Aktuellt datum och tid: tis nov 21, 2017 3:47 pm

Sida 1 av 3 [ 41 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Kluven som person - kan horoskopet vara orsaken?
InläggPostat: tor nov 05, 2009 1:38 am 

Goddag allihop!

Astrologi är något som växt som intresse mer och mer den senaste tiden hos mig men har lite svårt att tyda alla vinklar och aspekter, eller vad dessa nu kallas.

Däremot har jag läst på en annan sida att om man har majoriteten av alla sina planeter/linjer/vinklar i ett visst område, typ högra eller västra halvan av horoskopet så har man majoriteten av sin personlighet i ett visst fack. Typ östra halvan är man väldigt fylld med tankar emn får sällan utlopp verbalt för dem medan i västra halvan är man social och gillar gemenskap. För mig är detta jättesnurrigt och vet inte riktigt vart jag ska börja någonstans.

Hursomhelst är jag konstnärligt lagd, det vet jag, men dock väldigt splittrad i många av livets andra avseenden. Så jag tänkte att horoskop kanske är en lösning på varför man är det.

Jag vet alla födelseuppgifter om mig så om någon människa här på forumet som är jätteintresserade och framförallt kunniga inom astrologin får gärna skriva!

Ha det så bra!

Profil Skicka personligt meddelande  

Inläggsrubrik: Re: Kluven som person - kan horoskopet vara orsaken?
InläggPostat: tor nov 05, 2009 2:28 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej nowhere86 och välkommen till forumet!

Jag tolkar din signatur som "now here" :) (eller är det "no where"?). Roligt att du intresserar dig för astrologi. Att studera sitt horoskop är ett mycket bra - och roligt - sätt att lära känna och förstå sig själv lite mer på djupet. Men visst kan det vara lite mycket att hålla reda på i början.

Det stämmer i alla fall, det du skriver om horoskopets östra och västra sida. Överhuvudtaget är astrologin - som du nog kommer att se - ett logiskt uppbyggt system.

Om du vill kan du uppge dina födelseuppgifter, så kan jag - med ditt medgivande förstås - lägga ut ditt horoskop här på forumet. I så fall kan vi titta på det tillsammans och resonera kring det. Låter det bra?

Med vänlig hälsning,

Mats i det blå

InläggPostat: tor nov 05, 2009 3:54 pm 

Hej och tack Mats i det blå!

Ja, signaturen kan tolkas både som "now here" eller som "no where". Jag syftade på bägge betydelserna när jag skapade signaturen. :)

Absolut så har du mitt medgivande på att få ta del av födelseuppgifterna. Det är 30/9 1986 kl: 09:42.

Det låter jättebra och tack så jättemycket för att du vill ställa upp på detta!

InläggPostat: tor nov 05, 2009 4:02 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej igen!

Tack för födelseuppgifterna. En sak till behövs för att horoskopet ska bli riktigt, och det är födelseorten. Vill du uppge den också?

Mats i det blå

InläggPostat: tor nov 05, 2009 6:40 pm 

Javisst ja!

XXX är det!

Lycka till!

Inläggsrubrik: Horoskop för nowhere86
InläggPostat: tor nov 05, 2009 9:43 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Simsalabim - här är ditt horoskop:

Bild

nowhere86, 30 september 1986, 09:42, XXX

Aspekter:

Bild

Ja, du har de allra flesta planeterna i horoskopets östra del. Det antyder att du tar egna initiativ, att du är handlingskraftig och kan ta vara på dig själv.

De mest framträdande tecknen i ditt horoskop är Vågen och Skorpionen. Med Solen, Merkurius och Södra månnoden i Vågen och Ascendenten, Pluto och Venus i Skorpionen blir de här tecknen väldigt framträdande.

Med Ascendenten i Skorpionen är du antagligen en intensiv och viljestark person som av andra kanske uppfattas som lite svårtillgänglig men spännande. Det här förstärks av att du har Pluto i sitt eget tecken Skorpionen i konjunktion med Ascendenten och dessutom Venus i samma tecken också i konjunktion med Ascendenten.

