Aktuellt datum och tid: tis nov 21, 2017 3:32 pm

Sida 1 av 1 [ 11 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Intervju? (Merkurius i tredje huset)
InläggPostat: tor maj 31, 2012 11:34 pm 
Användarvisningsbild

Hej igen!

Hjälp en astrolog att tolka horoskopet (mitt) ifrån depression. Har studerat astrologi sen 16årsåldern (är idag 23 år) men är uttråkad/utmattad trots det nervösa sammanbrottet av all läsning, utifrån mitt ärliga samvete och intention.

Min födelsedata: 13 februari 89 00:02 Solna.

Är tacksam för uppriktiga bidrag och input. Upplever situationen som mentalt akut i filosofin jag är så jätteintresserad av. (Har läst väldigt mycket astrologi och förkovrat mig i dharma).

Känner mig idag hopplöst interagerad i differerade grupper i min tillhörighets minumim (gross). Gav mig in i astrologi väldigt alienerad och isolerad men vill inte upprepa detta som en dogm (obalans). Som poäng i mognaden av min asymmetri trots stationer av smärta i min svenska identitet vill jag resa mig igen utan att mata trollen utifrån kass karma-bearbetning. Känner mig f.n ganska ljum inför att se en filmrulle för att transcendens mina behov och tar hellre en promenad i solljuset trots att delar av min kropp kollapsar. Känner mig ändå onyttigt involverad i isolering men det är något jag är i plan med att lösa upp, min idé är språket. Vill plugga utomlands, framför allt ryskan (och dess kristendom) eftersom jag tycker den är söt och inte alls lika sliskig som ett nervsammanbrott. Känns som det pga min bakgrund existerar stigar av tomma och sönderkastade spel i språkets onotologi jag uppriktigt vill gå bort ifrån-bortom siffran av massornas tröghet. Skippade studierna under min senare uppväxt (gymnasium, högskola..) och har kanske därför insett ett enormt behov av litteraturen. Har svårighet att hitta uppmuntrande vänner/kompisar för mitt eget skäl (Vattumannen, Stenbocken) min attityd verkar kanske frånvarande eller labil (för att inte tala om mitt enigma av omhändertagande i en privat rollover). Har inget sinnligt behov av att tolka världen som surrealistisk men har inget i grunden emot bollspel. Har bara ett så ofantligt begär efter en förnyelse (och jag tillåter mig skriva detta) efter en seriös plattform -det innefattar ingen relativ eller engagerad sak i att se mina föräldrar som problemet (eftersom issuet är misstolkat, jagad och balanserad som jag i min kvinnlighet innehåller att behärska).

Så?

Har avslutat eller är i färd med att framkalla en del primära privata relationer. Mitt ex (som också var fasligt astrologiintresserad) tog självmord för inte så längesen och något som jag som varit ledsen över och försöker respektera. Ägde en relation med en kille nyligen som tog slut i en kortare tid av överväldigande. Träffade någon som i en alternativ roll pendlade mellan att ljuga mig rakt i nyllet och sura som "bara en människa" gjorde. (En annan Vattuman med månen i Väduren). Upplever mig ha mest karma just nu att "transformera" i det här området. Känns som jag faller ner till min artificiella nalle eller något i den stilen och vill ha expanderat material i rörelsen.

Har kontakter på facebook över världen med andra astrologistuderande (framför allt i en grupp jag joinade, "Scorpio rising"). Har tittat lite på mina transiter och vill hitta ett sätt att meditera över detta.

Tänkte över att kanske posta detta i ett filosofiforum men tyr detta som trevligare. Har gärna dialoger över fördomar och i en översättning som förstås på i ett mest liberalt signum. Känner en frustration i rummet av "language" eftersom jag vill bära fram en transformation av detta som jag inte ser tillgänglig någonstans i det poängterade eklektiska epos som karma i värsta fall kan framkalla och vet inte hur jag ska "ta hand om denna historik" i vågorna av möten och relativism, narcissism och struktur i skulden av de många världarnas (Kräftan, Månen, 4e huset) eko i min frågeställning och mina behov.

Återkommer antagligen senare med mer grunder/info att passa vidare. Fler knappar att trycka på (m.a.o) likt en teatral astronaut i tidiga uddar i vårt möte med den relativistiska tekoppen. Vi äro alla synade och pumpade.

Kärlek och hopp,
"disney_requiem"

Profil Skicka personligt meddelande  

Inläggsrubrik: Re: Intervju? (Merkurius i tredje huset)
InläggPostat: tor maj 31, 2012 11:51 pm 
Användarvisningsbild

InläggPostat: fre jun 01, 2012 1:48 am 
Användarvisningsbild

InläggPostat: fre jun 01, 2012 5:05 am 
Användarvisningsbild

Frågor:

1. Hur arbetar jag med husen (2. Och vilket hus är viktigast att lära mig "begripa" för närvarande?) -husen jag INTE har planeter i?

