Aktuellt datum och tid: lör maj 26, 2018 10:19 am

Sida 1 av 1 [ 12 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Saturnus ansvar och begränsningar...
InläggPostat: ons dec 03, 2008 8:24 pm 

Hej Igen Mats...

Försöker få kläm på Saturnus innebörd i horoskopet och hur man kan tolka den...

Exvis min Saturnus är i Kräftans i 9:e huset. När jag läser tolkningstexter etc på nätet så får jag mest förklaringen om ett stängt sinne :roll: ... Hmm vad har du för tankar om Saturnus i Kräftan i Nionde...För jag tänker med 9:e huset utland,expansion,långa resor,filosofi,äventyr,meningen med livet.

Saturnus ansvar,begränsningar,hinder,läromästare...

Kräftan hemmet, det moderliga,rötter...

Om man bara tittar på Saturnusen där förmodar jag att den innebär begränsningar med resor...? :roll:

Det är det som förbryllar mig lite för jag älskar resor,andra kulturer,inre resor som yttre etc...

Kan man tolka det så att jag genom familjen blir tvingad att göra en inre resa och att det samtidigt kan innebära hinder i min vilja att resa till utlandet...?

Har rest en del i mitt liv vill gärna resa mera men ibland har det kännts svårt att lämna min familj och det har inte alltid varit möjligt...

Hur tolkar du det?

Hur tolkar man Saturnus i konjunktion med Mc i Kräftan.
Kan man säga att familjen är det jag lär mig genom? 8)

Hoppas du kan klargöra lite då det förvirrar och känns lite motsägelsefullt med att jag skulle ha ett stängt sinne :wink:

Ljus o allt gott!
Marianne

Profil Skicka personligt meddelande  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons dec 03, 2008 9:21 pm 
Hej! Vad kul att hitta ett svenskt astrologiforum! :D

Det är ett tag sen jag höll på med astrologi så jag känner mig minst sagt ringrostig men med förenade krafter ska väl forumets medlemmar kunna få kläm på din saturnus? Jag börjar med lite lättsamma, halvytliga, pragmatiska tolkningar som mest bygger på mina observationer av andras horoskop och så får väl övriga medlemmar fylla på med sina erfarenheter.

Förutom det ansvar och de hinder du nämner som nyckelord för saturnus, har jag ofta kunnat observera att den genom sin koppling till tid kan indikera förseningar av diverse slag och att saker ofta händer vid den mest olämpliga av tidpunkter.

Med saturnus i konjunktion med MC råkar man inte helt sällan ut för hinder i den personliga och yrkesmässiga utvecklingen som gör att ens potential inte utvecklas fullt ut förrän ganska sent i livet och först efter hårda ansträngningar. Det kan röra sig om sådant som att man inte kan ägna sig åt det man vill på grund av att man som ung inte tillåtits göra det, t.ex genom stränga föräldrars krav och styrning och detta kan ha skapat en inre rädsla (saturnus) för att gå sin egen väg (MC)eller att alla försök till utveckling (MC) stöter på hinder (saturnus) av diverse slag. Denna aspekt visar sig hos många också som att man t.ex på sitt arbete tar ett mycket tungt ansvar som kanske känns som en börda och att man känner att man inte får ut så mycket av det.

Saturnus i nionde huset kan visa på något slags rädsla för att ge sig ut i det okända och oprövade, dvs på äventyrliga resor eller dylikt. Kanske rädsla för främmande kulturer eller problem med någon människa från annan kultur/land, problem/förseningar med högre utbildning eller med annat som hör till nionde husets sfär. En väninna till mig som har Saturnus i nionde fick bl.a. ett mycket problematiskt äktenskap med en utländsk man och det slutade med att han kidnappade deras gemensamma barn. Antalet möjliga tolkningar är ju ganska stort för varje aspekt eller husplacering och man kan säga att hon hade maximal otur med sin saturnus i nionde. Om vi nu också ska försöka hitta en möjlig tolkning för saturnus i nionde OCH i kräftan, skulle jag om jag hade det inte bosätta mig (kräftan, månen) alltför långt från gamla Sverige :)

Inläggsrubrik: Intressant...
InläggPostat: tor dec 04, 2008 12:39 am 

Javisst är det roligt med svenska astroforum som detta :D. Behövs....Kul oxå i forumet att vi kan samverka med varandra..

