Aktuellt datum och tid: tis nov 21, 2017 10:09 am

Sida 1 av 1 [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Sverige horoskopet 1865 för kommande året.
InläggPostat: tis okt 15, 2013 6:36 pm 

Jag tänkte att det kunde vara intressant att studera Sveriges 1865 horoskop för det kommande året.

Här postar jag en karta med sveriges horoskop i inre ringen, Sekundära progressioner i mellersta ringen och
transiter i yttre ringen.

Jag noterar att det är och kommer att vara en betydande focus på 6:e och 12:e huset i horoskopet.
Speciellt då på Radix Pluto i 12:e huset. Detta genom att progressiva Solen är i Konjunction med Pluto
för närvarande.

Också kommande Eklips (solförmörkelse) 12, skorpionen 3 November stimulerar Pluto genom opposition.
Detta kommer således att
vara en viktig influens under kommande året och nogrann bevakning av transit stimulans till Pluto kan vara fruktbart
för att se hur det tar sig uttryck.

12 huset/6:e huset kan ha att göra med sjukvårds politiken och hälsoläget i landet. Pluto symboliserar transformation
och i aspekt med saturnus i 6:e huset tankarna går till äldrevården och de debatter som redan varit i detta område.
Och diverse vårdskandaler. kanske blir influensa säsongen lite mer intensivare än vanligt.
Situationen för de arbetande i landet och arbets förhållandena kan också bli mer i fokus. Med transiterande Saturnus i
6:e huset i combination med eklipsen som faller i 6:e huset blire detta områden som fortsatt kommer att granskas i
landet.

Eklipser på pluto kan ha en transformerande aspekt på en nation. Händelser som avslutar rådande strukturer kan eventuellt skönjas.
Det kan noteras att eklipsen fore Palmes död var en total fullmåne eklips 14' grader skorpionen i konjunktion med pluto. I 12.e huset.
Men de transiter och progressioner som var då var så klart mer problematiska. Men med progressiva solen (regeringen) i aspekt med solen kan det innebära en del förändringar för regering och uppsatta personer med makt möjligen.

Detta var inledningen till mer koll på sveriges horoskop. Kommentera gärna och kom med egna ideer. Mundan astrologi är inte mitt
huvud område även om jag tycker att det är väldigt intressant. Även en titt på kända personer av intresse kan bli föremål för analys.

Sveriges 1865 horoskop med progressioner och transiter
Bild

Profil Skicka personligt meddelande  

Inläggsrubrik: Re: Sverige horoskopet 1865 för kommande året.
InläggPostat: tor okt 17, 2013 12:41 pm 

Lite mer om eklipsen 3 November.

Detta är en ganska kraftfull variant av eklips med noden bara några grader ifrån själva eklips punkten.
SOL 11 ' grader Skorpionen
MÅNE 11' grader
NORRA NODEN 7' grader skorpionen.
(18 graders skillnad är tillåten för att kallas eklips. Här är det bara 4' grader, alltså en stark sådan.
Benämns som "Hybrid" eklips I mitt astrologi program:
Citera:
- Hybrid eclipses are also known as annular/total eclipses. They occur when the vertex of the Moon's umbral shadow pierces Earth's surface along the central path of an annular eclipse. The eclipse's character then changes to total along the section of the path where the umbral vertex extends beneath Earth's surface. The central paths of hybrid eclipses usually (but not always) begin and end as annular eclipses, but become total along some middle portion of the path.

- Saturn är "Lord of the eclipse"
Saturnus närhet till eklips punkten gör saturnus till eklipsens styrare. Detta ger en mer allvarlig och seriös ton till
eklipsen. Skorpionen är ett tecken som allmänt styr over avfall och sopor. Detta är ett globalt problem som belyses
mer under eklipsen intenationellt och lokalt.Miljö frågan. Sverige är ett land som är I framkant I dessa frågor. Och Jag har senaste veckorna
sett en del ökad medial belysning av detta och intresse från andra lander om sveriges behandling av denna fråga.
Detta är en global påverkan för alla lander under denna eklips, men för sveriges del kan detta få ännu mer ökad
betydelse då även pluto som har med detta att göra symboliskt är aktiverad I horoskopet.

