Aktuellt datum och tid: ons nov 22, 2017 8:36 pm

Sida 1 av 1 [ 10 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: "Maria"
InläggPostat: fre sep 11, 2009 11:31 am 

Okidoki 8) - dags för nästa försök :D

Maria är född 670707, 17:50 i Ludvika

Här är hennes två datum:

3 februari 2004
16 augusti 2008

På det ena datumet meddelade hennes man att han ville skiljas.

Om du har tid och lust Mats så får du gärna klistra in hennes natala horoskop :) . Annars gör jag det om några dagar. Alla som vill komma med förslag eller tankar är välkomna att skriva när som helst! :) . Jag själv återkommer inom några dagar med mina egna tankar.

Profil Skicka personligt meddelande  

Inläggsrubrik: Marias horoskop
InläggPostat: fre sep 11, 2009 4:26 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej!

Här följer Marias horoskop:

Bild

Maria, 7 juli 1967, 17:50, Ludvika

Det blir intressant och spännande att se om vi kan reda ut det här och med astrologins hjälp klura ut vilket datum som är det rätta.

Jag ska kolla lite och fundera och om jag kommer fram till något så återkommer jag med mina funderingar. Och - som Fredrik framhåller - alla är välkomna med synpunkter och förslag på vilket datum som stämmer in!

Mats i det blå

Inläggsrubrik: Transiter
InläggPostat: lör sep 12, 2009 5:06 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej!

Jag har tittat lite på transiter när det gäller Marias horoskop. Problemet här tycker jag är att det inte framgår något om omständigheterna kring det hela. Kom beskedet plötsligt, oväntat och chockartat? Eller var det väntat? Var det resultatet av en lång tids svåra slitningar eller kom det som en blixt från en klar himmel? Hur traumatisk var upplevelsen för Maria? Blev hon helt slagen till slant eller var skilsmässa något hon egentligen också önskade?

Jag menar, utan att känna till omständigheterna är det svårt att veta riktigt vad man ska titta efter. Det hela kan ha speglats astrologiskt på väldigt många olika sätt beroende på omständigheterna.

Men ser man på aktuella transiter vid de båda tillfällena kan man i alla fall direkt notera frånvaron av händelser i det sjunde huset (äktenskap) för det senare datumet (16/8 2008). Vid den tidigare tidpunkten (alltså den 3/2 2004) befinner sig åtminstone transiterande Saturnus i slutet av sjunde huset. Det tyder ju på att relationen då utsatts för en "kritisk granskning" en längre tid. Att där kan ha funnits en plågsam medvetenhet om att "det här håller inte längre".

Samtidigt vet vi inte om det var så det var. Det vore, som sagt, lättare att säga något om man visste mer om omständigheterna. Det som speglas astrologiskt i förhållande till Marias horoskop är ju hennes upplevelse, inte makens önskan att skiljas i sig, utan vad det innebar för Maria, hur hon tog beskedet.

Ändå får jag känslan att något helt enkelt "måste" hända i sjunde huset vid ett sådant här besked, särskilt om det var kulmen av en allvarlig kris i ett sviktande förhållande och om det resulterade i en skilsmässa.

Så bara på den enda grunden vill jag nästan direkt föreslå det tidigare datumet. Transiterande Saturnus i sjunde huset kontaktar också Sol-Måne-Merkurius konjunktionen i det åttonde huset (djupgående upplevelse) och bildar dessutom en kvadratur till natala Saturnus.

Samtidigt transiterar Uranus (omvälvning) i Fiskarna i det andra huset i kvadratur till Ascendenten. Transiterande Pluto i Skytten i det första huset kvadrerar den natala Uranus-Pluto konjunktionen i Jungfrun i det nionde huset och transiterande Mars i Oxen passerar genom fjärde huset (hem och familj) i konjunktion med Norra noden och i opposition till natala Mars i Vågen i tionde huset.

Tillsammantaget ganska omskakande transiter som väl rätt så tydligt speglar ett traumatiskt uppbrott från en relation. Det senare datumet (16/8 2008) däremot har inte alls samma "traumatiska" eller omskakande transiter och de som finns verkar handla om andra saker.

