Aktuellt datum och tid: fre nov 24, 2017 8:19 pm

Sida 1 av 1 [ 10 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Någon som vill tolka mitt födelsehoroskop?
InläggPostat: sön jul 22, 2012 3:32 pm 

Hej jag är helt ny här på forumet och är jätte nyfiken på mitt egna horoskop, tycker mycket av det jag själv lyckats tolka stämmer bra in på mig. Men vill veta mer :) :)

Profil Skicka personligt meddelande  

Inläggsrubrik: Re: Någon som vill tolka mitt födelsehoroskop?
InläggPostat: sön jul 22, 2012 6:13 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej och välkommen till forumet!

Om du vill uppge dina födelsedata (datum, klockslag, ort) så kan jag - med din tillåtelse - lägga ut horoskopet här och vi kan hjälpas åt att tolka det. Är det ok? :)

Mats i det blå

InläggPostat: mån jul 23, 2012 10:58 pm 

Hej och tack så mycket! det är helt okej för mig :) 14/12-1986 klockslag 02.36 Göteborg

InläggPostat: tis jul 24, 2012 11:07 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej igen!

Här är ditt horoskop, så länge. Jag hinner tyvärr inte kommentera det nu ikväll utan får återkomma. Kanske någon annan också vill vara med och bidra med tolkningsidéer? Berätta gärna själv vad du känner igen i horoskopet, så hjälps vi åt sedan att titta vidare på det!

Bild

Dianaw1986, 14 december 1986, 02:36, Göteborg

Som sagt, jag återkommer med kommentarer. Hoppas fler vill vara med! :)

Allt gott!

Mats i det blå

InläggPostat: tor jul 26, 2012 11:09 am 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej!

En första blick på ditt horoskop säger mig att du nog är en känslig och intensivt passionerad person, som hela tiden strävar efter att vidga dina vyer och också söker se en mening i allt (Solen och de andra planeterna i Skytten i det tredje huset).

Förmodligen känner du dig dragen till eller håller på med konst, musik och dans, områden där din intensitet och känslighet kan komma till sin rätt och få blomma fram.

Jag tror att du i det stora hela är optimistisk och lite äventyrlig av dig men att du också känner behov av trygghet genom struktur och ordning i livet. Lite av rebell är du kanske oskså (Uranus i konjunktion med Solen i Skytten).

Du tycks vara väldigt intensiv och passionerad i dina nära relationer, där du nog riskerar "förlora dig själv" i hängivenheten för den andre. Kanske handlar det mycket om att bevara den egna identiteten också i dina nära relationer? Tänker på den Norra månnoden i Väduren på Descendenten och Venus i nära konjunktion med Pluto i Skorpionen i första huset.

Kan det ligga något i det här eller är jag helt ute och cyklar? :)

Allt gott!

Mats i det blå

InläggPostat: fre jul 27, 2012 11:14 pm 

Ja det stämmer nog bra med att jag är både känslig men samtidigt passionerad som person.. Har hållt på en hel del med dans när jag var yngre, sämre nu då inte jag tycker att tiden hinns med, men tänker ofta på att jag vill börja med någon form av dans :)

Optimistisk är nog en av mina starkare egenskaper :) Folk säger det även ofta till mig, stämmer även väldigt bra in att jag är äventyrlig men i stort behov av trygghet och av en stabil och trygg grund. Är dock väldigt rastlös av mig och har väldigt svårt att sitta still, blir fruktansvärt uttråkad om jag inte har något att göra eller ha något att se fram emot..Kan det bero på solen i Skytten? Känner mig även ofta väldigt velig och har svårt för att fatta olika beslut och bestämma mig för saker kan det vara något annat stjärntecken som har någon stark inverkan på min personlighet?

Levde förut i ett förhållande med en kille som hade sin sol i fisken, jag har tydligen min mars i fisken och venus i skorpionen och han hade sin venus i väduren och oxen i sin mars, kan det vara därför jag drogs åt hans håll för att jag har min mars i fisken alltså? Vi levde tillsammans i 6 år och sen valde jag att lämna då jag hade insett att vi var alldeles för olika på väldigt många sätt.

Min nuvarande kille Är Vädur men har sin venus i fisken och mars i skorpionen, vi är så lika på många sätt men ändå så olika det känns som att vi kompleterar varandra så bra, kan du säga något om våra horoskop om du får hans födelsedata? Kan nog även stämma lite det där med att förlora mig själv i hängivenhet till den andra, har ofta en förmåga att vara allt för spontan och vilja göra det som faller mig in för stunden, då kan det allt som oftast uppstå konflikter i mina förhållanden och jag väljer då hellre kanske att "lägga lock" på mig själv.. Haha, Oj vilket långt inlägg det blev och vilken självransakan som uppstod nu ;)

Väldigt många frågor :P Men riktigt kul att man har hittat ett forum med folk som tycker att detta är lika intressant och spännande som jag :D :D

InläggPostat: sön jul 29, 2012 12:25 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej igen!

Ja, rastlösheten hör säkert ihop med Solen (och Uranus) i Skytten i tredje huset. Det du säger om att du har svårt att fatta beslut har nog med Ascendenten i Vågen att göra. Vågen är balanserad, vänlig och trevlig (det är Venus tecken) men det är också typiskt att man med Vågen har svårt att bestämma sig, att man funderar än hit än dit, så att säga väger det ena mot det andra.

Det kan nog vara bra att din kille är Vädur med Mars i Skorpionen (där du har Venus) och med sin Venus i Fiskarna (där du har din Mars). Ni kompletterar säkert varandra väldigt bra. Ja, om du har hans födelseuppgifter, så kan vi kolla mer hur ni relaterar till varandra.

Kul att du tycker att astrologi är spännande och intressant (klart du gör med Solen i konjunktion med astrologins planet Uranus! :D )

Ha det så bra!

Mats i det blå

InläggPostat: mån jul 30, 2012 11:45 pm 

Tack för dina svar :D här kommer hans födelsedata: 27/3-1984 kl: 04.20 :D

InläggPostat: mån jul 30, 2012 11:47 pm 

*födelseorten är Borås

InläggPostat: ons aug 01, 2012 5:17 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej!

När man tittar på era båda horoskop så ser man att det finns stark attraktion er emellan (t.ex. din Venus trigon hans Venus och din Mars i konjunktion med hans Venus). Där finns kärlek och romantik (din Sol konjunktion hans Neptunus) och det framgår att ni trivs i varandras sällskap (t.ex. din Jupiter konjunktion hans Venus).

Man ser också att det finns goda förutsättningar för er att kommunicera med varandra (din Sol trigon hans Merkurius och din Merkurius trigon hans Sol, dessutom din Merkurius sextil hans Måne). Det tycks också som att ni har kul tillsammans (din Merkurius konjunktion hans Uranus).

Samtidigt ser man att det finns stora olikheter mellan er. Det kan ju vara bra eftersom ni då kan komplettera varandra fint. Men ibland kan det förstås också betyda att ni retar er på varandra. Det är då det är så värdefullt att kunna kommunicera med varandra och prata ut. Som alltid är det förstås viktigt med ömsesidig respekt och kärlek. Tålamod kan behövas ibland.

I det långa loppet är det nog viktigt att ni båda inser att ni är två individer, alltså att båda kan stå på egna ben samtidigt som ni är ett par (t.ex. är din Jupiter i kvadratur till hans Uranus). Svårigheter kan finnas men förutsättningarna tycks vara goda att ni kommer att kunna bevara förhållandet. Kanske är ni "menade för varandra".

Allt gott!

Mats i det blå

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 10 inlägg ]