Aktuellt datum och tid: fre jul 20, 2018 6:54 am

Sida 1 av 1 [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Al Pacino
InläggPostat: sön apr 24, 2011 6:07 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej och välkommen till Veckans profil!

Den amerikanske skådespelaren Al Pacino, som är av sicilianskt ursprung, föddes den 25 april 1940 i New York. Mest känd är han för sina roller som maffiagangster i filmerna Gudfadern och Scarface. Han hade också en framträdande roll som juden Shylock i filmatiseringen av Shakespeares Köpmannen i Venedig och en oförglömlig roll som den pensionerade blinde "översten" i En kvinnas doft.

Bild

Bild

Bild

Som barn växte Al Pacino upp med sin mamma och sina morföräldrar i Södra Bronx i New York sedan pappan övergett familjen. Började i tonåren drömma om en skådespelarkarriär och kom så småningom in på en teaterskola. Efter ett antal roller off-Broadway och flera filmroller kom sedan hans stora genombrott i filmen Gudfadern (1972).

Privat har han hela livet förblivit ungkarl.

Bild

Hans horoskop:

Bild

Al Pacino, 25 april 1940, 11:02, New York, USA

(Källa: Astro-Databank)

De framträdande tecknen i Al Pacinos horoskop är Väduren, Oxen, Tvillingarna och Lejonet. Eld är dominerande element, medan vatten är svagt representerat. Dominerande hus är det femte och tionde huset.

Horoskopets fjärde kvadrant är mest betonad, liksom den södra och östra hemisfären. Det antyder en självmotiverad, självständig och utåtriktad person som gärna vill synas och lyckas i yttervärlden.

Ascendenten i Lejonet passar bra för en skådespelare och konjunktionen med Pluto visar på intensitet och ett starkt intryck på omgivningen. Pluto styr det femte huset för kreativitet och självuttryck där Månen i Skytten bildar trigon med Jupiter och MC i Väduren. Månen är dessutom i kvadratur med Neptunus (teater, film) i tredje huset. Tillsammans med Solen i Oxen i tionde huset formas en s.k. ”Tors hammare”. Kanske kan det tolkas som att den unge Al satsade sin kreativa begåvning (Månen i femte huset med stöd av Pluto i Lejonet på Ascendenten) på ambitiösa teaterstudier (Neptunus i Jungfrun i tredje huset) och tack vare detta lyckades med en framgångsrik skådespelarkarriär (Solen, Saturnus, Jupiter och Uranus i tionde huset).

Solen i tionde huset visar hur han lyser offentligt, konjunktionen med Saturnus visar på stor självdisciplin och kvadraturen till Pluto på Ascendenten visar på ett explosivt, oförutsägbart och kraftfullt uttryck. Mars konjunktion Venus i Tvillingarna visar på charm och passion.

Jupiter på MC speglar en frihetsälskande person med stark önskan att vara populär och erkänd. Att Uranus (frihetsbehov) styr det sjunde huset (nära relationer, äktenskap) stämmer väl med hans livslånga status som ogift.

Välkommen att kommentera horoskopet!

Mats i det blå

Inläggsrubrik: Re: Al Pacino
InläggPostat: tor jun 02, 2011 8:57 pm 

Jaha, då tänker jag på Saturnus. Skrattade lite när jag såg Pacinos sol/saturnus, mars/venuskonjunktion. Är det konstigt han varit "singel" hela livet? Jag o en kompis satt o diskuterade några killar, som vi kunde sätta nåt på att de hade sol/saturnus, måne/saturnuskonjunktion i sina horoskop. Mycket riktigt hade vi rätt varje gång. Inga hus,tecken eller aspekter i beaktande dock...
Jag gillar "saturnusmänniskor". Tycker de e lite sexy tillknäppta o allvarliga...haha
Dylans måne/saturnuskonj. = oviljan att bli privat i media? Likaså Hydmans sol/saturnuskonj. = samma motvilja?
Jag har en känsla av att mäns saturnuskonjunktioner (sol, måne) drabbar deras nära relationer mer än kvinnor med dessa konjunktioner.
Min egen saturnuskonjunktion i 7 huset både gillar o ogillar jag...
Känner en kille med mars, saturnus o månekonjunktion i oxens tecken...vet inte födelsetid på honom...han e 41 nu...den aspekten borde väl börja släppa sitt tag snart...:)
Hoppas ni fattar mitt svammel,
hälsningar från tash74!

Profil Skicka personligt meddelande  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 2 inlägg ]