Ska man se på transiterande Part of Fortune ("Lyckopunkten") - jag har egentligen ingen riktig koll på hur stor vikt man bör fästa vid den - så är det också ganska talande att den är i tolfte huset vid det tidigare datumet (dvs. skymd, dold, inte upplevd) men vid det senare datumet passerar den genom fjärde huset (hemmet) och det stämmer väl rätt dåligt med skilsmässa, tycker jag. Vid det tidigare datumet är dessutom transiterande Uranus i kvadratur också till den natala Part of Fortune medan transiterande Part of Fortune bildar en kvadratur till natala Venus. Men som sagt, hur stor betydelse man kan lägga i det här vet jag inte riktigt. Ändå tycker jag att det är en intressant iakttagelse.

Så jag lägger min röst på det första datumet (3/2 2004). Nu har jag ju bara kollat transiter, så jag hoppas någon annan undersöker progressioner och direktioner. Det vore väldigt intressant att jämföra och se vad de har att berätta.

Mats i det blå

Inläggsrubrik: Re: "Maria"
InläggPostat: lör sep 12, 2009 7:14 pm 

Hej!

Vilkens slags separation det rörde sig om tyckte jag också var en väldigt viktig och relavant fråga. Jag skickade ett mail till Maria för ett par dagar sedan och idag hittade jag ett mail i min inbox :D .

Hon skriver att separationen kom som en blixt från klar himmel och att den var traumatisk. I efterhand ser hon klarare på allt och kan se att den var nödvändig. Maria ska nu vara registrerad under "MM67" och hon önskar också kallas för detta så vi skippar Maria och använder MM67 framöver!

Jag ska noga läsa igenom det du skrivet, Mats :D . Ska bli spännande! Jag ska undersöka progressionerna imorgon!

InläggPostat: lör sep 12, 2009 10:57 pm 

Tack Mats för din iakttagelse och det stämmer precis, det är det första datumet som är rätt.
Min man talade om att han ville skiljas, men det är faktiskt så att började 1½- 2 år innan, han lämnade mig så också men ångrade sig och lät honom komma tillbaka..men kände att vi levde ihop på "lånad" tid på nåt lustigt sätt.
Han lovade att han aldrig skulle lämna igen osv..där av att det kom som blixt från klar himmel för mig, för jag litade på han ord.
Så slitningar har varit på en längre tid, även om vi inte bråkade eller hade ett rörigt liv utan kanske mer levde som kompisar/syskon.

Kan man se ngt framåt?? om jag kommer träffa en ny kärlek snart? bli sambo/gifta mig med?

Hälsningar
mm67

InläggPostat: sön sep 13, 2009 7:07 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej mm67!

Jag är rädd att det gick undan lite för fort här, så att Fredrik inte hängde med i svängarna... :D. Vi får väl se vad han säger.

Om man ser på hur planeterna (på himlen) just nu transiterar (passerar genom) husen i ditt horoskop, så ligger fokus på första, andra, tredje och nionde husen. Det är de yttre planeternas gång genom husen i horoskopet som visar på vad som sker i vårt liv. Pluto (transformation) passerar sedan länge genom ditt första hus (personligheten). Förmodligen har du förändrats en hel del som person under de senaste tio åren så där? Neptunus (upplösning) har länge vandrat genom ditt andra hus (värderingar, resurser) och Uranus (omvälvning) genom ditt tredje hus (kommunikation, närmiljö). Saturnus (begränsning, struktur), som befann sig i ditt sjunde hus vid tiden för skilsmässan, är nu i ditt nionde hus (studier, filosofi, vidgande av vyerna).

Astrologiskt sett tycks det vara i de här områdena av ditt liv som de mest genomgripande förändringarna pågår. Det är inte säkert att det märks så mycket utåt, men det bör vara något som du upplever inom dig.

