Aktuellt datum och tid: lör nov 25, 2017 11:16 am

Sida 1 av 1 [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Försenat Aktuellt – oktober 2013
InläggPostat: fre nov 01, 2013 4:39 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Oktober är redan bakom oss! Jag hängde inte med alls den här gången. Tiden svischade förbi mig helt och hållet. Så här står jag med ett försenat aktuellt för oktober 2013 :D . Nåväl, Solen befinner sig, tillsammans med Norra månnoden, Saturnus och en just nu backande Merkurius, i Skorpionens hemlighetsfulla men viljestarka tecken. Oktober är höstens och de fallande lövens månad. Skorpionen är död och transformation. Livet drar sig undan det yttre och söker sig inåt.

Så här ser månadstavlan för oktober ut:

Bild

Les Très Riches Heures du duc de Berry: Oktober

Här på forumet går allt sin gilla gång. Vi har tittat på en del horoskoptolkningar och dessutom har jag lagt ut en tolkning av horoskopet för naturvetaren och botanikern Carl von Linné (Se kategorin Sverige i tiden – ett astrologiprojekt). I samma kategori har vår vän Stefan presenterat en del iakttagelser han gjort när det det gäller Sveriges horoskop och det kommande året. Så kolla gärna denna forumavdelning: sverige-i-tiden-ett-astrologiprojekt-f13.html

Vi hälsar välkomna till forumet två nya medlemmar, signaturerna klo och Mini kräftan. Välkomna att skriva mer på forumet!

Ha det bra alla där ni kurar i höstmörkret.

Mats i det blå

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 1 inlägg ]