Aktuellt datum och tid: lör nov 25, 2017 11:26 am

Sida 1 av 1 [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Aktuellt - januari 2013
InläggPostat: fre jan 25, 2013 7:31 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej alla forumbesökare!

Vi har ett nytt år och Solen har redan rusat iväg in i Vattumannens tecken, Vattumannen som styrs av Uranus men traditionellt av Saturnus. Så här ser månadstavlan ut för vintermånaden januari:

Bild

Les Très Riches Heures du duc de Berry: Janvier

På forumet har jag infört en hel del förändringar. En helt ny kategori, Siderisk astrologi, med flera underavdelningar, har tillkommit. Det blir nästan som ett "forum i forumet" :D och kommer att handla om den sideriska astrologin, där man studerar själva stjärnhimlen sådan den framträder för oss när vi blickar upp mot den. Siderisk astrologi skiljer sig ganska mycket från vår vanliga tropiska astrologi. Själv tycker jag det är väldigt spännande och intressant att sätta mig in i den sideriska astrologin och uppfatta hur den skiljer sig från den astrologi vi annars är vana vid. Den som delar detta intresse är välkommen att hänga med på en äventyrlig seglats ombord på den Galaktiska gondolen... :D

Andra förändringar det här årsskiftet är att jag har lagt ut en hel del om astrologins elementära grunder i kategorin som nu heter Astrologins grundbegrepp. Materialet är hämtat från min webbsida, Galaktiska gondolen, och tanken är att den som vill ställa frågor eller resonera om olika grundläggande saker, ska kunna göra det.

En tredje förändring är att den tidigare Caféhörnan nu kallas Astrologiskt MusikCafé. Välkommen dit att lyssna på lite musik med astrologisk anknytning! :D

Får hälsa välkommen vår nya medlem, Rolf Ahlqvist! Rolf har en webbsida som jag vill rekommendera, "Bli din egen bästa astrolog" heter den och där får den som önskar hjälp till att själv tolka sitt horoskop! Kolla in den: https://sites.google.com/site/blidinegenbaestaastrolog/

Ha en bra fortsättning på det nya året!

Mats i det blå

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 1 inlägg ]