Intressanta reflektioner om Saturnus i konjunktion med Mc.kan inte säga att dina kunskaper verkar precis ringrostiga :wink: Kändes träffande med din beskrivning.

Även det här med att föräldrar kan ha haft lite stela tankar om vad som är lämpligt att göra och arbeta med och svårigheten att gå sin egna väg...Har haft fina föräldrar med gott hjärta.Men

Kändes mycket hemma som om de hade fått med sig i uppfostran själva från sina föräldrar det här med ansvar o plikt och nästan ett inrutat synsätt. Hur viktigt det var att prestera o hitta sig ett bra yrke. Att vara ngn genom arbetet... Istället för att hitta vad själen och hjärtat har lust med... :D.

Känner igen det här att arbete kan bli så tungt som jag tidigare har tagit alldeles för mycket ansvar och för allvarligt på det hela precis som min föräldrar gjorde :lol:

Funderar på om det kanske kan vara så med min Saturnus i nionde då den ligger nära det tionde huset att rädslorna mer är betonade runt arbete och att det tidigare funnits ett begränsat synsätt i min släkt om vad som är okej att arbeta med...Dvs jag har en dröm att arbeta i ett friare mer andligt kreativt yrke än ett begränsat arbete som har verkat mer önskvärt...

Intressant med din väninna och lite full i skratt blev jag för jag har och har haft mycket med utlandet att göra...Född I Norge,min första stora kärlek var från Chile... Hmm det var svårt att få det att fungera. Träffade honom när jag var 18 år.Vi var tillsammans i sju år.Han försökte styra mig i min utveckling vilket jag inte kunde gå med på :lol: ..

Dock har min syster varit lyckligt gift i 17 år med en man från Libanon.Hon har lärt sig arabiska flytande. :D

Hmm ja det knepiga är att jag sedan jag var liten närt en dröm om att flytta utomlands! Men på senare år har jag märkt att jag har svårt att anpassa mig om ngn skulle försöka styra mig så om jag skall flytta så får personen jag träffar vara mer openminded. För ensam kommer jag inte att bege mig ut i världen..Hmm kanske den stämmer trots allt Saturnus i nionde... :wink: Älskar utlandet och det exotiska men lite feg när det kommer till kritan.

Funderar på din Saturnus och på andras... :D

Vart har ni Saturnus? Och hur märker ni av den stränge läromästaren?...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor dec 04, 2008 2:43 pm 

Hej! Det var ju roligt att mina tolkningar stämde så bra. Jag baserar dem i huvudsak på erfarenhet och observation snarare än på vad jag läser i teoretisk astrologisk litteratur. Jag är lite pragmatisk till min läggning och inte direkt någon "andlig" astrologiutövare så jag brukar göra de tolkningsalternativ som jag i praktiken har kunnat se fungerar.

Vi nämnde det här med saturnus och rädsla och det är så träffande att du säger att du aldrig skulle ge dig ut i världen på egen hand och det är klokt tänkt av dig, tror jag. Saturnus står ju förutom rädsla också för ensamhet och du skulle troligen känna dig både ensam och utlämnad om du hamnade alltför långt från dina hemtrakter och att anpassa sig till en annan kultur med saturnus i nionde huset skulle bli både jobbigt och svårt. Det är bättre att vara medveten om hur det förhåller sig än att slå skallen blodig på hopplösa projek och jag tror på att man ska göra det som ens horoskop säger är möjligt och bäst för en och det är väl knappast där saturnus befinner sig - det är ju ens blinda fläck.

