Aktuellt datum och tid: tis nov 21, 2017 3:35 pm

Sida 1 av 1 [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: månens och solens betydelse
InläggPostat: fre sep 16, 2011 7:42 pm 

Hej! Efter mycket läsning och granskning av personer och astrologi sen mitt senaste inlägg, har jag nu kommit fram till en enligt mig intressant personlig slutsats.
Jag har nämligen märkt att månen är mycket mer framträdande än solen, i många fall, framförallt när det gäller månen i skorpionen. Det känns som månen i skorpionen är mer absolut skorpion, man märker den tydligare, medan solen ofta är mer gömd. Kan detta stämma? Vad har ni för åsikter kring detta? Jag vet att solen är mer ego och månen mer känslor, men jag skulle vilja få en mer konkret förklaring kring detta. Vore väldigt roligt om jag fick respons på denna fråga.
Mvh
Johan

Profil Skicka personligt meddelande  

Inläggsrubrik: Re: månens och solens betydelse
InläggPostat: mån sep 19, 2011 6:29 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej Johan!

Intressant iakttagelse du gjort. Det ligger säkert en hel del i det du skriver. Månen är viktig i horoskopet (liksom även Solen förstås). Det kan nog vara riktigt att Månen och även Ascendenten ofta ”märks” tydligare än Solen, som du säger.

Soltecknet bildar väl en slags grund, kanske, som sedan modifieras i hög grad, särskilt av Månen och Ascendenten. Ingen ”är” ju renodlat sitt soltecken utan det finns alltid en Måne också, plus alla andra faktorer i horoskopet.

Själv har jag Solen i Väduren, men är kanske inte en på alla sätt typisk Vädur. Månen i Lejonet och Ascendenten i Fiskarna är med och modulerar bilden en hel del. Och så är det nog i de flesta fall.

Som du säger, kan Månen ibland (eller ofta) framstå tydligare än Solen. Kolla gärna bland mina kändishoroskop, i forumkategorin ”Veckans profil”. Det kan vara intressant att kolla och se hur Månen framträder hos olika personer. Ofta speglar ju Månen också barndomsupplevelser, olika trauman tidigt i livet (se t.ex. Billie Holiday och Marilyn Monroe, bland ”veckoprofilerna”).

Länk till "Veckans profil": veckans-profil-f16.html

Tack för ditt inlägg, ha det bra!

Mats i det blå

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 2 inlägg ]