ett förhållande (vattuman)
InläggPostat: tis okt 21, 2014 7:58 pm 

Kort:
Vill inleda med att jag själv inte är någon som ens är intresserad utav astrologi - men jag är en öppensinnad person som värderar allas åsikter och det är därför jag är här.
Ni kan astrologi 100x bättre än jag själv, och därför vänder jag mig till er då jag ser er som experter. Kanske kan ni "astronördar" (inget ont menat) förklara varför jag är som jag är, och hur sjutton jag någonsin ska kunna hitta någon partner.
Jag har två föräldrar som är astronördar så jag har ju motvilligt fått lära mig några saker. Men försök ändå hålla tillbaka på det tekniska vokabuläret (jag vet inte vad uranus i skytten är för något, eller vad som menas med hus).
Jag har kollat en sån där gratis "natal chart" online och kommit fram att mycket stämmer. Jag vet inte "hur" det stämmer och för stunden struntar jag i den biten - jag nöjer mig helt enkelt med att säga "jag vet inte - men det stämmer".

Jag är född vattuman (29e januari 1985, kl 6:10 på morgonen), så från den så kan ni säkert snabbt få fram en hel del grundläggande astrofakta. Mitt absolut största problem i livet är relationer: jag har inga vänner - alls. Jag är 29 år gammal
och har aldrig haft ett förhållande, eftersom jag är för konstig och udda för att kvinnor ska fatta intresse för mig. Varje gång morsan snackar om mitt astro till andra mer intresserade (såsom min bror) - så kommenterar jag alltid skämtsamt:
"ja vattumannen är ju det sämsta stjärntecknet". Andra delar av mitt liv går bra: jag är väldigt karriärdriven, har ett kreativt arbete jag tycker om, och en stabil ekonomi.

Men det som saknas i livet är partner, och från vad jag kan se så har jag verkligen noll förutsättningar att hitta någon - jag är helt enkelt inkompatibel med folk i allmänhet, och kvinnor i synnerhet. Visst finns det många fördelar med att vara
vattuman som jag uppskattar hos mig själv: jag är kreativ, intelligent och objektiv, och har en förmåga att tänka "outside the box" (ibland lite för långt utanför lådan!) och att tro det bästa om andra människor.

MEN, å andra sidan kan jag vara väldigt negativ. Detta är något jag har arbetat bort enormt på senare år, vilket också stärkt självförtroendet - jag mår bättre än jag gjort på säkert 15 år. Men jag är aldrig riktigt nöjd med det jag åstakommer - aldrig.
När jag mådde som sämst och gick hos psykolog så sa hon att jag är alldeles för hård mot mig själv, vilket verka stämma nu när jag läser denna (-28 square sun, Pluto - vad det nu innebär) natal chart.

För att ge en smak på min negativitet så skapade jag denna tråd, och behöver fråga er hur sjutton jag ens kan vara i närheten av att attrahera en tjej när jag har följande dåliga egenskaper:
-Är negativ
-Framstår som konstig och udda
-Introvert
-Är kall och distanserad
-Inte "in touch" med mina känslor
-Rädd för att öppna mig för andra, rädd för att exponera mina svagheter.
-Starkt behov av att kontrollera mitt eget liv.
-Envis och rädd för förändring (typisk månen-i-oxen grej?)
-Ett starkt behov av mycket privatliv - jag orkar helt enkelt inte umgås med folk i samma utsträckning som andra.

För att vara en vattuman så är jag sjukt asocial, just pga ovanstående två punkter.
-Väldigt rutinbunden
-Har ttroligt svårt för att läsa andra människor (känslor, kroppspråk)
-Svårt att anpassa mig till nya saker
-Alldeles för djup tänkare för att de flesta ska hänga med (typisk merkurius-i-väduren -grej?)
-Undviker aktiviteter som jag finner vara ett slöseri med min tid (typisk jupiter-i-väduren -grej?)
-Svårt för att vara empatisk (sätta mig in i andra människor)
-Irriterar folk
-Temperamentsfull när jag drivs "över gränsen"
-Sarkastisk
-Har starka åsikter om allt, många som går direkt emot de flesta kvinnors. För att ta som exempel:
Jag vill inte ha barn, Gillar inte uteliv/stök, Tycker droger och sexköp ska avkriminaliseras, Tycker inte man ska skänka pengar till tiggare, osv... the list goes on.

