Aktuellt datum och tid: tis nov 21, 2017 10:04 am

Sida 1 av 1 [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Råka råkar släcka lyset
InläggPostat: fre apr 13, 2012 7:14 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej alla!

Med min förkärlek för horoskop för händelser av typen smådjur sätter käppar i hjulet för den mänskliga teknologin, kunde jag naturligtvis inte hålla mig nu när jag såg gårdagens nyhetsrubrik (på svt.se): "Råka råkade släcka lyset" :) . (http://svt.se/2.22620/1.2769864/raka_ra ... acka_lyset). Det var igår morse (torsdagen 12 april) som det uppstod kortslutning i en elstation i Malmös norra utkanter - och 60 000 elabonnenter blev utan ström. Orsak: en råka hade sökt natthärbärge inne i nätstationen och på morgonkulan "råkat" orsaka kortslutningen!

Ok, vi kastar oss över horoskopet:

Bild

Elavbrott, 12 april 2012, 07:35, Malmö

Fåglar i allmänhet representeras astrologiskt av Uranus. Fast jag har en känsla av att just kråkfåglar (dit råkan räknas) också kan representeras av Saturnus. Elektricitet visas också genom Uranus. Distributionen står Merkurius för. Mörker - resultatet av elavbrottet - visas av Saturnus. Så då vet vi vad vi ska hålla utkik efter!

Uranus i Väduren är i konjunktion med Merkurius i det tolfte huset, där även Solen befinner sig. Merkurius styr horoskopets Ascendent i Tvillingarna. Vi kan alltså säga att det hela rör sig om distribution av el. Uranus bildar kvadratur med Saturnus-disponerade Månen och Pluto i Stenbocken i det åttonde huset för gemensamma resurser. Samtidigt är Saturnus i Vågen i det sjätte huset i opposition till Solen och i kvadratur till MC i det egna tecknet Stenbocken.

Kanske kan det tolkas som att elektriciteten (Uranus) bryts och allt släcks ner (Saturnus, Stenbocken, MC) av en stackars yrvaken fågel (också Uranus) i sitt nattliga gömsle (tolfte huset) i den tidiga morgontimman? Kanske bidrar Mars opposition till Neptunus, som styr det tolfte huset, till att ljuset släcks ut?

Eller är jag helt ute och cyklar den här gången? :D
Någon som har en bättre tolkning?

Här är fler tolkningar i genren "smådjur sätter käppar i hjulet för människans teknik":

skoldpaddor-hindrar-flygtrafiken-pa-j-f-kennedy-airport-t325.html
fladdermoss-orsakar-stromavbrott-t229.html
liten-sork-orsakar-stort-teleavbrott-t208.html
mus-stoppar-arlanda-flyg-t341.html

Mats i det blå

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 1 inlägg ]