Saturnus präglar eklipsen i viss mån av att vara "lord of the eclipse"

Globalt kan detta vara mycket positivt tycker jag, med tanke på den okunskap och ignorans av viktiga saker som präglar vår kultur
idag.
Saturnus I sig har att göra med kolon och avfall I den traditionella astrologin.

Betoningen på Sveriges Pluto kan också belysa aktivitiet I den undre världen och kriminalitet som också ligger I Pluto's
domäner.

Senast redigerad av Stefan mån okt 21, 2013 3:33 pm, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: lör okt 19, 2013 4:30 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej Stefan!

Tack för ditt bidrag! Intressanta iakttagelser kring sekundära progressioner och transiter när det gäller det här horoskopet för Sverige – det som avser ståndsriksdagens avskaffande år 1865. Som du visar, verkar det bli fokus på Pluto i det tolfte huset inför det kommande året, som ju är ett valår. Det verkar vara en transformativ förändring på gång för landet. Inte minst med tanke på den kraftfulla eklips som du redogör för. Intressant med det saturniska inflytandet via eklipsen. Som du är inne på, vi behöver nog alla konfronteras med verkligheten lite mer än vad vi vanligen gör i det moderna västerländska samhället.

Jag vet att många föredrar det här horoskopet för Sverige (ett alternativt horoskop är ju det från 1523, avseende Gustav Vasas utnämning till kung). Det har väl hållits fram, tror jag, som Sveriges horoskop i Nicholas Campions bok ”The Book of World Horoscopes”. Och visst, det tycks fungera som horoskop för Sverige. Ändå har jag lite svårt att förstå vad det är i den historiska bakgrunden som gör det till ett sådant horoskop. Ståndsriksdagens avskaffande var förstås en viktig händelse men ändå banade den egentligen bara väg för den representationsreform som trädde i kraft den 22 juni 1866 – alltså året därpå. Först då infördes en tvåkammarriksdag som ersättning för den gamla ståndsriksdagen. Som jag ser det så bör det vara en mer lämplig tid för ett horoskop. Problemet är bara att jag – ännu – inte har hittat något klockslag för den nya representationsreformens antagande.

Sedan kan man ju också tycka att ett ännu senare och mer aktuellt horoskop för Sverige bör vara det för den alltjämt gällande regeringsformen från 1974.

Har du - eller någon annan – några synpunkter eller funderingar till det här så är du/ni välkomna att resonera kring det. Kanske 1974 års horoskop behöver lyftas fram mer och testas, så vi ser vad det går för! Ett litet försök i den riktningen gjorde vi ju här (med viss framgång!): https://sites.google.com/site/projektsv ... sliet-2005

(Tyvärr fick jag korta ner och stympa mitt inlägg på grund av en överreagerande ord-censur, som inte vill släppa igenom vissa ord. Ord som "horoskop" och "ståndsriksdag" verkar ligga på gränsen för det tillåtna...) :D

Mats i det blå

InläggPostat: sön okt 20, 2013 2:49 pm 

Hej Mats !

Ja det finns ju som sagt flera horoskop för Sverige som du säger. Det är ju så tror jag att flera horoskop kan fungera
samtidigt för ett land, mer eller mindre träffande. Jag har en del erfarenheter av 1523 horoskopet som verkar fungera
också. Jag har den allra största respect för Ivan Wilhelm som astrolog, och han har gjort en korrigering av 1523 horoskopet
som verkar fungera bra. 1974 horoskopet har jag inte så mycket erfarenhet av, men det vore kul att titta närmare på det,
och läsa lite om era funderingar.

Min tvillingmåne har manga järn I elden och I mån av tid vore det kul att göra någon form av prognos och utvärdera hur
det faller ut under året. Nu har jag bara fokuserat på det som som förefaller en stark betoning på 6.e/12.e hus axeln och
pluto (I natal aspect till saturnus I 6.e). Andra tekniker som transiter solar arcs mm. Kan ju också innehålla info av intresse
som kan belysas senare.