I många år fattade jag aldrig varför folk tycker illa om mig, och varför tjejer aldrig har visat ens en uns intresse för mig - men nu fattar jag. När jag pratar med andra, läser på onlineforum (familjeliv, flashback, mm) så inser jag att jag har helt
enkelt inte tillräckligt med goda egenskaper - utan har vad i kvinnors ögon är en defekt personlighet. Och det värsta av allt är att jag är så himla bekväm med hur jag är. Jag har inte ett dåligt självförtroende, jag är inte deprimerad och jag
störst inte särskilt mycket av att leva ensam (fast jag egentligen vill annat). Jag har varit deprimerad som fan så jag vet hur det är att vara där, jag har sett kontrasterna och vet hur mycket jag ändå har vuxit de senaste åren. Jag är heller
inte ful och har heller inte dålig hygien (tvärtom så verkar både kvinnor - och män - tycka att jag har ett attraktivt utseende).
Så vad gör jag nu? Råd och tips?

Stuff från den där charten jag gjorde online:
Vattuman
Månen i oxen
Merkurius i stenbocken
Venus i fiskarna
Mars i fiskarna
Jupiter i stenbocken
saturnus i skorpionen
uranus i skytten
neptunus i stenbocken

pluto i skorpionen
lilith i väduren
norra månnoden i oxen

Profil Skicka personligt meddelande  

Inläggsrubrik: Re: Jag har aldrig haft ett förhållande (vattuman)
InläggPostat: tor okt 23, 2014 2:01 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej!

Välkommen till astrologiforumet och tack för ditt inlägg!

Ja, du... Vi får allt ta en titt på ditt horoskop och se om vi kan reda ut det här. Du uppger ingen födelseort, så jag har ställt horoskopet för Stockholm. Om du är född långt från Stockholm kan det hända att det rätta horoskopet avviker något från det här.

Bild

”Artificial Lifeform”, 29 januari 1985, 06:10, Stockholm

När jag läser ditt inlägg, så har jag svårt att köpa idén att du skulle ha ”noll förutsättningar” att hitta någon partner. Du räknar ju själv upp många goda förutsättningar för att hitta någon, att du ser bra ut, är kreativ och intelligent, har god ekonomi, tror det bästa om andra människor, osv. Får mera känslan av att du har ”bestämt dig för” att du inte har någon chans! :)

Men ser man på horoskopet, så är ditt sjunde hus för nära och varaktiga relationer helt tomt och dessutom är problematiska Kiron i ditt femte hus för mer kortvariga relationer. Så även horoskopet antyder att där finns en problematik på de här områdena av ditt liv. En annan märklighet som sticker ut är att Vattumannens härskare, Uranus, i Skytten i det tolfte huset, är helt oaspekterad, vilket är mycket ovanligt. Att den är oaspekterad betyder att den inte har någon kontakt med övriga planeter utan rör sig helt fritt på egen hand. En sådan planet brukar man säga lever sitt eget liv och representerar en omedveten sida av personligheten. Märkligt, med tanke på det, att du just skriver: ”jag vet inte vad uranus i skytten är för något”! :)

Om vi ser vidare, så domineras horoskopet av ett s.k. T-kors med Solen i kvadratur till oppositionen mellan Pluto och Månen. Man anar kanske att något av din problematik uttrycks genom det här aspektmönstret. Månen befinner sig i ett besvärligt läge. Visserligen mår den bra i Oxens tecken men den är under stress genom oppositionen till Pluto och kvadraturen till Solen. Månen representerar framför allt känslolivet och står även för relationen till modern. Också Solen är under stress genom kvadraturerna till Pluto och Månen. Solen representerar den inre identiteten och också livskraften, vitaliteten och den kreativa kraften inifrån. Kvadraturen till Månen speglar en konflikt mellan ditt inre jag och dina känslomässiga behov. Pluto står för en kraftfull och intensiv sida av personligheten som dels har att göra med förändringar och dels med makt och kontroll. Oppositionen till Månen antyder en slags laddning och intensitet i känslolivet som kan göra det svårt med relationer till andra. Kanske finns där en rädsla när det gäller att komma någon nära samtidigt som där finns ett stort behov av just detta. Det handlar om känslor och kontrollbehov. Solen i kvadratur till Pluto indikerar ett stort behov av inre självförverkligande och samtidigt ett stort kontrollbehov. Men det kan också innebära en god förmåga att möta utmaningar. Antagligen går du igenom många genomgripande förändringar i livet, där du lämnar det gamla bakom dig och går in i nya faser.

