Aktuellt datum och tid: mån nov 20, 2017 10:53 pm

Sida 1 av 1 [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Kan man tyda möjligheter hos ett personligt horoskop?
InläggPostat: lör jun 04, 2011 11:18 pm 

Hejsan!

Hur mår du Mats? Det var ett tag sen och nu har jag klurat fram ännu en fråga som kanske kan verka intressant för oss båda!

Det är så att här om dagen kom jag tänka på en sak angående horoskop och då började jag undra; Kan man tyda otrohet hos någons personliga horoskop? Är det möjligt att se hur trogen en person är genom stjärntecken och vilka hinder eller inverkan horoskop har på en individ när det gäller dess handlingar inom förhållanden och deras tankesätt kring trohet och otrohet?

Jag är till exempel Tvillingarna och det sägs att det stjärntecknet tenderar vara otrogen samt har flera kärleksaffärer igång samtidigt och det har jag sett med egna ögon hos andra Tvillingar men jag personligen har dessa förutsättningar att kunna ha rollen som en äkta och typisk Tvilling men det finns en viss sida inom mig som hindrar mig från att vara otrogen och när jag väl faller för en person försvinner inte mina känslor som det brukar göra för andra Tvillingar och förklaringen kan vara att jag kanske har Oxen i Medium Coeli? Ibland kan jag se till exempel en Vädur och en Fisk tillsammans och hur kan det vara möjligt när ena har kortvariga känslor och impulsiv medan den andra är sensuell och tillbakadragen? Jo, anledningen kan vara planeterna som ännu ett exempel kan vara att båda har Fiskarna i Venus som kan vara orsaken till det här parets attraktion till varandra eller helt enkelt att den ena har Oxen i Venus och den andra kanske har Kräftan i månen och dess Måne har väckt Oxens kärlek i Venus eller hur? Det blev lite konstigt formulerat och slarvigt skrivet men jag undrar om någon annan har märkt det här förut? För de tecknen man har i planeterna kan förändra en persons Sol för tydligen finns det stjärntecken som har tendens till "Otrohet" och då undrar jag varför jag är som jag är och vilket är orsaken till min trohet till min partner?

Mina uppgifter:
910613 11:20 Bollnäs

Tack på förhand!

Profil Skicka personligt meddelande  

Inläggsrubrik: Re: Kan man tyda möjligheter hos ett personligt horoskop?
InläggPostat: mån jun 06, 2011 11:22 am 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej Nemesis!

Allt bra här. Hur är det själv? Det var en knepig fråga du ”klurat fram”! :)

Det man möjligen kan se i ett horoskop är vilka tendenser som kan finnas när det gäller trohet/otrohet i relationer. En del tecken har väl bättre och en del sämre rykte när det gäller det här. Men, som sagt, det är bara eventuella tendenser som kan urskiljas i horoskopet och det är dessutom många olika faktorer – planeter, hus, tecken, aspekter, osv. - som är med och spelar in i varje enskilt fall.

Tecknen har ju alla sina starka och svaga sidor. Marsstyrda Väduren kan ju t.ex. ha svårt med impulskontrollen. Oxen är känd för att vara lojal och trogen, men är å andra sidan en livsnjutare av rang. Tvillingen är ombytlig och flirtig och har inget vidare rykte när det gäller trohet. Bättre är det väl kanske då med Kräftan, Lejonet och Jungfrun. Vågen, Skorpionen och Skytten är nog lite si och så. Medan Stenbocken med sin allvarsamhet och ansvarskänsla bör vara mer åt det trogna hållet, till skillnad kanske från Vattumannen med sin frihetslängtan och äventyrslust. Fiskarna, slutligen, är som vanligt svåra att veta var man har.

Men, som du nog förstår, är det här en alltför stor förenkling och generalisering. I varje enskilt fall är det många olika saker som spelar in. Dessutom – och viktigast av allt – bakom varje horoskop finns en helt unik individ som handskas på sitt eget helt unika sätt med det energimönster som horoskopet representerar!

De hus man framför allt kan titta på när det gäller eventuell tendens till otrohet i relationer är första, femte och sjunde husen. Första huset är ju den egna personligheten. Femte huset omfattar bland annat ”kärleksaffärer" och det sjunde är huset för äktenskap och nära parrelationer, hur vi förhåller oss till en partner.

