Aktuellt datum och tid: mån nov 20, 2017 10:53 pm

Sida 1 av 1 [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Mitt horoskop?
InläggPostat: mån jul 12, 2010 2:44 pm 

Hej! Jag skulle jättegärna få mitt horoskop ställt. Och vad har måntecknet för betydelse? Det kan vara svårt att veta, det kommer så många olika röster om astrologi från lite var stans :)

Ida,
881114, kl. 01:44 i Katrineholm.

Profil Skicka personligt meddelande  

Inläggsrubrik: Re: Mitt horoskop?
InläggPostat: mån jul 12, 2010 3:47 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej Ida och jättevälkommen till forumet!

Jag kollar gärna och kommenterar ditt horoskop. Det blir inte någon fullständig horoskoptolkning, men du får synpunkter på det och vi kan resonera kring de frågor och funderingar du kan ha. Ok?

Jag antar att 01:44 avser nattetid men vill ändå fråga om det gör det, så att horoskopet inte blir fel? Är det sedan ok att jag lägger ut horoskpet här på forumet, så att vi ser vad vi pratar om? :)

Med vänlig hälsning,

Mats i det blå

InläggPostat: mån jul 12, 2010 4:30 pm 

Tack!

Absolut, det låter jättebra.

Det är helt okej, och ja 01:44 avser nattetid :)

På återskrivande!
Ida

InläggPostat: tis jul 13, 2010 11:37 am 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej Ida!

Så här ser ditt horoskop ut:

Bild

Ida, 14 november 1988, 01:44, Katrineholm

Aspekter:

Bild

Nu vet jag ju inte hur bekant eller obekant du är med astrologin och astrologins symboler. Men kanske känner du igen de olika planeternas och tecknens symboler i horoskopet?

Du är född med Solen i Skorpionens tecken, Månen är i Stenbocken och Ascendenten (den punkt på zodiaken som steg upp över horisonten när du föddes) är i Jungfrun.

Det antyder att du är en intensiv, passionerad och viljestark person (Solen i Skorpionen) samtidigt som du är stabil, målmedveten och beslutsam (Månen i Stenbocken). Det här förstärks av att du har Ascendenten i Jungfrun, som visar på ansvarskänsla och försiktighet.

Placeringen av planeterna i horoskopet visar att du är en självständig person som har förmåga att ta hand om dig själv. Antagligen är det också särskilt viktigt för dig att du känner dig trygg med dig själv och den du är. Familj och bakgrund kanhända har stor betydelse för dig (många planeter i det fjärde huset).

Månen är i växande fas, så du bör vara framtidsinriktad och ha tilltro till din egen förmåga. Du undrar särskilt om måntecknet och vad det kan innebära. Din Måne är i Stenbockens tecken, som kännetecknas av ansvarskänsla, stabilitet och självdisciplin. Månens eget tecken är Kräftan som befinner sig på motsatta sidan av zodiaken. Så din Måne är ”långt hemifrån”. Men samtidigt är den i horoskopets fjärde hus, som hör ihop med Månen. Dessutom är den i konjunktion med planeten Neptunus. Allt det här komplicerar bilden och gör det lite svårt att förstå din Måne. Där finns mycket känslighet (konjunktionen med Neptunus) men kanske också ett behov av att hålla tillbaka känslorna (Månen i Stenbocken). I positiv mening kan det innebära att du är självständig och kan ta vara på dig själv. I negativ mening skulle det kunna innebära att du ibland kan ha problem med att uttrycka dina känslor fritt och spontant.

Du har flera planeter i ditt fjärde hus, som handlar om familjen, uppväxten och särskilt modern. Riktigt vad det innebär kan kräva en mer ingående analys för att man ska förstå hur det hänger ihop och spelar in.

Jag vet inte hur djupt eller personligt du vill att vi ska resonera kring ditt horoskop. Men du är välkommen att ta upp saker som du undrar över eller som du vill resonera om.

Hoppas att du känner igen dig något i den bild jag har ”målat upp”.

Ha det så bra!

Mats i det blå

InläggPostat: tis jul 13, 2010 12:28 pm 

Hej igen och tack!

Tyvärr har jag ingen större koll på symbolerna, du får gärna förklara mer. Men annars kan jag säkert leta vidare på andra håll för svar på just den frågan :)

Det är intressant angående det med familj och anknytning till modern. För jag har växt upp som ensambarn (har en halvbror men som flyttade när jag var väldigt liten) så min och min pappas relation är väldigt känslig då han lägger så mycket energi och känslor på mig, eftersom jag är hans enda barn.

Självständighet och ansvar känner jag också mycket igen, det tillsammans med handlingskraft är ledord i mitt liv.

Går det att utläsa ur horoskop hur mycket varje del inverkar? T.ex. om soltecknet har större inverkan än måntecknet? Och visst är det så att det här kan variera över olika tider i livet?

Jag har läst in mig på en del om skorpionen och jag känner igen mig mycket, även om vissa delar var mer framträdande när jag var yngre och andra mer nu. Och vissa delar av mig kommer fram tydligt när jag är i kärleksrelationer, speciellt mitt skorpionbeteende!

Det här är så spännande!
Ida

InläggPostat: ons jul 14, 2010 4:45 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej igen!

Roligt att du tycker astrologin är spännande och att du verkar känna igen dig en del i det jag skrev.

Både ditt Sol- och Måntecken, alltså Skorpionen och Stenbocken, är kraftigt betonade i ditt horoskop eftersom du har hela tre planeter i vardera tecknet. Det betyder att de här båda tecknen färgar mycket av ditt liv.

Förutom att du har Solen i Skorpionen har du också Merkurius och Pluto i nära konjunktion i det här tecknet. Det tyder på att du tycker om att gå på djupet när det gäller att ta reda på eller lära känna saker. Jag antar att du föredrar djupgående samtal och resonemang framför mer "ytligt prat". Du har nog också förmåga att forska på djupet i olika saker som fascinerar dig.

När det gäller Stenbocken, så har du förutom Månen också Neptunus och Saturnus i det tecknet. Konjunktionen mellan de här planeterna antyder att du kan kombinera en praktisk (Saturnus) och en kreativ (Neptunus) sida, särskilt som också Månen är involverad.

Solen och Månen symboliserar viktiga sidor av vårt liv. Solen står både för vår individualitet och vår vitalitet och Månen står framför allt för känslolivet. Så båda de här sidorna är viktiga.

Visst är det, som du säger, så att vi förändras en hel del genom livet. Födelsehoroskopet är hela tiden detsamma, men hur vi under livets gång uttrycker de olika planeternas och tecknens arketyper varierar hela tiden.

Om du vill sätta dig in lite i astrologins grunder, så har jag en avdelning för nybörjare på min hemsida. Du kan ju kolla in om du vill: http://www.starsandherbs.se/galaktiskag ... torial.htm

Ha det bra!

Mats i det blå

InläggPostat: tor jul 15, 2010 7:43 am 

Åh, det här är ju så roligt, det stämmer verkligen på mig!

Tack så mycket!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 7 inlägg ]