Aktuellt datum och tid: lör jan 20, 2018 11:17 am

Sida 1 av 1 [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Behöver hjälp med en Kräft kille...
InläggPostat: tis jul 07, 2009 10:41 am 

Hejsan!

Senast redigerad av skorpion.tjejen tis jul 07, 2009 4:00 pm, redigerad totalt 2 gånger.

Profil Skicka personligt meddelande  

Inläggsrubrik: Re: Behöver hjälp med en Kräft kille...
InläggPostat: tis jul 07, 2009 3:16 pm 

Hej ”skorpiontjejen”!

Jag hälsar dig välkommen till Mats forum!

Du skriver att du nästan inte kan något om astrologi. Då kan jag tipsa dig om att jag inom några veckor kommer att inleda en astrologiskola här på detta forum där du kan lära dig grunderna i humanistisk/psykologisk, och evolutionär astrologi.

När det gäller din fråga så finns det ingen seriös astrolog som kan svara dig eller hjälpa dig utifrån ett astrologiskt perspektiv. Det finns åtminstone 3 anledningar till detta:

1) Den enda astrologiska information du delgett är ditt och hans soltecken. Att du är 26 år och född då Solen var i Skorpionen innebär att du föddes någon gång mellan den 20 oktober och 22 november 1982. Och att killen är 25 år och föddes då Solen var i Kräftan innebär att han föddes någon gång mellan 20 juni och 22 juli 1983 eller 1984. Så vad du frågar är vad det finns för attraktions-, relations-, förståelsepotential mellan två personer födda under dessa två olika perioder, inte sant? Och inte vill du väl reducera din eller hans psykologi och er potentiella relation till generaliteter som även skulle passa andra miljontals människor? Soltecken är endast EN faktor av många i astrologi och dess ”influens” försvagas ytterligare av det faktum att det finns väldigt få människor som hittat på ett autentiskt sätt deras ”Sol” - speciellt i yngre ålder.

2) Din önskan om tips på hur du kan ”fånga” denna person ”igen” och din önskan om att vilja förstå hur han tänker ”i dagsläget”, väcker frågor om etik. Är det moraliskt att fråga om en annan person om dennes liv och psykologi, utan att han vet om det, och speciellt hur man kan använda sig av eventuell kunskap/information om denna person, när avsikten är just att ”fånga” honom? Personligen svarar jag nej till denna typ av förfrågningar.

3) Du visar inte någon antydan om vilja till förståelse om din egen psykologi, begärsnatur, och avsikter relativt till din fråga i ditt inlägg. Det innebär att du söker färdigsnickrade tips om hur du på bästa sätt och med minsta risk för att bli avvisad, kan ”skrida till verket” för att uppnå dina mål, inte sant? I mina öron låter det som att du befinner dig på den lägre skalan av din skorpionpotential (med all respekt), och så länge du eventuellt befinner dig där så skapar du endast kaos, turbulens, missförstånd, misstänksamhet, svek, manipulation, trauma, och sår – både för dig själv och andra.

Så....om det är detta senare, så blir det HÄR astrologen kan hjälpa dig att gå bortom och förstå denna situation. Men...först måste du be om DENNA typ av vägledning...och i ett sådant fall behöver vi dessutom också se på hela ditt horoskop med exakt födelsetid och födelseplats (allt annat vore bristfälligt). Om du väljer att fortsätta denna fråga på ett annat plan och därför också delge dina födelsedata så kan du göra det under rubriken ”Horoskoptolkningar”.

Under tiden förslår jag att du pratar och kommunicerar med killen, och visar var du kommer ifrån och vad du vill och vad du känner - du kan inte bli mer än avvisad, något som du redan utsatt honom för...

Ha det så bra och hoppas att vi får se dig mer här på forumet!

Med vänlig hälsning,
Anders

Profil Skicka personligt meddelande  

Inläggsrubrik: Re: Behöver hjälp med en Kräft kille...
InläggPostat: ons jul 08, 2009 4:11 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej Skorpiontjejen!

Jag hann tyvärr aldrig läsa ditt inlägg innan du av någon anledning tog bort innehållet. Om du vill ställa frågor om astrologi och om hur astrologin kan vara till hjälp när det gäller att förstå dig själv och dina relationer till andra, så är du jättevälkommen att skriva mer här.

Ha det så bra!

Mats i det blå

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 3 inlägg ]