Aktuellt datum och tid: tor jan 18, 2018 5:35 pm

Sida 1 av 1 [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Mordet på Olof Palme
InläggPostat: lör jul 05, 2008 8:23 am 

Hej!

Så roligt att hitta ett svenskt forum!

Hamnade här efter att ha sökt ett horoskop för mordet på Olof Palme. Jag har just avslutat läsning av Leif GW:s bok om det så jag ville givetvis studera astrologin omkring.

Mycket intressant att läsa Mats tolkning.

Jag undrar om inte horoskopet kan säga något lite om mördaren i alla fall.

Jag skulle placera mördaren i hus 12 (hemliga fiender) eller ev i hus 7 (öppna fiender). Men med tanke på hur dold mördaren är så är nog hus 12 att föredra. Både husen är dock styrda av samma planet här; Venus.

Inom den traditionella astrologin (Willam Lilly) representerar Venus charmerande män och kvinnor, konstnärer, skådespelare, musiker, sångare osv. Men även fyllon, dagdrivare, spelare, fanatiker, notoriskt otrogna personer, ohämmad njutningslystnad, skuldsatta osv.

Venus dag är just fredag.

Venus representerar vackra platser, trädgårdar, fontäner, vackra hus, sängar och garderober(!). Restauranger, teatrar, operan, krogar, spelhålor, bordeller m m.

Christer Pettersson gick tydligen ett år på teaterskola.

Vad man nu kan dra för slutsatser av ovanstående.

Vad tror ni, har ett horoskop som detta progressioner och transiter som i sinom tid kommer att uppenbara sanningen? Och i så fall när?

Vore väldigt intressant med ett horoskop för mordet på Gustav III i relation till det här. Har inget klockslag ännu men jag skall se om det går att få fram.

mvh/Anna-Lena

Profil Skicka personligt meddelande  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jul 23, 2008 6:51 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej!

Roligt att du hittat hit! Tyvärr inte många som gjort ännu, men jag hoppas det ska bli fler.

Intressant iakttagelse du gör att både sjunde och tolfte husen i Palmes mordhoroskop styrs av planeten Venus. Palme hade ju både öppna och dolda fiender. Venus kan naturligtvis syfta på något av det du nämner, men jag har tolkat Venus i Fiskarna i det fjärde huset mer som en grupp av sammansvurna som legat bakom planeringen och utförandet av mordet.

Visst säger horoskopet en del om mördaren - utom vem exakt det är. Som jag antytt i min tolkning visar horoskopet antingen på en politisk gruppering eller en drogpåverkad/kriminellt belastad gärningsman. Här kan tolkningarna gå isär - precis som i polisutredningen.

Det är möjligt som du säger att progressioner och transiter kan visa på något mer konkret. Men om det går att lösa en mordgåta med hjälp av astrologi är förstås tveksamt.

Jag arbetar med tolkningar av flera historiska mordhoroskop, bl.a. mordet på Gustav III. Andra projekt på gång är morden på Julius Caesar och kejsar Domitianus.

Så: keep in touch!

Mats i det blå

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör aug 23, 2008 6:16 pm 

Vad har du för klockslag på mordet på Gustav III? Har kollat runt lite och tydligen måste det ha varit ganska nära midnatt? Är ju ett horoskop som är väldigt intressant som referens till Palmemordets. Ett svenskt statsmannamord som klarades upp nästan genast. Gubben Lilliensparre visste vad han pysslade med! :)

Profil Skicka personligt meddelande  

Inläggsrubrik: Klockslag
InläggPostat: lör aug 23, 2008 7:38 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej!

Det klockslag jag har är kl. 23:40 (själva skottet), den 16 mars 1792. Kungens död lär sedan ha inträffat den 29 mars, kl. 10:55, på Stockholms slott.

Ja, det måste ju ha varit ett mycket lättare mord att klara upp, eftersom dörrarna till Operahuset genast kunde spärras och mördaren snart var identifierad. Han erkände också redan vid första förhöret. Men ett spektakulärt mord var det, att det utfördes under en pågående maskerad!

Mats i det blå

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 4 inlägg ]