Aktuellt datum och tid: mån nov 20, 2017 11:00 pm

Sida 5 av 5 [ 64 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Ascendenten i Jungfrun
InläggPostat: tor mar 31, 2011 3:47 pm 

Det var en underlig analys om jag ska vara ärlig, får jag fråga dig hur du kom fram till tidzonen hos min vän? Är det +5 eller +6 för Thailand, eftersom det var sommartid och isåfall vilken ascendent får hon? Är tacksam för svar!

Profil Skicka personligt meddelande  

InläggPostat: tor mar 31, 2011 4:11 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej Nemesis!

För tiden 07:29 i Kanchanaburi i Thailand får jag det till att din vän har ascendenten på 2 grader i Jungfrun. Mitt datorprogram visar en tidzon på -7 för Thailand.

Ledsen att du uppfattade min analys som "underlig". Jag vill minnas att det var en ganska komplicerad jämförelse mellan era horoskop, med många saker som såg bra ut och andra som såg svåra ut.

Du får gärna berätta på vilket sätt du tyckte den var underlig.

Mats i det blå

InläggPostat: lör apr 02, 2011 12:11 am 

Men jag tror att detta är ett stort misstag! Inte undra på att jag såg din analys som underlig... Skulle du kunna ta tidzonen +5 och 7:24 som tid istället? Hon är född under sommaren och tidzonen i Thailand är egentligen +6 vintertid och 5+ under sommaren. Kan du göra en liten djupare analys i jämförelse med mitt? Jag är väldigt intresserad av att få veta det! Tacksam för din hjälp :)

Profil Skicka personligt meddelande  

InläggPostat: lör apr 02, 2011 4:35 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej Nemesis!

Så här är det: Datorprogrammet mäter inte skillnaden mellan Thailands tidzon och Sveriges, utan mellan Thailand och GMT (Greenwich Mean Time). Den skillnaden är 7 timmar. Thailands tidzon kallas också UTC +7 (där UTC = Universal Time Coordinated).

Skillnaden mellan svensk och thailändsk tid är vintertid 6 timmar. Eftersom Thailand inte byter till sommartid, minskar skillnaden under svensk sommartid till 5 timmar. Men detta har ingenting med uträkningen av din väns horoskop att göra. Det räknas ut för de födelsedata du har angett, alltså den 6/8 1993, 7:29, Kanchanaburi, Thailand. Tiden 07:29 förstås då som lokal tid (UTC+7). Så något annat horoskop kan jag nog inte få fram.

Om vi ser tillbaka på det jag skrev förut, så skrev jag att det finns mycket mellan horoskopen (ditt och hennes) som ser väldigt bra ut. Några saker ser också ganska svåra ut. Men så är det ofta, för att inte säga alltid, när man jämför två horoskop. Ibland överväger det som ser bra ut, ibland väger det "svåra" över. I ert fall är det mer som är positivt än negativt, men samtidigt kan de negativa aspekterna se lite extra besvärliga ut (de kvadraturer och halvkvadraturer som jag nämnde tidigare).

Men - som jag också framhöll i min tidigare analys - så måste det vara verkligheten som gäller! Om ni - som du skrev förut - trivs bra, förstår varandra bra, attraheras till varandra och delar samma intressen, så är det naturligtvis det du ska gå på, inte några astrologiska tolkningar! :D

Det positiva - din Måne i konjunktion med hennes Venus, sextil hennes Ascendent och trigon hennes Saturnus och dessutom din Jupiter i konjunktion med hennes Sol, sextil hennes Jupiter och trigon hennes Norra månnod - kanske är så starkt och framträdande och positivt att ni klarar er förbi de svårigheter som antyds av kvadraturerna. Ofta - eller snarare alltid - finns ju både positiva och negativa saker i en nära relation. Är det positiva övervägande och man kan hantera det negativa, så finns det ju goda förutsättningar för att det ska gå bra!

Så mitt råd är, bry dig inte (för mycket) om den astrologiska analysen - särskilt inte när du tycker den är "underlig" :D - utan se mer på hur ni har det tillsammans i verkligheten!

Allt gott!

Mats i det blå

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 5 av 5 [ 64 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5