Mitt spår har de senaste åren för mig handlat om skrivning. Lärde mig som sagt att språk är väldigt optimistiskt. Ser lite sidospår pga ångestfyllda stationer/interruptions likt tunnelbane-gap.. Lärde mig hantera detta mer eller mindre mirakulöst, men materialet är som rått och flummigt.

Bearbetar ifall mitt livshjul delvis handlat om tur. Lustifikation, sofistikering och komplex (varför, inte har jag begravt mina liv på måfå utan upplevt ödmjukhet eftersom mitt största intresse är integralt medvetande..?)

Min far är matematiker och någon jag gillar att snacka historia och läkedom med.

Hoppas att någon kan bidra med insikt till det här. Känns som människorna runt om mig inte bryr sig och mitt material är en emotionell differens delvis involverat i en personlig struktur av dedikation och relativt fallen i en blind fläck hellre en jordens glamourösa självrespekt.

När jag spelar ett spel idag stöter jag en vertikal dömmandeutsaga (i tömd dekadens) i en sång jag försöker fly omkring utifrån med bilden av töntiga stenkast i massornas journalism.

InläggPostat: fre jun 01, 2012 11:10 pm 
Användarvisningsbild

Håller med om att husens område symboliserar börjans gravitation och lekar, uttryckt i Vattumannes känsla, till skillnad ifrån "spådomen"/korset.

Har troligen en oerhörd stress i min T-kvadratur mellan Pluto-Venus-Mars. Venus är förvisso placerad i 3e huset (styrade 7e o 12e) men Saturnus (konjunktion Neptunus; inspiration, medvetenhet osv) står exakt på 3e husets kusp i sitt eget tecken, och uttrycker hela horoskopet. Uranus i 2a huset (visst, förstår alla arketyper för området, eller gör jag det?) undrar jag lite över, stenar, kristalliering..? Vad har den för "aim" i Solenergins kapitala meningssymbolik, min Sol står ju i Vattumannen ("crush" och kärlek till naken individuation) placerad exakt på I.C (compellings, genombrott, sorg) ...något JAG funderar över. Upplevde förut mitt meningsskapande som en andlig övning av ENERGETISK innebörd och upplöste/transcenderade stressen det innebar i mentaliseringen/intellektet genom kommunikation, dialoger, relation (ganska egensinnig). Bilden (7e huset, Venus) var oerhört intonad på känslan och emotionerna (Skorpion-ASC) på energirörelsen, tills jag förstod att jag förstod detta och kollapsade ifrån aximoer av tonårsdiktatur. Har den senaste tiden strött vinklarna av relation i en projektion. Vill och behöver bort och bortom detta i en mer balanserad känsel för kapitalet av emotionellt stridande, som likt annat i vardagen är en klycha. Filosofins midvinterbojjor är dolda och occulta, något jag i desperation behöver ta del av och "anpassa" (eller är det en nyandlig dogm??) Var förut krävande och älskade individuation, var en Tvillingnatur och drömde mig loss ifrån vardagens spell på mig.

InläggPostat: lör jun 02, 2012 12:01 am 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej disney_requiem!

Det är inte lätt att hänga med i det du skriver. Det är inte menat som någon kritik utan är mer ett sorgset konstaterande. Jag önskar verkligen att det gick att följa med och förstå dina tankegångar.

Jag för i alla fall över ditt horoskop hit från den tidigare tråd där vi resonerade lite kring det (mina-fragor-t256.html):

Bild

"disney_requiem", 13 februari 1989, 00:02, Solna

Aspekter:

Bild

Det kan vara lättare att resonera kring det när man ser det framför sig. Här är en annan tråd där jag försökte mig på att tolka ditt horoskop: post1465.html?hilit=disney_requiem#p1465

Allt gott!

Mats i det blå

InläggPostat: tis jun 12, 2012 12:09 pm 
Användarvisningsbild

Vad är det du inte kunde förstå?

Vad är det vi gör här på forumet, något annat?

InläggPostat: tis jun 12, 2012 1:24 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej igen!

Om jag ändå visste vad jag inte förstår. Men jag förstår inte ens vad jag inte förstår. :D

Mats i det blå

InläggPostat: fre jun 22, 2012 7:02 pm 
Användarvisningsbild

Bild

InläggPostat: sön jul 08, 2012 12:04 am 
Användarvisningsbild

InläggPostat: sön jul 08, 2012 12:22 am 
Användarvisningsbild

Bild

Så hur vi tillväga?

Mina test i biograften:

Vouge (kristendom och i allmänhet psykiatri): USA matar mig

Femme: ceremoni och ångest, nedkopplad i skyn och gymnastiserar på hemmaplan

Konstnären: dålig på att sjunga, men trevlig med spådom och kläder utanför manifestationen, galaktisk lesbian i panikattacker i sömnen (med gruppkultur..)

Reser till öster (Ryssland) i avvikande av descendation och mardrömmar. Vill lära mig matematik och språk. Och eventuellt medicin, nån gång. Primärt plugga upp alla mina betyg.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 11 inlägg ]