Aktuellt datum och tid: ons dec 13, 2017 7:16 am

Sida 1 av 1 [ 12 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Diana
InläggPostat: sön aug 30, 2009 12:07 pm 

Hej alla!

Nedan ser vi horoskopet för "försöksperson" nummer 1 - Diana. (Tack för hjälpen Mats! :D )

Bild

Jag har mailat lite med Diana och eftersom Diana registrerat sig på forumet så kommer hon kunna vara delaktig och ge feedback direkt på forumet :) .

Diana gav mig två datum: (precis som jag efterfrågade)

21 juli 2006
21 april 2009

På det ena datumet begravdes hennes far. Och vi antar förstås att dödsfallet var i nära anslutning till begravningen. Till saken hör att jag faktiskt en gång tidigare undersökt en persons horoskops vars far dog vid ett visst datum, och den gången misslyckades jag med att identifiera rätt datum :oops:. Jag var redan innan det testet osäker på om någon annans död skulle kunna identifieras i den aktuella personens horoskop och direktioner. Däremot så är det förstås mer rimligt att det skulle synas i den dödes horoskop. Jag är sålunda inte alls säker på att vi kommer att lyckas med att identifiera rätt datum, men jag tycker absolut vi ska studera dem ingående!

Till saken hör även att Diana har en del spörsmål som rör nuet. Jag har fått Dianas tillåtelse att "klistra in" hennes tidigare mail till mig och jag tänkte att vi (eller jag) även skulle ta upp dessa till diskussion :) .

I början av nästa vecka tänkte jag redovisa för alla transiter, sekundära progressioner och solbågedirektioner av intresse för de två ovan nämnda datumen. Självklart kan man själv undersöka datumen och göra sin egen analys, det är ju inte säkert att vi gör samma bedömning kring vilka planeter och aspekter som man bedömer viktiga.

Om någon tycker att jag är ute och cyklar rent astrologiskt så uppskattar jag förstås feedback kring detta! Även Anders härligt utplånande Plutoniska konstruktiva kritik är välkommen :D

Nedan följer Dianas mail så att ni får en bakgrund:

Jag undrar bara en sak. Just nu är jag i ett tungt skede i mitt liv, pga kärlek. Trodde inte jag var en av de som kunde drabbas, men jag blev det! Jag vet att den här killen älskar mig (inte så att jag har högt självförtroende, utan jag "vet"), tyvärr så har det skett en stor missuppfattning mellan oss, och han gjorde slut med mig.
Vi kände båda att vi var rätta för varandra. Jag har kämpat för honom, men nu sa han att jag ska ta det lugnt. Vet inte om det blir något i framtiden mellan oss? Om det inte finns, vad var poängen med allt det här???
Jag vet inte sist jag mådde såhär dåligt. Allt jag har ätit, spyr jag ut. Kan inte sova, plugga. Sitter och dricker (patetiskt, jag vet, men jag mår bättre då... Dock vet jag att jag inte ska göra det i fortsättningen).
Han är född den 19 Juli 1982 i Serbien, Nis.
Vet inte om du vill svara på den frågan, men då förstår jag!
Tack iaf för din tid, kommer bli kul att läsa mailet om de 2 olika datumen =)).
Ps; Ska jag ge dig kritik?
Mvh/Diana

Diana skriver även lite kring hennes far och familj

Hejsan.

Jag blir glad över det du skriver, att jag kan "hjälpa" dig också. Jag ska vara helt 110% ärlig med dig.

Du får gärna klistra in allt vi skriver, du kan även skriva Diana som mitt namn, men djupare än så vill jag inte gå (pga min familj).

Du får gärna ställa frågor om olika delar i mitt liv! Allt som hjälper dig kommer oxå att få mina svar besvarade på sätt och vis =).

Jag förstår att det här är en "undersökning", och just därför skrev jag till dig när jag såg ditt inlägg på passagen.

