Aktuellt datum och tid: tis nov 21, 2017 3:39 pm

Sida 1 av 1 [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Bara jorden som hettas upp?
InläggPostat: lör okt 12, 2013 11:54 pm 

Är det bara jorden som hettas upp?
Flera undersökningar visar faktiskt att jorden inte är ensam om att börja hettas upp och vibrera snabbare utan att faktiskt alla planeter i galaxen inkluderat solen går igenom samma process. (se länk nedan)

Om Alla planeter hettas upp, hur legitimt är växthusteorin i så fall?

Om detta nu faktiskt är ett galaktiskt fenomen där jorden och galaxens planeter går igenom en process där dem hettas upp och därmed höjer sina vibrationer, vad innebär detta för oss?

http://www.youtube.com/watch?v=ROGTV7GkWAE

Varför hettas jorden och alla planeter i galaxen upp just nu?

Enligt David Wilcock så kan man se flera samband från flera antika skrifter som mayakalendern, antika Egypten- hur pyramiderna är matematiskt strukturerade på ett sätt som exakt stämmer överens med vad mayakalendern förutspått(se video). Han pratar också om "the golden age", tvärtemot dem profetior man har fått höra om att jorden ska gå under 2012. Han menar som nämnts tidigare att vi är precis i början av en helt ny period och skifte i historien rent "fysiologiskt" i och med att jorden hettas upp och vibrationerna höjs, som han bland annat stödjer med fakta om jordens evolution dem senaste åren jämfört med tidigare perioder, och hur faktiskt alla planeter i solsystemet hettas upp samtidigt.

http://www.youtube.com/watch?v=XmqwRE-MtYU

Mats, jag tyckte detta är relevant att posta i det här forumet eftersom det synnerligen har att göra med , om David Wilcock har rätt, ett skifte i solsystemet som i högsta grad borde ha att göra med Aquarian age?

Profil Skicka personligt meddelande  

Inläggsrubrik: Re: Bara jorden som hettas upp?
InläggPostat: mån okt 14, 2013 6:13 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej klo!

Välkommen till astrologiforumet och tack för ditt inlägg! David Wilcock är en ny bekantskap för mig. Måste erkänna att min första reaktion var "Å, nej, inte en karismatisk besserwisser till!" :D Men efter att ha kollat ungefär halva den video du länkar till (din andra länk) så höjde jag verkligen på ögonbrynen - och ännu mer så när jag sedan kollade hans webbsida: http://divinecosmos.com/

Det han har att säga är väldigt intressant och spännande - särskilt, tycker jag, det han visade på om takmålningarna inuti Capitolium-domen i Washington och hur de anknyter till det stora precessionsåret. Det finns också ett annat - enkelt men genialiskt - sätt att bortsett från mayakalendrar och astrologiska tidsåldrar visa på att vi kosmiskt sett faktiskt tycks stå på tröskeln till en helt ny era i den mänskliga medvetenhetsutvecklingen. Det är den sideriska astrologen Nick Anthony Fiorenzas astronomisk-astrologiska modell med tre samverkande kosmiska plan eller sfärer. Jag har försökt sammanfatta det hela i forumavdelningen Siderisk astrologi: ett-system-med-tre-integrerade-kosmiska-sfarer-t460.html

Modellen med de tre planen/sfärerna visar att norra himmelspolen (den mottagande polen i Jordens kraftfält) nu i vår era (årtiondena kring år 2000) i sin långsamt krängande rörelse är i färd med att åter (efter 13000 års "mörker") börja luta i riktning in mot det galaktiska ljusplanet genom Galaxens centrum.

Jag ska i fortsättningen hålla koll på David Wilcock och det han har att säga. Tack för att du tipsade om detta och välkommen att skriva mer om det!

Allt gott!

Mats i det blå

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 2 inlägg ]