Du skriver inget om din systers saturnus men det är väl inte särskilt troligt att den befinner sig i nionde huset. Möjligt är det förstås men isåfall har hon nog fått anstränga sig väldigt mycket för att få sitt äktenskap att fungera och för att lära sig arabiska. :)

Inläggsrubrik: Bättre med åren
InläggPostat: tor dec 04, 2008 6:40 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej!

Vad roligt att fler hittar till forumet! Målet och förhoppningen är att forumet på sikt ska bli en trivsam samlingsplats för astrologiintresserade.

Ragdoll: Välkommen hit! Fina och träffsäkra tolkningar du gör, den eventuella "ringrosten" är nog borta efter ett par sparringmatcher :D

Marianne: Intressant att se hur din Saturnus i nionde huset i konjunktion med MC stämmer in så väl på ditt liv, efter vad du berättar.

Saturnus i Kräftan visar på ett stort behov av emotionell trygghet. Det visar också att man kan ha utsatts för en viss stränghet eller andra begränsningar under uppväxten som kan ha verkat hämmande. Det handlar egentligen om auktoritet. Först - som liten - är man beroende av/utsatt för andras auktoritet. Vuxenblivandet och mognaden består sedan i att man till slut blir sin egen auktoritet. Och då också kan bestämma sin egen väg, t.ex. vad gäller yrkesinriktning (tionde huset) eller utbildning och intressen (nionde huset).

Allmänt gäller för Saturnus att saker och ting först är svåra, kanske närmast omöjliga, men sedan med stigande ålder blir bättre och bättre. Saturnus är ju som väl är inte bara begränsning och hinder utan också positiva saker som koncentration, ambition, självdisciplin, ansvar, (till slut) egen auktoritet, uthållighet, tålamod, pålitlighet, osv.

Ser i ditt horoskop att din Saturnus bildar ett s.k. T-kors tillsammans med Ascendenten och Kiron i det sjunde huset. Det kan vara en intressant sak för dig att försöka "känna in" vad det innebär. Säkert är det en livslång problematik du har att arbeta med.

Själv har jag liksom du Saturnus i Kräftan, men inte i nionde/tionde husen utan i det femte, alltså huset för kreativitet och självuttryck. Det blir lite av samma problematik. Det är också först i äldre år som jag börjat ägna mig åt sådant jag egentligen vill, som astrologi och liknande.

På det viset att saker och ting blir bättre med åren, är Saturnus i all sin stränghet ändå trots allt hoppingivande :D

Mats i det blå

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor dec 04, 2008 10:32 pm 

Hej Mats i det blå! Jag antar att det blå både avser bakgrundsfärgen på detta forum och den blå himlen :) - du ska ha stort tack för att du startat detta forum som jag hoppas ska utvecklas till ett seriöst astrologiforum, förhoppningsvis med många medlemmar.

För att fortsätta på trådens ämne, saturnus, vill pessimistiska - eller om man så vill realistiska - jag tillägga att oavsett de positiva egenskaper man försöker tillskriva saturnus, har den tyvärr en tendens att ge ganska dålig utdelning på den flit, pliktkänsla och det ansvar den indikerar inom det område i horoskopet den är placerad. Visst kan man genom idogt arbete på saturnus planhalva så småningom rubba dess envisa nejsägande en aning men är det värt besväret? För en del är det det, för andra inte. Jag hörde en gång en känd svensk astrolog säga att saturnus har ett favoritord och det ordet är "NEJ" och jag har hittills sällan haft anledning att tycka att han hade fel. :D

Jag måste dock säga att jag är glad att du Mats, på äldre dar (Saturnus :) ) fått chansen att ägna dig åt det du vill. Se här! Ytterligare en sida av saturnus i ett hus har visat sig - kreativitet av något slag (5:e huset) sent i livet (saturnus). Ibland är de raka, enkla tolkningarna de mest träffande. Vem vet, kanske Marianne med sin niondehussaturnus plötsligt ger sig ut i världen mycket sent i livet.. :)

Jag har inte sett ditt horoskop Marianne men Mats nämner ett T-kors som involverar chiron. Om chiron har jag en del åsikter. Den brukar allmänt inom astrologin kallas "den sårade helaren", "the wounded healer". Jag köper inte denna tolkning helt eftersom det som visar sig i praktiken brukar vara något annorlunda.