Min pappa hade 7 döttrar, och en av de dog. Jag är den yngsta. På så sätt blir jag "sonen", eftersom nästan vilken pappa som helst vill ha en son. Så därför växte jag upp med honom med att bl.a. fiska, osv. Det som var hans intressen blev mina!

Min pappa och jag hade en relation liknande mina systrars, förutom det som var då våra intressen!

När han dog kändes det som ett svek. Om jag ska va ärlig, den värsta sveken jag någonsin genomgått!

Min pappa och jag hade mycket bättre förhållande åren innan han dog. Det sista året så drogs han ifrån hela familjen, och ingen kunde nå honom. Han försjönk i sig själv.

Innan han dog så var jag troende. Nu är jag skeptisk mot allt troende, inte så att jag hatar det! Men jag vill ha sanningen, och jag lovar dig att jag ska försöka vara så ärlig mot dig som möjligt!

Ibland kan det ske att jag tror på Gud, astrologi, tarot osv., men om det inte känns rätt så känns det inte rätt!

Om jag på något sätt skulle säga att det du säger är fel, menar jag inte att trycka ner dig! Jag lovar dig, jag har väntat på det här länge att kunna bli "utsatt" för ett "experiment" för att se om det är rätt eller fel!

Fråga gärna vad du vill! Kommer inte blir sur :). Jag är öppen för många saker!

Profil Skicka personligt meddelande  

Inläggsrubrik: Diana - en snabbtitt på Dianas horoskop
InläggPostat: tis sep 01, 2009 1:18 pm 

Nedan redovisas mina egna spontana funderingar och reflektioner kring ditt horoskop, Diana. Jag har tyvärr inte tid eller möjlighet att gå på djupet just nu eftersom mitt främsta mål just nu är att testa mina kunskaper kring astrologins olika direktionssystem. Det är inte med någon falsk ödmjukhet som jag vill hänvisa dig till Mats och Anders expertis om du vill ha en mer djupgående astrologisk konsultation här på forumet.

Det första som slår mig är den oerhörda känslighet och sensitivitet som alla planeter i Kräftan i tionde huset ger uttryck för. Behovet av emotionell trygghet är enormt! Det här bör vara en väldigt receptiv dam med stor förmåga till empati med andra människor.

Självklart blir man därefter nyfiken på att undersöka den så kallade föräldraaxeln och de medföljande fjärde och tionde huset. Varför denna känslighet? Var kommer den ifrån? Vilket syfte har den?

Man märker då ganska omgående att det finns en otrolig fokus på just fjärde och tionde huset med avseende på planeter och styrare. Neptunus i fjärde huset antyder förstås att något inte är som det verkar med avseende på Dianas psykologiska rötter – hemmiljön, föräldrarna (eller en av dem). Neptunus retrograd är i en tight opposition med Solen och när vi även ser att Saturnus är retrograd så väcks onekligen ännu fler frågor kring fadern. Saturnus retrograd är en indikator på en frånvarande fader, antingen fysisk eller psykologiskt. Solens opposition med Neptunus kan stärka hypotesen om en frånvarande fader och för även in ämnen som sinnesutvidgande medel, mystik, visioner, sinnessjukdom, andlighet och kreativitet. Neptunus kan även antyda en offerroll med avseende på uppväxtmiljön, att Diana fick fylla en av föräldrarnas roll på något sätt. Kanske kan även Saturnus placering i tredje huset förstärka denna hypotes. Självklart finns det stor risk eller chans, beroende på hur man ser det, att fadern har idealiserats med tanke på Neptunus placering i fjärde huset. Intressant är också att Neptunus styr sjunde huset – relationshuset. Vi kanske därför kan misstänka att den tidigare relationen med fadern och uppväxtmiljön så att säga spiller över till Dianas relationsdynamik i vuxen ålder. Vad söker Diana i en partner och vilken är den eventuella kopplingen till fadern?
Psykodynamiken som sådan är fullt naturlig rent psykologiskt, det bör betonas. Den lille pojkens första förälskelse bör vara modern och den lilla flickans är således fadern. Kvalitén och kontinuiteten i denna relation kommer att prägla relationsdynamiken i vuxen ålder. Det är dock tydligt att Dianas horoskop verkligen betonar den tidiga hemmiljön och relationen till föräldrarna. Det är även intressant att notera att styraren av fjärde huset är Jupiter i Väduren i åttonde huset – åter ”vill” horoskopet dra ner Diana i det omedvetna i syfte att hon ska hitta sig själv. Diana behöver klargöra föräldrarnas inflytande och lyfta upp detta till ytan. Först då kan hon bli den hon är tänkt till att bli (symboliserat genom Solen). Saturnus tenderar även att skapa en quindecile med Solen även om orben är något för stor. Det finns således en enorm energiansamling kring dessa två planeter och de hus de styr – fjärde (hemmet, en av föräldrarna) och elfte (frågor kring behovet av att vara älskvärd).

