Aktuellt datum och tid: fre nov 24, 2017 8:28 pm

Sida 1 av 1 [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Tacksam för tolkning av mitt horoskop!
InläggPostat: tor maj 01, 2014 11:51 pm 
Användarvisningsbild

Jag är ny medlem och mycket tacksam om någon har tid och möjlighet att tolka mitt horoskop, gärna särskilt 12e huset samt Saturnus inverkan. Jag är född kl 01:09 i Sundsvall den 29 aug 1964.

Inläggsrubrik: Re: Tacksam för tolkning av mitt horoskop!
InläggPostat: sön maj 04, 2014 8:02 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej Ann!

Vi kan kika lite på ditt horoskop tillsammans om du vill och ta upp olika saker som du undrar över. Någon fullständig horoskoptolkning blir det inte, men det kan ju ändå vara intressant och bra för dig att få utbyta tankar kring det. Andra forumbesökare är naturligtvis också välkomna att kommentera och komma med synpunkter. Det är så de här horoskoptolkningarna är tänkta att fungera.

Ditt horoskop:

Bild

Ann, 29 augusti 1964, 01:09, Sundsvall.

Dina mest framträdande tecken är Jungfrun (med Solen, Uranus, Pluto och Merkurius), Oxen (med Jupiter och Månen), Kräftan (med Venus och Mars), Fiskarna (med Saturnus och Kiron) och Lejonet, där du har Ascendenten. Jord och vatten är dominerande element. Det beskriver dig som en kreativ och generös person (Lejonet), jordnära, praktisk och stabil (Jungfrun och Oxen) men samtidigt känslig och intuitiv (Kräftan, Fiskarna). Även känsliga och kreativa Neptunus i Skorpionen förstärker den känsliga och intuitiva sidan hos dig.

Det är lustigt vad tydligt ditt tredje hus för kommunikation och studier, med Solen, Merkurius, Uranus och Pluto i Jungfrun, speglas i det du skriver i ditt andra inlägg, där du presenterar dig: post1875.html#p1875. Du beskriver där hur du har läst flera astrologiböcker, gått en kurs i astrologi och årligen går igenom transiter till ditt horoskop tillsammans med en astrolog plus att du gärna skulle vilja gå en lärarledd astrologikurs på nätet! Allt det här speglas väldigt tydligt i ditt tredje hus, där Uranus står dels för astrologi och dels för internet och Merkurius för studier och kommunikation. Pluto tillför intensitet och fördjupning och Solen kan man säga representerar ditt eget intresse och din entusiasm.

Du har två spännande aspektmönster i horoskopet. Dels är det en s.k. ”drake” som innefattar Mars/Venus i tolfte huset, Månen i elfte, Kiron i nionde och Neptunus i det femte huset. Dels är det en s.k. ”mystisk rektangel”, med Månen, Kiron, Neptunus och Pluto/Merkurius. Båda är positiva aspektmönster som innebär ett harmoniskt flöde av energier i horoskopet och i ditt liv.

Du undrar särskilt om ditt tolfte hus och om Saturnus. Vi kan ju ta och specialgranska dem lite grand. Venus och Mars är i en nära konjunktion i Kräftan i det tolfte huset. De ingår också i drakformationen som jag nämnde (det heter så för att mönstret liknar en pappersdrake). Med Kräftans tecken i det tolfte huset är du antagligen mycket mottaglig för känslostämningar hos personer i din omgivning. Venus och Mars placering här antyder starka känslor och en inre känsla för konst, poesi och musik och visar på en utvecklad medkänsla med andra, särskilt som planeterna är i känsliga och omhändertagande Kräftan.

Samtidigt kan placeringen i det tolfte huset innebära att mycket av det här kan stanna i ditt inre, att du kanske kan ha svårt att ge uttryck för det i ditt yttre liv och i samspel med andra. Det kan också medföra att du har svårt att uttrycka och utåt hävda dina egna behov, vilket då istället kan leda till inre spänningar.

”The good news” är då att Venus/Mars ingår i det positiva drakmönstret som jag beskrev. Energierna i ditt liv tycks genom detta få ett fritt och obehindrat flöde. Mönstret inkluderar Kiron i Fiskarna som innebär läkning och helande av inre sår. Så i det stora hela ser det positivt ut, tycker jag. Har du kanske någon annan tanke eller fundering kring det?

Saturnus i Fiskarna ligger precis på den nionde husspetsen och räknas därför mer till det huset. Det indikerar stark ambition och ansvar vad gäller studier och livsfilosofi (nionde huset), ett behov kanske av att strukturera och konkretisera (Saturnus) det som annars ofta är ostrukturerat (Fiskarnas tecken). Häri ligger nog ett trygghetsbehov och det speglar, skulle jag tro, även ditt intresse för astrologi, som ju också innebär att strukturera ”det osynliga”. Även områden som religion, etik och moral kan höra hit.

Saturnus bildar en opposition till din Sol och en kvadratur till Jupiter. Oppositionen till Solen kan nog upplevas som att du ibland känner dig motarbetad eller hindrad, kanske dränerad på energi. Kanske det är det trygghetsbehov du har av att ”strukturera det osynliga” (Saturnus i Fiskarna i det nionde huset) eller snarare den eventuella oro och ängslan som kan höra ihop med detta, som du också kan uppleva som hinder eller dränering av din kraft (Saturnus opposition Solen)? Kan det ligga någonting i detta, tror du? Eller har du själv kommit till någon annan förståelse av den här placeringen av Saturnus i opposition till Solen?

Eftersom Solen är i tredje huset för kommunikation och studier och i konjunktion med Uranus, Pluto och Merkurius i ordningsamma Jungfrun, så tycks det som om studier i astrologi är bra för dig och att det kan innebära att motsättningen mellan Solen och Saturnus kan överbryggas.

Hoppas du känner igen dig något i det jag skrivit. Kommentera gärna och ta upp sådant som du undrar över.

Allt gott!

Mats i det blå

Inläggsrubrik: Re: Tacksam för tolkning av mitt horoskop!
InläggPostat: mån maj 05, 2014 10:30 am 
Användarvisningsbild

Tusen tack för din tolkning!

Jag har nog alltid undrat kring Saturnus inverkan i mitt liv. Visst motstånd/hinder har löpt som en röd tråd men det har nog också varit bra och lett till att jag inte splittrat mig på alltför många projekt. Det som varit mest intressant och viktigt har blivit kvar och genomförts. På den negativa sidan kan jag se att jag sällan fått komma till min fulla rätt och min potential är i mångt och mycket dold för flera kollegor/bekanta. När jag väl får komma till min rätt och andra ser vad jag kan leverera så har jag ofta fått väldigt mycket beröm som troligen mest beror på överraskning :) Så din tolkning av Saturnus, som ibland besvärande men som emellanåt får hjälp av drakformationen, känns väldigt rätt!

När det gäller Venus och Mars i tolfte huset så stämmer det på pricken! Det känns lite olyckligt att Mars är placerad där för jag skulle gärna ha sett mer självförtroende och handlingskraft kring min yrkesroll. Å andra sidan tolkar jag det som att jag hamnat lite snett och då blir det sällan helt lyckat (arbetar som systemutvecklare och det ger mat på bordet). Jag var på väg mot den kreativa sidan inom reklambranschen som ung men blev erbjuden annat jobb och på den vägen är det.

Nu ska jag läsa på om aspektmönstren "draken" och den "mystiska rektangeln"!

Återigen, tusen tack för din tolkning!

Ha det gott!

Ann

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 3 inlägg ]