Aktuellt datum och tid: sön jan 21, 2018 3:11 am

Sida 1 av 1 [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: dålig kontakt med chiron
InläggPostat: sön aug 08, 2010 7:38 pm 

vad innebär det? har jag dålig kontakt med mitt undermedvetna? Elr är jag sårlös? Hur tolkar man?

http://www.astro.com/tmpd/c62sfileeZxBz ... .32225.gif

Profil Skicka personligt meddelande  

Inläggsrubrik: Re: dålig kontakt med chiron
InläggPostat: tis aug 10, 2010 8:12 am 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej systerfrus och välkommen till Astrologi-Forumet!

Chiron, eller Kiron på svenska, är en intressant himlakropp och astrologisk faktor. I horoskopet anses den representera ett "sår" som behöver läkas. Vi har alla Kiron någonstans i vårt horoskop, så vi bär alla på någon form av sår.

Du har Kiron i Oxens tecken i ditt elfte hus och som du har lagt märke till så är den "isolerad", dvs utan aspekter till andra planeter. Det kan innebära att du så att säga har svårt att få kontakt med ditt inre sår, vad det nu kan vara. Att Kiron är i Oxen antyder att såret har att göra med otrygghet, kanske med en rädsla för att förlora något eller kanske med svårigheter att känna tillit.

Att Kiron är i det elfte huset kan innebära att den här problematiken har att göra med det sociala livet, med din vänkrets eller med dina visioner, önskningar och drömmar. Du har också Solen, Mars och Venus i det här huset, så det tycks vara ett viktigt område i ditt liv.

Att Kiron är oaspekterad i horoskopet betyder inte att den är oviktig på något sätt. Tvärtom. Men den kanske lever sitt eget liv, så att säga, utan inblandning från de andra planeterna.

För att förstå mer om vad det hela handlar om behöver man se på horoskopet som helhet. Jag ser att du vill få synpunkter på det i en annan tråd, under "Horoskoptolkningar" (mittemellan-t232.html). Om du vill, så kan vi kolla lite mer på ditt horoskop där och se vad det kan visa på. Jag återkommer och lägger ut en bild på ditt horoskop där - om det är ok att jag gör det? Men det kan ta någon eller några dagar eller så. Ok?

Ha det så bra!

Mats i det blå

Inläggsrubrik: Re: dålig kontakt med chiron
InläggPostat: tor okt 07, 2010 8:56 pm 

Hej!

Det är ju så att det ibland kan vara svårt att få kläm på vad en viss faktor yttrar sig i ett horoskop. Jag tycker att ett bra sätt att få kläm på hur en enskild faktor - som i detta fall Chiron - verkar i ett visst horoskop är att studera vad som händer när något annan faktor aktiverar den genom t.ex. transiter, progressioner eller solbågedirektionr. Ta reda på när så sker och observera vad som händer när dessa kontakter är exakta så kommer du säkert att upptäcka hur Chiron yttrar sig i just ditt liv.

Profil Skicka personligt meddelande  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 3 inlägg ]