Med uppenbar risk för att verka tjatig så vill jag åter kort kommentera Dianas tionde hus. Huset styrs dels av Merkurius i Kräftan i tionde huset, dels av Månen i Kräftan som också befinner sig i tionde huset!! Merkurius i Kräftan är förövrigt styraren av Dianas Ascendent! Tionde huset associeras traditionellt med ens karriär och sociala strävanden i samhället och jag antar att det här är viktiga frågor för Diana. För att uttrycka detta på ett annat sätt så tror jag att Diana är en rätt ambitiös och målmedveten person. Potentialen finns där i alla fall! Samtidigt finns alla dessa vattenplaceringar som kan göra henne osäker på sin egen förmåga. Månen i tionde huset är annars en ganska stabil ”tage charge”-placeringen och jag har flera gånger sett Månen här hos personer som jobbar i en arbetsledande position. Med Dianas horoskop så hoppas jag att hon vill arbeta med människor i någon behandlande form!! Socialarbetare, psykolog, sjuksköterska eller något liknande. Vilken potential här finns!! Samtidigt kan det finnas en alternativ yrkesväg beskrivet genom Venus i Tvillingarna i nionde huset (på väg in till tioende) i konjunktion (förstås!) men mitthimlen. Venus skapar en quindecileaspekt med Neptunus och detta för in andra element i yrkesprofileringen – det sköna och vackra i livet, kosmetika, film, musik och konst. Med Merkurius som styrare av tionde huset är det troligt att Diana har flera tankar kring sitt yrkesval och att hon också kommer att arbeta på mer än ett område under sitt liv.

Det finns så mycket, mycket mer att säga om horoskopet, men jag måste disciplinera mig och sluta här. Det finns ju fler som så att säga står i kö för dessa ”experiment”. De mer praktiskt orienterade frågorna kring ditt "trauma" med din före detta kille och dina relationsdynamik i allmänhet, därom måste jag be om att få återkomma vid ett lite senare tillfälle.

Inläggsrubrik: Re: Diana
InläggPostat: tor sep 03, 2009 4:09 pm 

Hej alla(h) :wink:

Nedan redovisas en sammanfattning av de transiter, sekundära progressioner och solbågedirektioner av intresse (enligt mig) för de två datumen. Jag redovisar dem i tidsordning. Jag kommenterar de placeringar jag tycker är intressantast längst ner. Kommentarer och ”gissningar” om rätt datum välkomnas!! Jag har inte bestämt mig än, måste tänka lite till. Jag är fortfarande osäker och skeptisk till om man kan se en näraståendes död i sitt horoskop.

21 juli 2006

Direkta träffar – exakta.

7 juli – Pluto inkonjunktion Jupiter – solbågedirektion (SA)
10 juli – Pluto i kvadratur till Ascendenten – Transit
16 juli – Saturnus quendecile Venus – SA

8 aug – Måne inkonjunktion Pluto – sekundära progressioner (SP)

28 oktober – Pluto kvadratur Ascendenten – transit

Transiter den 21 juli 2006 – ej exakta (0 orb)

Saturnus i kvadratur till Pluto, 5,21 s
Uranus i kvadratur till Venus, 5,23 s
Uranus i kvadratur till Saturnus -2,13 s
Pluto i opposition till Venus -4,52 a
Pluto i konjunktion med Uranus 0,18 a
Pluto i kvadratur med Ascendenten -0,14s
Pluto i opposition med MC -2,08a

21 april 2009

Direkta träffar – exakta.