Men ser jag då någon drömprins? :)

När det gäller någon att leva tillsammans med föredrar du kanske en kommunikativ, intelligent och livlig person? I varje fall har du Tvillingarna på din descendent och i sjunde huset som handlar om partnerskap. Merkurius är den planet som styr Tvillingarna och då också ditt sjunde hus. Du har Merkurius i konjunktion med både Solen och Månen i ditt åttonde hus i Kräftans tecken. Det förstärker, tycker jag det verkar som, ditt behov av att kommunicera (Merkurius, Tvillingarna) men på ett känsligt och ömsint sätt (Kräftan, Månen).

Samtidigt visar åttonde huset på en önskan att gå på djupet, att samtala om livets djupare mening. Merkurius styr också - via Jungfrun - ditt nionde hus, som också har att göra med en önskan att förstå livets mening. På något sätt får jag en känsla av att det är på det här området du vill kommunicera och uppleva saker tillsammans med någon. Kanske känner du igen dig något i det?

Mars i ditt horoskop, som kan antyda något om vad slags man du attraheras av, är i Vågens tecken i det tionde huset. Vågen handlar också om kommunikation och att relatera till andra, så förmodligen är det framför allt det här kommunikativa som du söker hos en partner. Både Vågen och Kräftan (där du alltså har Merkurius, Solen och Månen) visar på vänlighet och omtanke och jag skulle tro att du ser det som viktiga sidor hos en partner.

Lycka till med allt!

Mats i det blå

InläggPostat: mån sep 14, 2009 9:20 am 

Hej!

Snabbt och effektivt och 2-0 till astrologin - bra jobbat Mats :D . Jag hittade inga direkta superträffar på solbågedirektioner däremot så skapade progredierade Månen en kvadratur med Mars i nära anslutning till datum nummer 1. Transiterna är ruggigt effektiva och man verkar kunna komma långt enbart med dessa. Jag förbereder så smått det tredje försöket och återkommer inom några dagar.

Tack för ditt deltagande MM67! :D

InläggPostat: mån sep 14, 2009 5:24 pm 

Tack för era observationer, det har varit spännande att läsa. Det stämmer att jag attraheras av en kommunikativ relation och jag önskar mig verkligen en sådan, fast sen MÅSTE känslorna verkligen finnas...själva attraktionen också mellan man och kvinna, jag kan INTE tänka mig inleda ngt där det inte finns 100% känslor för jag vet att jag klarar mig väldigt bra själv, önskar mig bara en härlig relation, närhet och förälskelse.
Såg du ingen sådan i min astrologiska cykel?

Hälsningar
mm67

InläggPostat: tis sep 15, 2009 3:25 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej igen mm67!

Jo, jag förstår att känsla och attraktion också spelar stor roll för dig. Det gör det väl i och för sig alltid, men det betonas också särskilt i ditt horoskop. Du har ju, som jag framhöll, Solen, Månen och Merkurius (identitet, känslor och kommunikation) i en nära konjunktion (samverkan) i Kräftans tecken (känslighet, ömsinthet) i åttonde huset (intensitet, djup).

När det gäller att "se in i framtiden" så ger astrologin inga exakta eller otvetydiga förutsägelser utan visar bara på möjligheter, förutsättningar och tendenser. Vad som sedan verkligen sker i ditt liv är beroende av dig själv, hur du uppfattar, väljer och tar vara på de förutsättningar och möjligheter som finns.

Ser man på dina aktuella progressioner (planeterna i ditt födelsehoroskop "framflyttade" gradvis till nutid enligt ett visst system) så kan man lägga märke till att den progredierade s.k. Part of Fortune ("Lyckopunkten", framräknad ur förhållandet mellan Solen, Månen och Ascendenten) nu och det närmaste året passerar genom ditt sjunde hus (partnerskap, äktenskap) - så hopp finns det allt! :D

Mats i det blå

InläggPostat: tis sep 15, 2009 7:05 pm 

Tack igen!! Ja kräfta som jag är så går jag väldigt mycket på känslor och är romantisk :) Ja hoppet om att finna den stora kärleken finns inom mig starkt..så nu är det bara att hålla ögonen öppna då :D

Hälsningar
mm67

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 10 inlägg ]