Solen och Merkurius i Vågen i elfte huset tyder på att kommunikation är någonting som är viktigt för dig. Antagligen lär du känna dig själv och uppfattar din identitet (Solen) mycket genom dina vänner eller genom någon grupp (elfte huset). Du har nog också behov av att ha mål och visioner.

Ascendenten i Skorpionen tyder också på att du har ett ganska stort behov av självkontroll och självdisciplin, att du vill ha allt under kontroll. Pluto i tolfte huset handlar om ditt inre liv och det omedvetna. Här kan finnas starka psykiska spänningar men också stora energireserver och kraft att klara av svåra situationer.

Kanske har du en särskild möjlighet och förmåga att kanalisera eller synliggöra det omedvetna genom att du har Venus i Plutos tecken i det första huset (din egen person). Kanske har du en särskild förmåga eller talang att uttrycka dig konstnärligt, speciellt som Venus bildar en trigon till Jupiter i Fiskarna.

Månen i Lejonet visar på intensiva och starka känslor. Här finns också värme och generositet. Stolthet hör till bilden liksom en dramatisk ådra. Du har antagligen ett ganska stort behov av att känna dig uppmärksammad och uppskattad. Med den här Mån-placeringen är det viktigt för dig att trivas. Om saker och ting går dig emot mår du antagligen dåligt.

Det här var bara några saker av allt det som ditt horoskop innehåller. Det finns nästan hur mycket som helst att titta på i ett horoskop! Du kanske vill ta upp saker som du undrar över. Så får vi se om vi så småningom kan reda ut varför du känner dig "kluven" eller "splittrad" och vad du kan behöva göra åt det.

Så bollen är din! :)

Mats i det blå

InläggPostat: tor nov 05, 2009 10:22 pm 

Hallå igen!

Wow, helt otroligt!

Först vill jag tacka dig för att du tog dig tid med detta...och snabbt gick det också!

Först har jag lite funderingar kring det du skrev:

Vad lättad jag blev då du skrev att om man har majoriteten i horoskopets östra del så tar man egna initiativ, är handlingskraftig och kan ta vara på sig själv...Jag trodde först att det innebar att man har en massa funderingar och drömmar men stannar i huvudet då man aldrig får chans eller möjlighet att få ut sina åsikter/drömmar till andra/på ett konkret sätt. Så det är alltså inget destruktivt att ha majoriteten av planeterna i den östra halvan.

Vågen och skorpionen är alltså de dominerande tecknen i mitt horoskop. Rätt så motsatta element - vågen och skorpionen?

Vad innebär det att ha södra månnoden i vågen?

Jag märker en koppling redan nu. Det är nog skorpionen som kan ha en inverkan på att jag känner mig splittrad då jag via vågen vill vara en person som vill vara social men skorpionen hindrar mig från att vara den sociala person jag vill vara. Det kan vara därför jag har så svårt att ta kontakt med människor...Då kommer den självdisciplinerade skorpionen som vill ha kontroll jämt. Har hört att skorpionen har väldigt manipulerade drag. Läskigt, något jag absolut inte vill ha som egenskap.
Behovet av att ha mål och visioner är otroligt viktigt för mig så det stämmer jättebra!

Vad innebär det med starka psykiska spänningar i samband med att ha Pluto i tolfte huset och en förmåga att kanalisera/synliggöra det omedvetna?

Och så månen i lejonet. Intensiva och starka känslor...
Ytterligare en faktor som gör att känslorna inte får utlopp för att skorpionen är med i bilden...

Så för att sammanfatta så får jag känslan av att skorpionen (min aktsamma sida) hindrar mig från att vara spontan (vågen) och visa mina känslor öppet (lejonet). Kan vara en teori men jag vet inte riktigt än så länge.

Tack för att du lägger ned tid på att studera det här tillsammans med mig!