15 januari – Uranus kvadratur Venus - transit
28 januari - Ascendenten kvadratur med Merkurius – SA
19 februari - Saturnus kvadratur med Venus – transit
10 mars – Uranus kvadratur med MC – transit
15 mars – Saturnus sextil Pluto – SA
1 april – Saturnus kvadratur Saturnus – transit
12 april – Uranus kvadratur Uranus – transit
22 april – Uranus går in i sjunde huset – transit
24 maj – Saturnus quendecile MC – SA
21 augusti – Uranus opposition Merkurius – SA
27 augusti Saturnus kvadratur MC – transit
16 september – Saturnus konjunktion Ascendenten – transit

Transiter den 21 april 2009 – ej exakta

Saturnus kvadratur Venus -4,14
Saturnus kvadratur Saturnus - 1,04
Uranus kvadratur Venus - 5,0s
Uranus kvadratur Uranus - 0,26
Uranus opposition Ascendenten - 0,06
Uranus kvadratur MC -2,16s
Pluto opposition Solen – 2,0s

Kommentarer: Det ideala är förstås att vi finner olika kombinationer mellan någon av de transpersonella planeterna (gärna Pluto) och MC-IC axeln + styrarna av fjärde och tionde huset. Även kontakter till Venus och Uranus är intressanta eftersom de är i konjunktion med den ovan nämnda axeln. Det första datumet (21 juli 2006) uppvisar tre enligt mig starka placeringar: Saturnus och Pluto – de två eliminatorerna i astrologin. Pluto kontaktar även Uranus och MC! Vid tiden för det andra datumet (21 april 2009) är det på ett sätt mer aktivitet med avseende på olika transiter och solbågedirektioner, men det känns mer som att denna aktivitet är kopplad till de omstörtande händelser som är kopplade till Dianas relationer under denna tid, än till något annat. Uranus inträde i sjunde huset är förstås en riktig ”klassiker” när det kommer till att skaka om relationer. Plutos opposition till Solen är förstås väldigt potent men den håller på att separera (i likhet med vissa andra av planeterna runt tiden kring den 21 april 2009). Däremot så är Plutos transit till Uranus och MC vid tiden för den 21 juli 2006 på väg till att bli exakta vilket kanske talar till fördel för detta datum. I dagsläget lutar jag lite åt att tråkigheterna kring fadern ägde rum kring den 21 juli 2006 men jag ber om att få återkomma om några dagar med ett definitivt beslut.

Inläggsrubrik: En liten rättelse
InläggPostat: fre sep 04, 2009 8:37 am 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej Fredrik!

Det blir intressant att se hur vi kan reda ut det här.

För undvikande av missförstånd: du skrev i början (översta inlägget i den här tråden) att de två datum du fått av Diana var

21 April 2006
21 April 2009

Men jag antar att rätt datum för 2006 ska vara 21 juli, det datum som du sedan anger i det senaste inlägget. Så måste det väl vara? Kanske bäst då att ändra uppgiften i första inlägget (du kan gå in och redigera inlägget och ändra till rätt datum).

Jag ska ta en närmare titt på de transiter och progressioner du anger, så får vi se om jag hinner komma med någon kommentar innan det rätta datumet avslöjas!

Vore bra också, för Dianas skull, om vi sedan kan formulera - på begripligt sätt utan astrologiska termer - vad astrologin eventuellt visar kring hennes förlust av sin far och den stora saknad och sorg hon upplevt.

Mats i det blå

InläggPostat: fre sep 04, 2009 1:32 pm 

Hej Mats!

Beklagar mitt slarv :roll: .

De två datumen är:

21 juli 2006
21 april 2009

Och ingenting annat!

