Aktuellt datum och tid: mån okt 22, 2018 6:22 pm

Sida 1 av 1 [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Nodernas betydelse
InläggPostat: tor sep 09, 2010 10:34 pm 

Hej!

Jag har fått höra att människor som har mars eller saturnus på min södra nod inte är bra för mig, rent karmiskt, och då alltså rent instrumentellt sett, hur goda avsikter personen i fråga än har gentemot mig. Vad jag har upptäckt efter lite efterforskningar är att de människor som har mars eller saturnus på min södra nod har varit människor som jag från början känt ett obehag av, som jag inte velat vara i närheten av. Inte alla dock men 90% skulle jag nog vilja säga. Är det någon annan som upplevt detta eller vet något om det?

Jag skulle kunna tänka mig att dessa människor då rent karmiskt, kan få mig att falla tillbaka i gamla karmiska mönster och hindrar min utveckling mot norra noden...??

Profil Skicka personligt meddelande  

Inläggsrubrik: Re: Nodernas betydelse
InläggPostat: fre sep 10, 2010 7:58 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej Cia!

Välkommen hit till Astrologi-Forumet! En intressant fråga du ställer. Visst kan det ligga något i att andra personers Mars eller Saturnus i kontakt med din Södra månnod kan innebära något negativt, något som du känner obehag av eller vill värja dig emot. Det kan vara så som du säger, att du genom en sådan kontakt dras tillbaka in i gamla "karmiska mönster" som du hellre vill lämna bakom dig.

Med Mars kanske du uppfattar något fientligt i förhållande till personen. Med Saturnus kanske du upplever stora tyngande krav eller känner dig begränsad eller hindrad av personen. Helt klart kan det i båda fallen upplevas som svåra kontakter.

Det behöver naturligtvis inte nödvändigt vara så. En hel del beror av horoskopen i övrigt och hur personerna - du och den andra - kan möta utmaningarna. Men om det som representeras av den motsatta, Norra månnoden hindras eller saboteras genom den här kontakten, då kanske det är nödvändigt att bryta eller minimera kontakten. Särskilt gäller det förstås om du känner att du dras in i något som du hellre vill lämna bakom dig och som du känner dig "färdig" med.

Det är lite svårt att säga så mycket mer utan att se horoskopen. Vi får se om Anders, som brukar skriva här, dyker upp och kommenterar ditt inlägg. Han är särskilt intresserad av karmiska sammanhang. Under kategorin "Evolutionär astrologi" lite längre ner på forummenyn kan du hitta mer om den viktiga Nodaxeln och vad den kan spegla.

Med vänlig hälsning,

Mats i det blå

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 2 inlägg ]