Inläggsrubrik: Inre rikedom
InläggPostat: fre nov 06, 2009 10:30 am 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej igen!

Ingenting i horoskopet är i sig självt "bra" eller "dåligt", "gott" eller "ont". Det handlar mer om hur allting hänger ihop, hur allt påverkar vartannat och hur helheten tar form.

Man kan säga att horoskopet visar på svårigheter och inre konflikter som man kan ha, men samtidigt också på de egna inre resurser man har till sitt förfogande för att komma över svårigheterna och lösa upp konflikterna. Ofta handlar det här om livslånga processer, något som pågår hela tiden.

Så det kan vara viktigt att du inte bara ser Skorpionen som ett "hinder". Det är också en tillgång, en viktig del av dig som du behöver integrera i helheten, en del som också måste få "vara med".

Med Pluto, Ascendenten och Venus i Skorpionen upplever du säkert dina begränsningar och en önskan att komma över begränsningarna, att utvecklas vidare (och det är ju mycket det som livet handlar om).

Det finns en intensitet i Skorpionen, ett djup, en närhet till allt det som är "under ytan". Här finns starka, "sjudande" känslor - och därmed också ett behov att kontrollera dem. Det finns också en känslighet och en sårbarhet som kan göra att Skorpionen sluter sig inom sig själv.

Samtidigt finns här stora tillgångar och resurser: målmedvetenhet, oräddhet, handlingskraft, koncentrationsförmåga, kontakt med de inre själsliga djupen, intuition och förmåga att tränga in i de outforskade delarna av tillvaron.

Pluto, den planet som sägs styra eller härska över Skorpionen, symboliserar också rikedom och dolda skatter. I tolfte huset - vårt inre, omedvetna - kan Pluto därför stå för inre rikedom. Det jag menade när jag skrev om att du kan ha en förmåga att "synliggöra" det omedvetna var just att du kanske kan "ta fram" något av den här rikedomen, eventuellt genom någon skapande verksamhet (du beskrev dig själv som konstnärligt lagd). I så fall skulle du göra "det skorpioniska" till en tillgång i ditt liv.

Se alltså inte Skorpionen bara som ett hinder utan också som en värdefull tillgång, en viktig del av det som är du! Det gäller bara att få de olika "delarna" att samverka, att vara "både Våg och Skorpion" på en gång.

Alla zodiaktecken har sina positiva och negativa sidor. Den manipulativa sidan hos Skorpionen, som du nämner, kommer lätt i dagen när de djupa känslorna förträngs eller inte får något naturligt utlopp. Konstnärlig verksamhet kan vara ett bra och konstruktivt sätt att få utlopp för de här känslorna.

Du undrar över vad det innebär med Södra månnoden i Vågen. Månnoderna är en viktig del av horoskopet och berättar en hel del om ens livsväg. Södra noden, som du alltså har i Vågen, står för sådant som man "har med sig" i bagaget, så att säga, medan den Norra noden - som du har i Väduren i det femte huset - står för sådant som man behöver utveckla och lära för att gå vidare. Vi kanske kan ta upp det lite senare. Annars blir det lätt för mycket på en gång. :)

Med vänlig hälsning,

Mats i det blå

InläggPostat: fre nov 06, 2009 8:41 pm 

Hallå mats-i-det-blå!

Först måste jag säga att du gjort ett fantastiskt jobb och du verkar otroligt kunnig inom detta område!

Jag har väldigt starka, "sjudande" känslor som du beskriver. Men hur fungerar det om man har ett behov av att kontrollera dom? Kan det bli ännu värre känslomässigt om man inte vet vad orsaken till respektive känslor kommer ifrån. Har Lejonet i månen någon inverkan på detta?

Och ja! Jag har alltför många gånger slutit mig inom mig själv. Det kan vara en stark faktor till att jag helst vill vara för mig själv. Kan vara en orsak till splittringen då jag i grund och botten vill vara social gentemot människor men 9 av 10 gånger så väljer jag att sluta mig alltså.