För det första tror jag att man måste akta sig för att i alltför hög utsträckning tillskriva en himlakropp kvalitéer helt tagna ur mytologin. För att få en uppfattning måste man själv kolla hur en viss himlakropp verkar i praktiken. En del astrologiutövare har också en viss tendens att ur myten selektivt plocka ut de kvalitéer man gillar och bortse från de övriga. Om vi tar myten om Chiron så var han snarare lärare än läkare/helare. Han undervisade i medicin och krigskonst vilket en del astrologer inte gillar eftersom det involverar våld så man väljer inte sällan bort krigskonsten. Vidare hade Chiron som bekant ett sår som inte kunde läka.

Varför görs det så många tolkningar av Chirontransiter som säger att transiten kommer att bringa läkande krafter? Det jag stött på i praktiken är tyvärr ofta något helt annat. Få himlakroppar kan skada som Chiron och läkning av skadan sker oftast inte. Detta gäller vare sig det är en transit eller en aspekt i födelsehoroskopet och det värsta är att den drabbade aldrig själv orsakar skadan utan blir offer för mycket olyckliga omständigheter och skadas helt utan egen förskyllan. Detta stämmer också med myten om Chiron som skadades i låret av en pil från en pilbåge som någon av de grekiska hjältarna - jag minns i skrivande stund inte vem - sköt i någon strid i vilken Chiron inte själv var inblandad.

Jag har tyvärr inte stött på någon med chiron i sjunde huset/konjunktion descendenten men om jag ska teoretisera, kan jag tänka mig att denna aspekt kan ha en verkan liknande den som en konjunktionen mellan venus och chiron ger och som jag har stött på. Hittills har jag mest sett den yttra sig som osedvanligt mycket otur i kärleksrelationer som lämnar djupa sår i själen och som många gånger får den drabbade att helt dra sig undan allt kärleksliv och det är kanske inte långsökt att tänka sig att denna tolkning kan vara tillämplig också på chiron i sjunde huset. Chiron var som sagt lärare och en möjlig tolkning kan tänkas vara att man med denna placering har något viktigt förhållande med någon som blir som en lärare för en eller som är lärare till yrket.

Apropå Chirons roll som lärare så kan jag berätta att när jag själv för några år sedan hade transiterande chiron i konjunktion med min MC, blev jag samma dag som konjunktionen var exakt erbjuden att bli språklärare trots att jag inte har lärarutbildning och helt utan att jag hade sökt något jobb! Jag tyckte det var lite kul. :) För att ytterligare demonstrera astrologins ibland slående träffsäkerhet kan jag nämna att erbjudandet kom från en person som kommer från ett land där jag om jag hade varit född där i samma stad han kommer ifrån samma dag och samma tid som jag är född, skulle ha haft en konjunktion mellan Chiron och MC i mitt födelsehoroskop!! Jag gapade ganska stort när jag upptäckte detta :)

Inläggsrubrik: Vi lär oss genom erfarenheter...
InläggPostat: lör dec 06, 2008 1:29 am 

Intressanta reflektioner! En del att ta in...

Kul Mats o höra om din Saturnus och hur det har visat sig i mogen ålder att dina talanger blommar med 5:e husets självuttryck,kreativitet o skapande!Syns inte allraminst med detta astroforum som även är estetiskt tilltalande och med det blå.Femte huset blir lite nyfiken.Finns det andra sätt som du märker av med din saturnusplacering här exvis barn och djur hur visar det sig?

