Hej Annika!
För att lite grand sammanfatta det hela: Du upplever att din sårbara sida är "alldeles för stor" och att det skapar problem. Du skriver också att du tar in för mycket av omgivningen och att det tröttar ut dig.
Din "sårbara sida" tycker jag verkar uttryckas i horoskopet genom Saturnus och Kiron i Fiskarna. Båda är retrograda och Saturnus är i det sjätte huset medan Kiron är i nästan exakt opposition till din Ascendent. Du nämner också "bagaget i tolfte huset" - Uranus och Pluto i Jungfrun som båda bildar en opposition till Kiron och Saturnus i Fiskarna. Man kan väl säga då kanske, att din sårbarhet genom den här oppositionen på något sätt är relaterad till det du kallar "bagaget". Det verkar som att du behöver omfamna eller integrera båda de här sidorna - det förflutna/omedvetna/intuitiva i det tolfte huset och det sårbara och känsliga som representeras av Saturnus i Fiskarna i det sjätte huset. Det sjätte huset kan ju handla om ditt arbete, din hälsa och vardagsrutinerna. Upplever du att sårbarheten kan vara relaterad till de här områdena av ditt liv?
Jungfrun-Fiskarna handlar en del om uppoffring, om att vara till lags, alltid vara beredd att ställa upp för andra. Saturnus bildar lite "ansträngda" aspekter till Månen (halvkvadratur) och till Mars (sesquikvadratur, 135º) och den opposition som finns mellan dem. Så här får vi också in den problematiken i det här mönstret. Jag antar att det är Månen-Mars oppositionen som du menar när du skriver om dina "destruktiva sidor".
Du skriver också att du "väntar på" eller längtar efter att kunna ha kontakt med "den andra sidan", att du känt starkt för det hela livet. Mycket i horoskopet visar på den här andliga eller mediala sidan hos dig. Hit hör säkert också ditt intresse för astrologi. Neptunus i Pluto-styrda Skorpionen är i det tredje huset i trigon med Saturnus och sextil med Pluto/Uranus. Neptunus bildar också kvadratur till Merkurius och quindecil (165º) till Månen i det åttonde huset.
Jag uppfattar det som att allt det här hänger väldigt mycket samman med vartannat i horoskopet - sårbarheten, känsligheten, självhävdandet, irritationen, den andliga eller intuitiva förmågan och kanske också en problematik kring att alltid vara till lags eller ställa upp för andra. Allt verkar hänga ihop och det ena förutsätter det andra på något vis.
Det är nog mycket viktigt för dig att få något kreativt eller andligt inriktat utlopp för de talanger och förmågor du har. Du skrev att "vardagen är fylld" och kanske har du svårt att "få plats med" något sådant här kreativt eller andligt utlopp. Nu vet jag ju inte riktigt hur din vardag ser ut. Kanske lyckas du få med en del av dina kreativa behov i din vardag? Barnen, maken, hemmet, arbetet - allt det här är ju viktiga delar av ditt liv och det behöver inte stå i någon motsättning till det kreativa eller andliga. Jag vet ju inte om det jag säger stämmer in på hur du upplever din vardag, men kanske det skulle vara bra och värdefullt om du så att säga såg en andlig dimension i det vardagliga. Kanske gör du det redan.
Det är Saturnus i Fiskarna i ditt sjätte hus och Kiron i Fiskarna på din Descendent som får mig att tänka i de här banorna. Saturnus bildar kvadraturer till Månens noder i ditt horoskop. Noderna, som har med din livsväg att göra, är i Skytten och Tvillingarna i ett slags omkastat förhållande eftersom den Norra noden i Tvillingarna är i det nionde huset och den Södra noden i Skytten är i det tredje huset. Det antyder att du behöver omfatta allt det här i ditt liv, i din vardag. Vad det kan innebära kan vi fortsätta att "bolla" kring, ifall du nu känner att det här som jag skriver stämmer med din verklighet, med det du upplever i din vardag. Så jag stannar upp lite här och kastar över bollen till dig.
Allt gott!
Mats i det blå