Men den verkar bära på en hel bra saker som du beskrev också;
"Målmedvetenhet, oräddhet, handlingskraft, koncentrationsförmåga, kontakt med de inre själsliga djupen, intuition och förmåga att tränga in i de outforskade delarna av tillvaron."

Framförallt då man sysslar med konst, i mitt fall, musiken.
Fast när jag tänker efter så tycker jag mig ha saknat mycket av detta för att kunna fullfölja mina drömmar på många sätt bl.a:
Målmedvetenhet, oräddhet och handlingskraft.
Nästan som om det vore dålig motivation. Målmedvetenhet har jag i stora drag men inte lika mycket när det kommer till detaljer om vad som måste skes för att komma framåt. Andra skulle kalla det dåligt självförtroende förmodligen men kan detta ha med att göra att skorpionen kanske är hindrad med någon annan aspekt i horoskopet? Typ någon orsak till att jag hela tiden känner mig förhindrad till att fullfölja det jag verkligen vill göra?

Intressant om månnoderna! Jag har alltså vågegenskaper med mig i bagaget sen tidigare. Innebär det tidigare liv?

Det här var riktigt intressant! Tack så jättemycket för att du delar med dig av din kunskap! Den är ovärderlig!

Ha en trevlig kväll!

Senast redigerad av nowhere86 tis nov 10, 2009 6:20 pm, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik: Kreativ förmåga
InläggPostat: lör nov 07, 2009 2:43 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej nowhere86!

Roligt att du tycker astrologin är intressant och att du känner igen dig i ditt horoskop.

Att du känner dig "hindrad" att göra sådant du egentligen vill göra, kanske också speglas i att du har planeten Saturnus i det första huset. Saturnus står just för hinder, begränsningar, förseningar. Det betyder inte att Saturnus är "dålig", tvärtom är den en viktig del av helheten. Saturnus står för struktur, ansvar, koncentration, disciplin - saker som är nödvändiga i livet. Men det kan naturligtvis också upplevas som hinder och begränsningar.

Saturnus placering i horoskopet antyder ett område i livet där man behöver anstränga sig extra mycket. I ditt fall handlar det om första huset, som står för personligheten. Det tycks ha att göra med den kluvenhet och splittring du upplever.

Saturnus kan uppfattas som att man är hindrad, hämmad och inte kommer någon vart. Men ge inte upp! Hindren är till för att övervinnas! Resultatet blir bra, även om det tar tid (Saturnus står också för tidens gång).

Mycket i ditt horoskop visar på dina kreativa förmågor. Mars (energi, skaparkraft) är "upphöjd" (fungerar särskilt bra) i Stenbocken. Placeringen i tredje huset handlar om den mentala sidan och om kommunikationen med omvärlden. Mars styr ditt femte och sjätte hus, som båda färgas av Väduren (Mars eget tecken). Femte huset handlar om kreativitet, att uttrycka sig, att få utlopp för skaparlusten. Och här har du den Norra månnoden, som visar på ett område att utveckla vidare, ett område som antyder vad "syftet" är med ditt liv, det du innerst inne verkligen vill göra (även om det också kan kännas trögt och motigt på olika vis).

Här kommer Lejonmånen med i bilden! Om du tittar på horoskopet, ser du att Månen (högst upp) bildar en liksidig triangel (en s.k. "stortrigon") med Norra månnoden (längst till höger) och Uranus i Skytten i det andra huset. En sån här stortrigon visar på bra "flyt" och ett naturligt samspel mellan energierna, dvs. här finns goda förutsättningar!

Samtidigt hör Väduren och Mars ihop med det första huset. Så din person (första huset) är i högsta grad involverad i det här mönstret. Det är nog jätteviktigt för dig att du lär känna dig själv så mycket som möjligt och kommer underfund med dina olika sidor och hur de kan samspela.