Intressant att vi båda har Saturnus i Kräftan.Känns som det stämmer det du skriver med att Saturnus i Kräftan innebär ett stort behov av emotionell trygghet...

Funderar lite på det du sett med T-korset i mitt astro med Saturnus/Ascendenten/Chiron i sjunde huset...Hmm ja fråga är hur man skulle kunna översätta det..
Hur var det med T-kors har läst lite om det på din blogg men minns inte riktigt vad det innebär...Sjunde huset ja hmmm är det kanske så att jag är dömd att leva som nunna med Chiron i sjunde huset+ T-korset.... ;)

Ragdoll intressant men lite konfus är jag med Nej-tolkningen du sa om Saturnus.Visst tror jag det stämmer en del men tror på den slutgiltiga styrkan oxå...Tror på det som Mats var inne på om Saturnus att det kan bli en utav våra största tillgångar när vi överkommit hindren och blivit vår egna auktoritet...Dvs som han såväl beskrev det att det kan verka omöjligt men att vi sedan undan för undan gör det...För om man skall se i mitt fall Saturnus hinder i Nionde trosystem/filosofi

Tänker jag så här:

Båda mina föräldrar verkade se att de var tvugna att arbeta dvs livet var mest plikt/ ansvar. Till den grad att de själva fick plikta med sitt liv.Båda har gått bort hastigt pappa 53 år och mamma 54 år. Tänker på det här Mats sa med auktoritet båda mina föräldrar hade en tilltro till sjukvården. Vilken visat sig för mig kunna bli ödesdiger om man lägger sitt liv i deras händer- sjukvårdens...

Vet att båda mina föräldrar nu har det bra...

Så kanske det är så att genom mina föräldrar har jag fått en djup högre utbildning i livets skola. Dvs min Saturnus som ligger i slutet på nionde nära 10:e huset i konjunktion med Mc...

Kan det vara så tror ni?

Som sagt lite utelämnande men ser det som erfarenheter.
Hela livet är erfarenheter och genom erfarenheterna lär vi oss och varandra :)

:D 8)

Inläggsrubrik: Utbildning i vilket hus...
InläggPostat: lör dec 06, 2008 2:09 am 

Kom på en fundering till ang utbildning...Nionde huset står ju för utbildning.. Utbildade mig till socionom för 12 år sedan på högskolan. Kan de höra till min Saturnus i Kräftan 9:e nära 10:e i konjunktion med Mc.

Funderar just på det att jag vid denna tid satte mig själv på tåget upp till studieorten som låg 70 mil hemifrån. Det gav en kick känslan att vara på väg...

Det är det jag tänker att visst kan jag vara en hemmasittare ibland men jag är oxå en äventyrare...Kanske det har att göra med att mitt Nionde hus styrs utav Tvillingarna?

Tror absolut som Ragdoll skrev kanske jag kommer bo utomlands när jag blir äldre. Har alltid haft en stark känsla för det utländska vilket ibland kännts mer bekant för mig än det svenska. Just med Maten/Öppenheten/Musiken/Glädjen.
När jag bodde i Chile ett par månader några månader innan jag började socionomstudierna minns jag att jag i och för sig saknade den svenska naturen med sin stillhet våra vackra sjöar där du kan sitta i all skönhet i lugn o ro och filosofera...

Hmm ja inget verkar enkelspårigt utan allt känns jämt dubbelt...Jag är lugn och sprallig. Jag är djup och ytlig. Tycker om fest och lugn. Jag älskar fart mycket händelser och avskildhet...etc etc...

Ragdoll vart har du din Saturnus?

Tänker på Mats du har din Saturnus i Kräftan i femte huset. Vilket tecken styr ditt femte hus o hur märker du det?

Inläggsrubrik: Allvar och lek
InläggPostat: sön dec 07, 2008 3:51 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej Marianne!

