Aktuellt datum och tid: lör jan 20, 2018 11:13 am

Sida 1 av 1 [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Tips när du skriver inlägg
InläggPostat: ons nov 04, 2009 5:02 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej!

Det har hänt mig - och även andra som skriver på forumet - att jag utan att märka det blivit utloggad medan jag håller på att skriva. Särskilt om inlägget är långt och tar tid att skriva.

Det förargliga händer då när man klickar på "Förhandsgranska" eller "Skicka" att man istället får upp den förargliga texten: "Du måste vara inloggad för att posta på forumet!" samtidigt som allt det man har skrivit är bortraderat! Man kan ju gå i taket för mindre. :shock:

Det borde naturligtvis inte vara så, att man blir utloggad medan man sitter och skriver. Men det händer inte bara ibland utan rätt ofta - särskilt, som sagt, om inlägget tagit lång tid att skriva.

För att gardera sig bör man antingen först skriva i Word eller liknande och sedan kopiera och klistra in på forumet eller också skriva direkt på forumet men för säkerhets skull KOPIERA inlägget innan man klickar på "Förhandsgranska" eller "Skicka". Då kan man ju lätt klistra in det igen efter att ha loggat in på nytt. Och då går det bra att förhandsgranska och posta inlägget.

En annan minst lika trist variant är när man efter att ha klickat på "Förhandsgranska" möts av den helt snurriga och obefogade upplysningen att inlägget inte kan postas på grund av opassande innehåll!

Jag har råkat ut för det några gånger. Även här försvinner allt det man skrivit. Men har man kopierat det kan man ju klistra in det igen och sedan pröva att ta bort ett stycke i taget och på så vis komma underfund med vad "censuren" uppfattat som opassande. I de fall jag råkat ut för det här har censureringen varit helt obefogad, men jag har då ändrat ordalydelsen litegrand och sedan provat på nytt.

Krångligt värre. Jag ska undersöka om det eventuellt går att göra någonting åt det här. Men jag tvivlar på att det gör det.

Så grundtipset är: KOPIERA ALLTID inläggen INNAN du förhandsgranskar eller postar det du skrivit!

Jaha - nu har jag suttit ett tag och skrivit, så man kan undra om jag blivit utloggad under tiden. Bäst att kopiera innan jag förhandsgranskar! :D

Ha det bra!

Mats i det blå

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 1 inlägg ]