Skorpionen står ju för det intensiva, där allt gäller liv eller död och ställs på sin spets. Vågen handlar istället om balans och relationer till andra. Att du har Solen i Vågen och Ascendenten i Skorpionen kan då förstås upplevas som väldigt motsägelsefullt och "svårhanterligt". Solen står för vår inre identitet och livskraft medan Ascendenten representerar vår mer yttre personlighet, vårt möte med omvärlden.

Häri ligger ju en viss motsättning. Vågen är "social" medan Skorpionen är mer "sluten". I ditt inre (Solen) vill du vara social och utåtriktad (Vågen) men din yttre personlighet, ditt möte med omvärlden (Ascendenten), tvingar dig att blicka inåt (Skorpionen). Kanske speglar det här hela det dilemma som du upplever, den kluvenhet som du känner av så starkt?

Se inte slaget som förlorat! Visar horoskopet på motsättningar och inre konflikter, så visar det också på lösningar! Vi får titta vidare på det.

Ja, du har rätt när du antar att Månnoderna handlar om reinkarnation och karma. Egentligen förutsätter astrologin att reinkarnation är en verklighet, för varför skulle vi annars födas med ett horoskop som visar på inneboende konflikter, svårigheter att reda ut, osv?

Mycket i horoskopet visar på en "bakgrund", att den vi nu är, är resultatet av en lång utveckling genom många liv. Framför allt är Månnoderna och Pluto involverade i det här, men också Saturnus och Månen och även andra saker i horoskopet.

Horoskopet (grekiska hora: tid, timma; skopos: observatör, iakttagare) blir en bild av var vi befinner oss, var vi har varit och vart vi är på väg!

Tänk igenom det vi har tittat på så här långt, så kan vi kolla vidare sedan.

Ha det bra!

Mats i det blå

InläggPostat: mån nov 09, 2009 11:42 pm 

Hej Mats i det blå!

Nu har jag läst och summerat och tänkte igenom lite.
Just detta "hinder" är precis som det låter, verkligen varit ett hinder
för mig genom åren och låter mig aldrig riktigt komma till skott med det jag vill fullt ut. Då kan alltså saturnus vara ett av de tydligaste hindren (begränsningar och förseningar) som jag hade i det första huset. Symboliserar det första huset personligheten alltså? Jag vet att det finns 12 olika hus men stämmer det att vart och ett av de här husen representerar något av ens egna personlighet?

Vad roligt att horoskopet visade på så pass många kreativa förmågor. Jag har alltför ofta en längre tid "inbillat" mig att jag skulle ha någon sån förmåga, så det var roligt att få det bekräftat.
Vad betyder det när Mars är "upphöjd"?
Förstod jag det rätt om jag resumérar att Stenbocken är placerad under mars i tredje huset? Och att mars samtidigt styr femte och sjätte huset men som där istället är under Väduren?

Ja! Det är nog väldigt viktigt att jag lär känna mig själv mycket, mycket mera så de olika sidor kan samspela.
Och allt detta med "stortrigonen" lät väldigt inspirerande. Det var nästan som om mina illusioner brukar vara, fast jag inte är så förstående att jag kunna utföra det här i realiteten. Men det har kanske med att göra att jag aldrig riktigt kommit i kontakt med mig själv? För hittills har jag faktiskt aldrig riktigt tyckt att det varit så. Att det varit bra samspel och bra flyt osv.

Jag måste ännu en gång uttrycka att det här är jätteintressant! Men det gäller att studera allt noggrant så att det inte blir för rörigt på en och samma gång. Finns mycket mer jag undrar över men det får räcka såhär tillsvidare!

Ha det fint och tack för din vänlighet!

InläggPostat: tis nov 10, 2009 7:16 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej nowhere86!

När det gäller de tolv husen i horoskopet, så representerar de olika konkreta områden i livet. Första huset står - liksom Ascendenten - för själva personligheten och mötet med omvärlden. Ascendenten befinner sig i det tecken som stiger upp vid horisonten i öster vid födelseögonblicket. Andra huset står sedan för ens resurser, tillgångar och värderingar, tredje huset för närmiljön, syskon, kommunikation och inlärning, osv.

