Aktuellt datum och tid: mån nov 20, 2017 11:05 pm

Sida 3 av 3 [ 31 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Den eländiga lilla jungfrun i mig...
InläggPostat: sön maj 12, 2013 11:20 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej igen!

Det är riktigt att soltecknet är en framträdande del av horoskopet. Men mycket annat spelar också in. Det är olika i vilken grad olika personer ger uttryck för sitt soltecken. En del är ”typiska” Vädurar, Oxar, Tvillingar, osv, andra är mindre typiska, det kan variera en hel del. Solen kan t.ex. ha svåra aspekter till andra planeter och då kan det vara svårt att få soltecknet att komma riktigt till uttryck.

Det finns en klar skillnad mellan Solen och Ascendenten. Solen står för det inre och Ascendenten för det yttre. Solen är vår inre identitet, vilja och vitalitet. Ascendenten står för vår personlighet, det vi visar upp för omvärlden, hur andra uppfattar oss, alltså mer vårt yttre jag. Sedan kan soltecknet mer eller mindre ”lysa igenom”. Det är alltså inget konstigt i att en del personer framstår mer som sitt ascendenttecken medan andra lyser fram mer som sitt soltecken, så kan det mycket väl vara.

Själv har jag Solen i kvadratur till både Saturnus och Mars och i opposition till Jupiter, så min Sol kan ha en del problem att lysa fram obehindrat – eller mer korrekt uttryckt: jag kan ha en del problem med att få min Sol att lysa fram.

Det tecken som är mest framträdande i ett horoskop kan vara soltecknet, men det kan också vara något annat tecken, som i så fall är markerat på något sätt, oftast genom att flera planeter befinner sig där.

I ditt horoskop är Jungfrun mest framträdande, eftersom du har både Solen och Ascendenten där. Även Kräftan är betonat genom att både Månen och Mars befinner sig där. Också Skorpionen är framträdande med Jupiter, Pluto och den Norra månnoden. Detta är tre tecken som man bör kunna ”se” ganska tydligt hos dig, samtidigt som alla de andra tecknen också finns med på ena eller andra sättet, men kanske inte lika iögonfallande.

Hoppas jag kunnat svara något så när på din fråga.

Mats i det blå

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 3 av 3 [ 31 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3