När det gäller ”svåra aspekter” mellan planeterna (kvadraturer och oppositioner) så innebär de alltid en utmaning. Någonting behöver övervinnas, konflikter behöver lösas. Men samtidigt innebär det goda möjligheter till växande och inre utveckling. Ingenting i ett horoskop är nödvändigtvis ”dåligt”. Allt har sina ”bra” och ”dåliga” sidor. Man kan säga att horoskopet visar på de svårigheter man står inför, men också hur svårigheterna kan övervinnas.

När det gäller att finna en partner, så tror jag det största hindret kan vara att du ”redan bestämt” att det är omöjligt. Om du kan lätta lite på den bestämmelsen, så tror jag chanserna ökar betydligt! :) Världen är full av människor som uppvisar hela skalan av de ”dåliga egenskaper” som du räknar upp och ändå hittar de flesta en partner. Om vi ser vad horoskopet visar när det gäller en livspartner, så är ditt sjunde hus för partnerskap i Tvillingarnas tecken, som styrs av planeten Merkurius, som du har i Stenbocken i det första huset i konjunktion med Jupiter. Din Merkurius är välaspekterad med Mars och Venus, som du har i nära konjunktion i Fiskarnas tecken i det andra huset. Allt detta är av positiv karaktär och styr ditt sjunde hus för nära relationer. Att det sjunde huset är tomt på planeter betyder inte att det också måste vara tomt på relationer (även om det kanske varit så hittills i ditt liv). Att huset är i Tvillingarnas tecken visar att kommunikation är en viktig del av partnerskap för dig och att en blivande partner behöver vara intellektuellt stimulerande och kommunikativ. Att Venus – kvinnan du söker – är i Fiskarnas tecken tyder på att hon förutom att vara kommunikativ också bör ha en mjuk, känslig och vänlig sida.

”Husen” i horoskopet representerar olika viktiga områden i livet. Sjunde huset står alltså för nära relationer och partnerskap. Även om ett hus är tomt på planeter i födelsehoroskopet (ingenting tycks hända där) så hör det ändå alltid till ett tecken (i det här fallet Tvillingarna) som i sin tur styrs av en planet (i ditt fall Merkurius). Så på så vis får även ett ”tomt” hus ett innehåll. Dessutom transiterar (passerar) himlens planeter ständigt genom de olika husen och tillför ny energi under olika perioder av livet. Så transiterar just nu ”lyckoplaneten” Jupiter genom ditt sjunde hus det här året! Så det ser positivt ut. Merkurius i Stenbocken kan tendera till alltför stort allvar. Där finns mycket ambition och målmedvetenhet, stort mått av självdisciplin och höga krav på dig själv. Sakta men säkert söker du dig mot dina mål i livet. Men i det här fallet – att finna en partner – kanske det är bra att lätta lite på allvaret och se det hela lite mer lekfullt.

Ditt förhållande till astrologin är ju lite märkligt, eftersom du säger att du inte är intresserad av den men att dina föräldrar var ”astronördar”. Uranus är den planet som förknippas med astrologi och då är det ju inte så lite märkligt att den är oaspekterad i ditt tolfte hus - dvs. det är något som har en betydelse i ditt liv men som du inte har någon riktig koll på (tolfte huset för det omedvetna).

Det finns nog mycket mer att säga om det här. Ta gärna upp funderingar och frågor du har. Kanske också någon annan har synpunkter på ditt horoskop och hur du ska hitta en partner.

Mats i det blå

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 2 inlägg ]