Men med kontext och kunskap om rådande omständigheter i vårt land gällande den dåliga standard som finns på vissa sjukhus,
och personalens larm om bristfälliga lokaler et.c. Så är symboliken i 1865 horoskopet träffande gällande ett starkt behov av
förnyelse och omstrukturering av detta (pluto).
Charles Carter ger 12:e huset i mundan astrologi till Sjukhus och "homes for the afflicted". Fängleser och vårdhem kanske kan beröras
också således.

St

InläggPostat: mån okt 21, 2013 3:37 pm 

(En liten ändring har gjorts i ovanstående post.
Jag skrev att eklipsen tillhörde saros series 19 , en Saturnus präglad eklips.
Detta är felaktigt. Saros serie 16 är den korrekta serien. Denna eklips är inte fullt så
Saturnus influerad alltså, men med transit Saturnus som "lord of the eclipse" är ändå
Saturnus inflytande där.)

InläggPostat: sön okt 27, 2013 12:04 am 

Som konstaterades I tråden om Obamas besök I Sverige så har Sverige I de sekundära progressionerna övervägande
progressioner till Jupiter. Detta är positivt och signalerar en period av stabilitet och tillväxt. I den rådande recessionen
med generella svårigheter världen över, och detta som måste ta I beaktandes så blir tillväxten kanske inte så stor, men
landet kan nog klara sig bra under närmaste året.

MCp-180-JU

MCp-180-ME

ASCp-90-JU

SOp-00-PLp

Dessa progressioner till Jupiter aktiveras av progressive månen under hösten (okt -dec) vilket ser bra ut.
Positiva kontakter med allierade och affärsuppgörelser kan väntas.
(MÅp--00--JU)

transit Noden sextil till Jupiter I November understryker detta också.

( Under nyheterna igår sas det att just nu har ganska många I landet en positiv förväntan på framtiden.
Tänkbara orsaker kan vara analyserades att hyfsade löner I kombination med skattelättnader...inte vet jag).

Så de ovannämnda eklipsen och progression sol pluto vilka kan symbolisera förändringar och omvälvningar ser inte
ut att vara av alltför negative natur. Eller att positive skeenden och mer negativa äger rum parallelt.
Nyckeln till detta kan vara att studera de utlösande transiterna och nymåne/fullmåne eventuellt.

Transit saturnus kvadratur till Månen I 4rde huset I November kan kanske innebär nåt problematiskt för oppositionen.
Eller folket (MÅ).

mer senare......

InläggPostat: ons dec 04, 2013 5:56 pm 

Jaha och så kom det som vi väntade på. En manifestation av transit saturnus 90 Månen
Denna transit triggar P ASC 45 MÅ (Sa in RA method).

Från DN idag:
"Sveriges skola har blivit generellt sämre på alla områden, enligt Pisa-undersökningen som offentliggörs på tisdagen. Inget annat land har försämrats mer sedan förra undersökningen 2009. ”Extremt allvarligt”, enligt Lärarförbundet"

Detta tilldelades hela Aktuellt sändningen igårkväll. Sverige har rasat mest av alla länder I kunskap.
Detta sker under den exacta transiten till Månen I Sveriges horoskop. Kredit ska här ges till "whole sign house system"
där Månen är I tredje huset som symbolisera skolväsendet. Jag brukar använda två hussystem. En titt I WHS system ger
ofta ytterligare information av värde.
Kredit ska ges till 1523 horoskopet också där eklipsen skedde på 12' skorpionen. Exakt på tredje husspetsen (Alcabatius hus).
Också transiterande saturnus genom 3:dje huset.
(1974 horoskopet har jag ingen koll på. Kanske någon annan har en ide)

Nedan Sverige horoskopet med 'Whole sign houses'.

Bild

I efterhand kan man teorisera om den mycket aktiverade pluto's aspect till månen I WH 3:e hus spelar in
också I 3:e hus teman eftersom Pluto I kvadratur till Månen natal aspekt.

Stefan

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 7 inlägg ]