InläggPostat: mån sep 07, 2009 9:21 am 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej Fredrik!

Jag tog mig friheten att "smyga in" i ditt tidigare inlägg och ändrade det felaktiga datumet. Hoppas du inte misstycker. Det är ju onödigt att någon ska förvirras av fel datum.

(Du vet väl att man kan gå in i sitt inlägg och ändra i efterhand? Man klickar på en av de små ikonerna - tror den ska föreställa en propeller :shock: - upptill till höger ovanför inlägget. Som forumadministratör kan jag dessutom gå in och redigera i alla inlägg :evil: ).

När det gäller undersökningen och vilken av de båda tidpunkterna som är den rätta, så lutar jag nog, precis som du, åt det första datumet, alltså den 21 juli 2006. Ett problem med den här undersökningen är kanske att tidpunkterna trots allt faller ganska nära varandra (knappt tre år) och mycket av både verkligheten och astrologin "hänger kvar" över hela perioden. Det handlar ju om förlusten av en älskad och omtyckt far och vän och de känslor av smärta, sorg, besvikelse, saknad och förtvivlan som hör ihop med förlusten. Mycket av det här dröjer förstås kvar (om nu det första datumet är det rätta) fram till det andra datumet och ännu längre. Diana beskriver det ju som att hon upplever det som ett "svek".

Sedan har vi också, som du säger, frågan om en närståendes bortgång kan speglas i ens horoskop. Det tror jag definitivt den kan, men det som då syns bör ju vara just känslor av förlust, sorg, saknad, smärta, osv. Hur man drabbas av dödsfallet. Man bör också kunna se att det handlar om ett möte med döden (Pluto, Saturnus). Sedan kan ju omständigheterna variera. Dödsfallet kan komma plötsligt och oväntat (Uranus) eller det kan ha föregåtts av en lång tids sjukdom (kanske visat genom Neptunus). I Dianas fall verkar det ju vara på det senare sättet.

När det gäller transiter, så väntar man sig att något visas genom kontakt med Solen (fadern), med fjärde huset (familjen), åttonde huset (döden) eller tolfte huset (förlust, saknad).

Vid det första datumet fäste jag mig vid att progredierade Månen (i Väduren i sjunde huset) var kvadratur Solen (fadern) den 15 juni och kvadratur Neptunus (sorg, saknad, förlust) den 24 juli. Transiterande Pluto var alldeles i början av fjärde huset (familjen) i kvadratur till Ascendenten (10 juli), i konjunktion med Uranus (omvälvning) och i opposition till Kiron (sår, smärta) i Tvillingarna i tionde huset ("syskonlik" vänskap med fadern).

Mars är visserligen ingen av de "tunga" transitplaneterna, men den spelar naturligtvis också med i skeendet och transiterar det solstyrda elfte huset i halvkvadratur till Solen (den 7 juli) och i tolfte huset (förlust, saknad) i halvkvadratur till Månen i Kräftan (djupa känslor, sorg, förtvivlan) i tionde huset den 27 juli - alltså kring tiden för den (förmodade, om nu det här datumet är det riktiga) begravningen.

Diana har beskrivit hur hennes far var som "ett syskon" eller en vän till henne och hur hon själv var "pappas flicka", hur de hade gemensamma intressen, fiskade tillsammans, osv. Kanske speglas den här vänskapen i att Diana har Solens (pappans) tecken Lejonet på den elfte husspetsen (vänskap) och kanske visar transiterande Mars i elfte huset, i halvkvadratur till Solen den 7 juli (tiden för dödsfallet?) just på den här vänskapen och hur den får ett abrupt slut?

Där finns också en solbågedirektion som involverar Pluto och Jupiter (i åttonde huset), exakt den 7 juli, men vad den innebär och hur den verkar har jag inte kunnat sätta mig in i.

Så, mycket pekar, tycker jag, på det här första datumet, den 21 juli 2006. Men, som sagt, det hela kompliceras en del av att mycket "hänger kvar" (av sorg, saknad, besvikelse, osv) fram till 2009 och gör det svårt, kanske, att riktigt skilja på tidpunkterna.

