Aktuellt datum och tid: mån nov 20, 2017 10:52 pm

Sida 1 av 1 [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: mittemellan
InläggPostat: sön aug 08, 2010 7:51 pm 

Är född 20:e mars 09:40 1981. Är jag både fisk och vädur då? Solen går inte in i fiskarna förrän senare men ändå är jag ju född på gränsen. Har mars i väduren också. Har min kluvna personlighet något med att göra att jag har mycket vatten och mycket eld i horoskopet. rätt svåra neptunus kontakter och mycket uranus?http://www.astro.com/tmpd/c62sfileeZxBzI-u1240859243/astro_w2gw_02_danni_bje_hp.63156.32225.gif

Profil Skicka personligt meddelande  

Inläggsrubrik: Re: mittemellan
InläggPostat: tor aug 12, 2010 4:50 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej systerfrus!

Jag har tittat lite på ditt horoskop, som ser ut så här:

Bild

systerfrus, 20 mars 1981, 09:40, Stockholm

Aspekter:

Bild

Det är så, som du säger, att du är född med Solen på gränsen mellan Fiskarna och Väduren. Det kan mycket väl innebära att du har lite av båda sidorna. Men Fiskarna är ändå ganska dominerande i horoskopet eftersom du förutom Solen också har Venus och Merkurius i det här tecknet. Det är stor skillnad på Fiskarna och Väduren. Fiskarna är ett mer tillbakadraget och känsligt tecken, medan Väduren är framåt och aktivt. Du har ju Mars i Väduren, så du har nog lite av båda de här sidorna.

Men som sagt, Fiskarna är mer framträdande i horoskopet. Tecknet innebär ofta en viss osäkerhet eller förvirring och det kanske kan bidra till att du känner dig "kluven", som du säger, eller är osäker på dig själv.

Vattenelementet dominerar horoskopet eftersom du också har Ascendenten i vattentecknet Kräftan. Du bör alltså vara en känslig och medkännande person. Månen är visserligen i Jungfrun, som är ett jordtecken, men annars förekommer jordelementet ganska sparsamt i ditt horoskop. Kiron i Oxen antyder också en brist på det här området, så du kan säkert må bra av att medvetet stärka jordelementet genom "jordnära" aktiviteter, framför allt kanske genom att uppleva naturen.

Neptunus, som du nämner, bildar flera kvadraturer till dina inre planeter Solen, Månen och Venus. Det här bidrar kanske till att du kan känna dig osäker på dig själv. Samtidigt innehåller det en hel del potentiell kreativitet och skaparförmåga som du kanske kan utnyttja.

Uranus bildar mer positiva aspekter till de inre planeterna och det kan stödja dig i din kreativa, skapande sida.

Fråga gärna om det är något du undrar över.

Allt gott!

Mats i det blå

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 2 inlägg ]