Det är många intressanta saker du tar upp här. Om vi börjar med det här du säger om att du upplever dig själv som både-och i många avseenden, som lugn-sprallig, djup-ytlig, osv. Det visar sig inte bara i att du har nionde huset i Tvillingarna utan faktiskt i horoskopet som helhet. Nästan alla husen (med bara två undantag) är i det "motsatta tecknet". Första huset i Vågen, andra i Skorpionen, tredje i Skytten, fjärde i Stenbocken, sjätte i Fiskarna, sjunde i Väduren, åttonde i Oxen, nionde som sagt i Tvillingarna, tionde i Kräftan, tolfte i Jungfrun. Bara femte och elfte husen bryter det här mönstret litegrann. På något sätt verkar det här "mjuka upp" motsatserna lite. Det är som om allt också innehåller sin motsats. Fascinerande egentligen. Ganska härligt också, väl, att vara flexibel och mångsidig och inte så enkelspårig! :)

Ditt studieval passar in bra, får man väl säga, med din Saturnus (struktur) i Kräftan (omsorg) i nionde huset (utbildning).

Saturnus i nionde huset tyder på ett visst allvar när det gäller studier, livsfilosofi, religion och liknande. Men eftersom nionde huset är i Tvillingarnas tecken kanske en viss lekfullhet blandar sig i allvaret ändå? Det här dubbelbottnade, både-och mönstret, som du har kanske är ett bra skydd mot fanatism? Allvaret kanske bryts ibland av en befriande humor?

T-korset från Saturnus till Ascendenten-Descendenten (i konjunktion med Kiron) betyder nog inte att du tvingas leva som nunna hela livet :)

Men ett T-kors tyder på en inre spänning, en inre konflikt som behöver lösas. Det kan handla om din identitet eller jaguppfattning. Med det här "omvända" förhållandet med Ascendenten (jaget) i Vågen ("duet") och Descendenten ("duet") i Väduren (jaget), tycks speglandet i "den andra" vara betydelsefullt. Saturnus i kvadratur till dessa båda kan tyda på hinder, försvåring, försening. Det här är nog ett stort livstema, något som du har att arbeta med under livets gång.

Saturnus tycks ha en märklig förmåga att "ligga på lur" och bilda T-kors med planeter i opposition. Säger jag av erfarenhet, eftersom min egen Saturnus bildar ett besvärligt T-kors med Solen i Väduren i opposition till Jupiter i Vågen. Också det ett livslångt tema att brottas med... :?

Att Kiron är i sjunde huset i konjunktion med Descendenten antyder att du kan lära mycket i dina relationer. Kiron kan handla om smärta och sår men också om läkning och insikt.

När det gäller att komma till rätta med ett T-kors, så underlättar det om man kan utveckla de egenskaper och områden i livet som visas av tecken och hus i punkten på motsatta sidan av Zodiaken ("benet" som fattas i T-korset). Den här punkten kallas ibland för karmapunkten. I ditt fall befinner sig den motsatta punkten på Zodiaken (motsatt Saturnus) i det tredje huset i Stenbocken (även om själva huset börjar i Skytten).

Stenbocken handlar ju om auktoritet, struktur, disciplin (faktiskt just det Saturnus står för) och tredje huset om kommunikation, tänkande, osv. Du kanske kan fundera och känna efter om du kan hämta hjälp från det här området när det gäller T-korset. Kanske utveckla auktoritet och struktur inom området kommunikation eller tänkande. I bästa fall hittar du lösningen på T-korsproblematiken. Men det handlar förstås om en långsiktig lösning eftersom Saturnus är inblandad...

Det du berättar om din barndom och dina föräldrar är naturligtvis sådant som har påverkat dig starkt och det finns säkert mycket man kan se av det om man studerar ditt horoskop noga. Men det är inte meningen att det ska bli för utlämnande, som du säger, här på forumet. Ta bara upp sådant som du själv säkert känner att du vill ta upp.