Blir spännande att se, vilket datum som är det rätta. Först då kanske man kan säga något mer bestämt om hur förlusten av pappan speglas i Dianas horoskop och vad den innebär i hennes liv.

En intressant och spännande undersökning du har riggat upp, Fredrik!

Mats i det blå

InläggPostat: tis sep 08, 2009 1:17 pm 

Hejsan!

Kul att läsa allt ni skriver =)!!!

Fast jag är osäker, ska jag vara tyst eller svara på något?

=)

Mvh
Diana

InläggPostat: tis sep 08, 2009 5:11 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej Diana!

Och välkommen till forumet! Jag misstänker att Fredrik vill att du väntar med att avslöja något till dess han har riktigt bestämt sig för vilket datum han anser är det rätta. Men sedan är du naturligtvis jättevälkommen att vara med i diskussionen!

Men avvakta lite först, kanske, tills Fredrik ger klartecken. :)

Ha det bra!

Mats i det blå

InläggPostat: tor sep 10, 2009 1:49 pm 

Hej alla!

Helt okej att du gick in och ändrade, Mats! Är stressad i största allmänhet för tillfället så det känns tryggt att du har koll på läget! :)

Det är absolut spännande upptäckter du gjort när det gäller den progredierade Månens kvadratur till Solen och Neptunus! I min stress så tittade jag bara på de exakta mätningarna på den sekundära progredierade Månen och Solen. Och detta fastän jag vet att man kan använda en orb på +/- 1 grad på de sekundära progressionerna. Det sägs att den sekundära progredierade Månen kan fungera som en trigger för de bakomliggande transiterna och solbågedirektionerna och kanske är det dessa två som fungerat på detta vis.

Skulle jag satsa pengar på en hundralapp när det gäller dessa två datum så hade jag nog satsat en 35-40 kr på 21 juli 2006 och det blir också min slutgiltiga gissning. Jag är alltså långt ifrån säker och visst är det sant, som du skriver Mats, att verkligheten och astrologin så att säga hänger kvar under hela perioden, vilket gör det hela ännu svårare.

Det är nu fritt fram för dig Diana att berätta rätt datum och eventuellt sända oss ner i djupaste depression och misär (ingen press :wink: ). Du får jättegärna berätta lite mer om dig själv, vad du studerar, vad du vill arbeta med och mer om din far (om du orkar och vill förstås!). Jag blev väldigt nyfiken på det du skrev om att han drogs ifrån familjen och att han försjönk i sig själv. Detta är ett ganska klassiskt Neptunustema och du har just en viktig aspekt mellan Solen och Neptunus i ditt eget horoskop.

När jag först fick dina uppgifter så tittade jag lite snabbt på ditt och ditt ex horoskop och jag hintade även något om att jag funnit lite intressanta grejer där. Det intressanta med ditt ex horoskop är även han har Solen, Månen och Merkurius i Kräftan!!! Sannolikheten för att träffa någon med exakt samma placeringar på dessa tre SUPERVIKTIGA personliga planeter är så små att….ja…jag vet inte hur jag ska uttrycka mig. Jag kan förstå att det KÄNDES helt rätt! Utan att ha ditt ex exakta födelsetid så kan man ändå se att han är i ett läge i sitt liv då han har ett behov att ompröva och testa människor som står honom riktig nära, dvs intima relationer. Dessa ”testningar” syftar till att välja bort allt det som inte längre är verksamt och fruktbart i en relation. Denna period innebär ofta stora påfrestningar i en relation och det är inte ovanligt att det blir en separation. I vissa fall är det ”bara” delar av en relation som dör – gamla beteendemönster som spelat ut sin roll. Det är något nytt som MÅSTE fram när transiterande Pluto (lite vulgärt kallad dödsplaneten) skapar en opposition till Venus (relationer).

Jag tänkte nu så smått sätta igång med nästa försöksperson men kanske kan vi fortsätta på denna tråd att diskutera ditt horoskop Diana och frågor kring rätt datum osv.