Ditt horoskop:

Bild

Nemesis, 13 juni 1991, 11:20, Bollnäs

I ditt eget fall så kan det nog stämma som du säger, att du är en trofast partner. Första huset är i ansvarskännande och lojala Jungfrun. Femte huset styrs av ansvarsfulle Saturnus som själv också uppehåller sig i det huset, medan sjunde huset i ömsinta Fiskarna styrs av Neptunus, som du har just i saturnusstyrda Stenbocken. Det ger bilden av en trofast och ansvarsfull person.

Ha en härlig och skön försommar!

Mats i det blå

InläggPostat: tor jun 09, 2011 11:32 pm 

Vad skönt att höra! Bara bra här, det är ju sommar nu!

Tack för ditt svar, de är alltid till hjälp :)

Du gav mig en hel del att tänka på och du fick mig att se vissa stjärntecken från en annan synvinkel men jag har bara några enkla frågor, kan en Stenbock's trohet och pålitlighet jämföras med en Oxes ifall man går utifrån bara det tecknet? Med tanke på att Stenbocken är ett tecken av princip och ansvarskänsla och du nämnde också att Jungfrun är lojal och trogen (vill du gå in på det lite djupare?) så tydligen måste Stenbocken också vara i den likheten eftersom Stenbock och Jungfru är en oerhörd bra kombination fast bara i vanliga relationer och inte i förhållanden har jag hört men det kanske är fel? Sen påstod du att Fiskarna kan vara opålitliga genom deras förvirrande sätt och deras oförmåga att säga nej, kan man få veta mer om det också? Gärna genom dina egna upplevelser och erfarenhet också, för du brukar sällan ge personliga svar ;) Och till sist.. Hur är Vågen när det gäller trohet? Jag har hört och sett med egna ögon att Vågmännen inte är världens pålitligaste men tydligen stämmer det inte lika bra på Vågkvinnor, stämmer det? Hoppas inte det blev för många frågor, tack ännu en gång för din ambition gällande min nyfikenhet :)

Ha det bra så länge!

Profil Skicka personligt meddelande  

InläggPostat: lör jun 11, 2011 11:59 am 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej igen!

Om man ska jämföra tecknen, så kanske Oxen är mer trogen "av naturen": lugn, stillsam, pålitlig, trofast, osv, medan Stenbocken kanske istället är trogen mer av principfasthet, ansvar, osv. Men vänder man på det hela , så kan de här tecknen kanske genom sina negativa sidor bidra till att göra ett förhållande outhärdligt, vilket i sin tur kan leda motparten till otrohet. Oxen, t.ex, kan hemfalla åt äganderättskänslor och svartsjuka. Saturniska Stenbocken kan tendera att ta livet för allvarligt och då bli dyster och tråkig att ha att göra med.

Jungfrun är känd för att vara pålitlig, osjälvisk, omtänksam, tillbakadragen, försiktig och tjänande - egenskaper som hindrar henne från att "hoppa över skaklarna".

Fiskarna står för universell kärlek, medkänsla, andlighet, osv, men kan också innebära förvirring, verklighetsflykt, drogmissbruk, bedrägeri, falskhet, osv.

När det gäller Venus-styrda Vågen, så är den älskvärd, vänlig och sällskaplig och vill vara omtyckt. Den har lätt att knyta kontakter. Om det innebär trohet eller otrohet i nära relationer beror nog helt på övriga faktorer i horoskopet - och framför allt på personen själv!

Allt det här är förstås väldigt förenklat och generaliserat och några garantier för trohet finns naturligtvis inte med något tecken. Inte heller finns det något som säger att inte vilket tecken som helst kan vara troget. Varje horoskop och varje människa -liksom varje situation - är helt unika och det går inte att säga något bestämt eller säkert om det här.

Du efterlyser lite mer av mina egna personliga erfarenheter och upplevelser. Tja, själv får jag nog säga, att jag hör till den trogna typen :) och jag har Ascendenten i Fiskarna, femte huset i Kräftan (där för säkerhets skull Saturnus uppehåller sig) och Descendenten i Jungfrun. Saturnus bildar en trigon till Ascendenten vilket kanske bidrar till min ansvarskänsla.

Om du är intresserad av att kolla olika horoskop, gå till underkategorin "Veckans profil", där du hittar horoskopen för en massa olika kända personer. Varje vecka tillkommer en ny profil!

Ha det bra!

Mats i det blå

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 4 inlägg ]