Du undrade om min Saturnus i Kräftan i femte huset, vilket tecken som styr huset och hur jag upplever det. Ja, det är väl lite samma sak här, att det ingår i ett större mönster som berör djupa saker från barndomen och en livslång problematik (puh). Så det är svårt att gå in på allt. Men huset är i Kräftans tecken och bebos förutom av Saturnus också av Mars. Eftersom femte huset handlar om "att ha roligt", så kan det förstås vara lite trist att ha Saturnus bosatt där... :( Mars gör allt för att liva upp det hela men Saturnus finns hela tiden där och dämpar ner honom... :x

Fast, det ska också sägas, de båda kan samverka väldigt bra när det vill sig (resulterande i koncentration, precision och självdisciplin). Och, som sagt, Saturnus blir lättare att ha att göra med ju äldre man blir... :D

Mats i det blå

Inläggsrubrik: Testar...
InläggPostat: tis jan 06, 2009 9:40 pm 

Har försökt tidigare att få skickat flera inlägg på Saturnustråden vilket inte fungerade...Hmm kanske Saturnus som bromsade. :wink: Testar nu för o se om det fungerar då det är spännande tankegångar o svar som jag fått...Hoppas det fungerar nu och att teknikens under nu skall fungera... :D

Inläggsrubrik: Retsamt...
InläggPostat: ons jan 07, 2009 1:00 am 

Blev glad då jag trodde det åter fungerade för mig att skriva på denna tråd om Saturnus.Krånglar för mig på just denna tråd... :(

Hade precis skrivit ett långt inlägg om Saturnus,livsreflektioner frågor om andlighet som försvann.Puh... :(

Intressant det Anders och Mats diskuterade om andlighet Neptunus-Pluto-Jupiter etc...Det är jag nyfiken på att vet mer om...Verkar finnas många planeter som har med andlighet att göra...Går det att säga vilken som är mer andlig etc...?

Ngt blir ofta fel då jag försökt skriva på denna tråd så jag avslutar denna tråd o ställer vidare frågor etc i en ny...
om andlighet och olika planeter...

Tack Mats för dina åter igen träffande reflektioner med Ascendenten-Descendenten Våg kontra Vädur och att det liksom blir ombytt för mig.. Dvs Ascendenten att jag har mitt jag genom den andre- Vågen.Descendenten dvs den andre i Väduren-jaget. Känns som att det stämmer bra. Även det här du tog upp med Tvillingarna som styr mitt nionde hus som bryter igenom allvaret med Saturnus i nionde huset...

Ja det var intressant det du tog upp med dubbelheten som jag upplever så starkt i allt och att den visade sig i kartan. Att allt har sin motsats visst är det som du skrev skönt med mångsidighet. Har även varit förvirrande speciellt när jag var yngre då jag sedan jag var ung haft en stark andlighet,o tro etc. Neptunus-Pluto men även den andra sidan dvs den mer ytliga fest,utåtriktad det sociala livet etc...Vågen ex

Som du tidigare så klokt sagt att med åren blir det exempelvis lättare med Saturnus verkningar och även livet tror jag då vi lär oss förstå oss själva och andra... :D

Även intressanta tankar och reflektioner Ragdoll lämnade. :) Fortsätter en ny tråd om andlighet och de olika planeterna...

Ljus,allt gott

Marianne

Inläggsrubrik: Besvärlig Saturnus
InläggPostat: ons jan 07, 2009 12:27 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej Marianne!

Det var en besvärlig Saturnus :D . Förstår inte varför det krånglar så. Ett tips är att alltid för säkerhets skull kopiera inlägget innan du lägger ut det. Om det sedan skulle försvinna (datorer och internet kan ju bete sig lite konstigt ibland) så kan du klistra in inlägget och försöka på nytt. Det är ju jättetrist annars, om man skrivit ett långt inlägg som sedan bara försvinner :( .

Så mitt tips är: säkerhetskopiera innan du postar inlägget.

Hoppas det funkar i fortsättningen och välkommen att skriva mer i vårt forum!

Mats i det blå

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 12 inlägg ]