Supertack till dig Diana som ställde upp på det här!!! :)

InläggPostat: tor sep 10, 2009 10:43 pm 

Hej Fredrik och Mats! Tack själva =).

Ni hade rätt!

21 Juli 2006 var datumet då min pappa begravdes. Den 18de juli 2006 dog han.

Min pappa var en alkoholist. Missuppfatta inte nu och tro att jag skyddar honom, absolut inte! Men han var av det "bättre slaget", iaf under min barndom. Han slog oss aldrig, utan drack för att "läka" sin själ. Året innan han dog, började han tyvärr blanda alkohol med tabletter, och däri kommer sveket. Som sagt, vill inte skydda min pappa och ta honom i försvar för att han drack, för det finns inget försvar, MEN på ett sätt förstår jag honom, han förlorade sin dotter, syster, bror etc etc och vem vet vad mer han genomgick. Sveket bestod i att han gick ännu längre i sitt drickande, han började hallucinera och hans absistens efter alkohol blev så grov att han, på sätt och vis, kan säga att han tog självmord pga det. För alkohol. Där är sveket, att han inte kunde leva i nuet, utan grumlade över det förflutna.

Om mitt ex så är det något jag skulle kunna tro. Han hade väldigt svårt att lita på människor, och det minsta rykte (fast det var felslaget) om mig fick honom att tvivla på mig.

Tack så jättemycket för dina svar, det har varit jätteintressant! Jag förstår inte så mycket om astrologi, vad som betyder när vissa planeter är i ett hus, men intrycket jag har fått är att du är en bra astrolog! Och jag hoppas du fortsätter med ditt arbete, att ge vissa svar eller ge dem en inblick i deras eller andras liv!

Jag kommer fortsätta kolla in här, så om det är något mer är det bara att skriva här eller på mail!

///Diana

InläggPostat: fre sep 11, 2009 11:22 am 

Hej igen!

Det känns bara bisarrt att vara tillfreds med att vi lyckades välja rätt datum efter det du berättat. Istället slås jag av hur kämpigt du måste haft det och hur stark du ändå måste vara!
Jag kan bara åter tacka för att du velat dela med dig så mycket av din livshistoria. Det är faktiskt sådana som du som gör astrologin levande och spännande.

Det låter jättetufft det här med din far! Av egen erfarenhet så kan jag känna att astrologin verkligen kan vara en slags tröst i jobbiga tider. Jag kan inte förklara varför det blev som det blev, men kanske finns det någon slags mening i det som skett med tanke på mätningarna som Mats och jag observerat. Det finns absolut inget i ditt horoskop som antyder att din far ej skulle ha varit en bra och kärleksfull far!. Aspekten mellan din Sol och Neptunus (samt Saturnus rx) antyder, redan från födseln, att ett visst tema kommer att vara framträdande i din relation till din far.

Jag svarar gärna på frågor även framöver kring ditt horoskop och framtiden. Jag har själv snöat in i den del av astrologin som brukar benämnas den psykologiska astrologin och detta är bara en slags astrologi bland många. Anders, som även är aktiv här på forumet, har en helt annan förmåga och kunskap att verkligen gå på djupet i ett horoskop och han sysslar med evolutionär astrologi som behandlar tidigare inkarnationer och syftet med den nuvarande. Även Mats är duktig på detta. Så tveka inte att ställa fler frågor vid behov!

Tack igen och följ gärna med på resten av undersökningarna om du har lust :)

InläggPostat: lör sep 19, 2009 1:37 pm 

Hejsan. Ja, jag tänkte inte heller på det sättet =). Världens sämsta klyscha måste vara "tiden läker alla sår", för sådana sår läks aldrig! De kan sys igen, men de spricker upp ganska lätt!

Men, jag har däremot mycket enklare att tala om det än för 2-3 år sedan!

Tack så jättemycket för din tid! Om det är något mer är det bara att skriva =)

Mvh
Diana

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 12 inlägg ]