Aktuellt datum och tid: tor nov 23, 2017 6:50 pm

Sida 1 av 1 [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: polcirkeln
InläggPostat: sön okt 17, 2010 2:47 pm 

Hej!
En annan fråga. Min man är född i Korpilombolo ovanför polcirkeln. Klarar ej att för hand lägga hans horoskop. Har förstått att aktiviteten vid östra horisonten är väldigt snabb. Har faktiskt ganska svårt att känna in honom också. 1959-09-25, kl ca 17.00. Spännande om du kunde hjälpa till. Kram Annhe.

Profil Skicka personligt meddelande  

Inläggsrubrik: Re: polcirkeln
InläggPostat: sön okt 17, 2010 5:22 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej Annhe!

Ja, det kan vara svårt att ställa horoskop för platser norr om polcirkeln. Korpolombolo - vilket härligt namn! Jag ska se vad jag kan åstadkomma. Återkommer med det, men det får bli under avdelningen Horoskoptolkningar. Jag ska också försöka fösa ihop alla spridda trådar som du har skapat :D och flytta dem till en ny tråd i den avdelningen (om jag nu lyckas med det). Det är för att det blir svårt att överblicka det hela annars.

Så håll utkik under rubriken Horoskoptolkningar på forummenyn!

Allt gott!

Mats i det blå

InläggPostat: mån okt 18, 2010 9:39 pm 

Hej Mats! Tack för att du är en mogen man. Visste inte. Så desperat att försöka förstå. Jag blev vädigt ivrig och tryckte på fel knappar ett tag. Skall ej göra om det. Tänkte också berätta att jag drömmer om att jag befinner mig i en annans resa till Irland. Ser alla gröna fält, äppelträd, i drömmen typ Tillisch. Sedan handlar det om slakteri, jag bär, och känner ett barn som rör sig inom mig. Förvirrat. Ett gammalt ansikte böjer sig över mig och säger att, jag vill ej se dig död. Sedan ringer telefonen, som ej ringer. Har hänt förr. Annhe.

InläggPostat: tis okt 19, 2010 1:12 pm 

Jag förstår om du blir förvirrad. Det är jag också nämligen. För många år sedan skickade jag in en förfrågan om horoskoptolkning till Traude Schneider. Enligt det så ska jag ha solen, merkurius, uranus och pluto i 12:e huset. Jag tycker att det stämmer väl på mig. Alla eskapistiska drag. Vad jag förstår ett stellium med kraftfulla drag. Varför står det att jag har solen och merkurius i 11:e huset nuförtiden. Hon nämner ngt om daglig rörelse av planeterna?? Vet du, jag tror att mitt sk bagage sitter där i mångt och mycket. Annhe. PS jag har svårt att hitta rätt trådar, är nog för ivrig och desperat.DS.

InläggPostat: tis okt 19, 2010 2:34 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej Annhe!

Solen och Merkurius är i ditt elfte hus. Men Solen är så nära gränsen till det tolfte huset att den i praktiken hör dit (planeter på eller nära "husspetsarna" färgar det efterföljande huset). Dessutom styr Solen det tolfte huset via sitt eget tecken Lejonet. Kanske var det något av det som Traude Schneider avsåg?

Hur som helst är ditt tolfte hus kraftigt betonat med Solen, Uranus och Pluto. Särskilt som de två senare planeterna ingår i det storkors som dominerar hela horoskopet. I horoskopet finns svårigheter och problem antydda men det finns också alltid vägar ut ur svårigheterna. Vi får försöka hitta och koncentrera oss på utvägarna.

Vi kan titta mer på allt det här. Men för överskådlighetens skull kan vi väl samla resonemangen i en och samma tråd. Har du sett att jag skapat en tråd som heter "Annhe" i avdelningen Horoskoptolkningar en bit ner på forummenyn? Där har jag samlat inläggen från de spridda trådarna. Vi kan väl hålla oss där! Jag la också ut ditt horoskop (och även din mans horoskop) där. Här är en direktlänk dit: annhe-t248.html

Vi ses där!

Mats i det blå

InläggPostat: tor okt 21, 2010 12:47 pm 

Hej!

Med andra ord kan jag ej använda mina vanliga efemeridtabeller? Enligt dessa har mannen månen i fiskarna, merkurius i jungfrun, mars i tvillingarna ex. Enligt ditt system månen i kräftan, merkurius i vågen och mars i vågen? Det jag kan känna själv är att det finns mkt stenbock och skorpinion, vilket skulle stämma med det du har tryckt ut. Jag upplever även en del vattuman. Ser även ett storkors hos honom. Kan du berätta mer? Annhe.

InläggPostat: tor okt 21, 2010 3:04 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej Annhe!

Det måste vara något misstag, de uppgifter du har från efemeridtabellerna. För 25 september 1959 gäller de planetplaceringar som framgår av horoskopet som jag ställde. Att jag använde ett ovanligt hussystem ändrar inte planetpositionerna. Du kan kolla själv i Swiss Ephemeris på astro.com: http://www.astro.com/swisseph/ae/1900/ae_1959.pdf
(du hittar september en bit ner på sidan).

Ser man på din mans horoskop (som jag la ut i den andra tråden under "Horoskoptolkningar") så har han också en storkorsformation där Månnoderna (i Väduren och Vågen) är i kvadratur till Saturnus i Stenbocken och till Månen i Kräftan. Så ni har båda två era Månnoder i sådana här storkorsmönster. Det visar på saker från tidigare liv som så att säga "följer med" in i era nuvarande liv. Som jag har skrivit förut, så kräver det en ganska noggrann genomgång av horoskopet för att reda ut vad det kan innebära. Det kan vara värdefullt att göra det, särskilt i ditt fall eftersom du säger att något "från det förflutna" dröjer kvar och gör det svårt för dig i ditt nuvarande liv. Har du kollat det jag skrev i den andra tråden om det här? Du hittar det här: annhe-t248.html (senaste inlägget i tråden). Vi kan väl fortsätta resonemanget där, ok?

Mats i det blå

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 7 inlägg ]