Husen överensstämmer ganska väl med de tolv zodiaktecknen. Väduren motsvarar första huset, Oxen andra, Tvillingarna tredje, osv. runt hela zodiaken.

Skillnaden är att husen representerar mer konkreta områden i livet medan tecknen mer står för egenskaper och sätt att uttrycka de olika energierna.

Planeterna, slutligen, symboliserar olika sidor av vårt medvetande: Solen vår inre identitet och livskraft, Månen vårt känsloliv, Merkurius vårt mentala liv, vår kommunikation och inlärning, osv.

De olika planeterna passar eller fungerar olika bra i de olika tecknen. I de tecken där de agerar allra bäst sägs de vara "upphöjda", t.ex. Solen i Väduren, Månen i Oxen, Venus i Fiskarna, osv. Samtidigt "styr" varje planet ett eller flera tecken, som alltså blir den planetens "eget" tecken. Så styr t.ex. Solen Lejonet, Månen Kräftan, Merkurius Tvillingarna och Jungfrun, Venus Oxen och Vågen, osv.

Och Mars, som styr Väduren, är alltså upphöjd i Stenbocken, den placering den har i ditt horoskop. Att Mars styr dina femte och sjätte hus beror på att de husen ligger i Vädurens tecken. Om du kollar horoskopet kanske du ser att det är så.

När det gäller dina kreativa förmågor och det flyt horoskopet visar på, så finns de alldeles säkert där (åtminstone latent)! Det är nog inte för inte som du beskriver dig själv som en konstnärlig person - det är säkert något du känner starkt inom dig. Och att du håller på med musik visar ju att det är så!

Om du tycker att "flytet" uteblir, så tror jag att det har rätt mycket att göra med de "hinder" du upplever och som horoskopet visar genom det första huset (Saturnus och Ascendenten som är i Skorpionen). Mars, Väduren och första huset hör så att säga ihop. Så en nyckel till att få igång flödet av kreativa energier är nog att du, som du själv är inne på, lär känna dig själv mer och mer. (Och det är säkert därför du vänt dig till astrologin!).

Astrologin är en bra metod för självinsikt. Men, som du själv säger, man får ta lite i taget, så att det inte blir för rörigt.

Om du vill, kan du kolla på min hemsida, Galaktiska Gondolen, där jag har en avdelning om det mer grundläggande i astrologin: http://www.starsandherbs.se/galaktiskag ... torial.htm

Lycka till och välkommen med fler frågor allteftersom de dyker upp!

Mats i det blå

InläggPostat: fre nov 20, 2009 2:52 pm 

Hej igen!

Tack för informationen om husen. Läste också informationen från Galaktiska Gondolen som gav mycket infomation. Tack! Läste något om transiter där. Är det något som förändras hela tiden men som har inflytande mer eller mindre på människor?

Det var lättande att få besked om att det fanns antydningar till kreativa förmågor så jag inte har gått och inbillat mig det hela tiden.

Men flytet uteblir, precis som du skriver. Kanske det är en av mina livsuppgifter att få det här att fungera på ett konstruktivt sätt, så att det ger resultat?

Astrologi är en jättebra metod för självinsikt och det är precis därför jag har kommit i kontakt med det och har fått en rätt så bra bild än så länge.

Kan man se hur mycket/lite ambitiös man är via sitt horoskop? Om man har det som krävs för att driva en framåt eller vice versa?

Tack på förhand!

Inläggsrubrik: Ambition
InläggPostat: fre nov 20, 2009 6:27 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej!

Roligt att du känner att du har nytta av astrologin! Jag tror du slår huvet på spiken direkt när du säger att en av dina livsuppgifter nog är att få "allt att fungera" på ett konstruktivt sätt. Så är det absolut!

Du undrar om hur ens ambition kan framgå av horoskopet? Två viktiga faktorer är Stenbocken (ambition, målmedveten strävan) och Mars (energi, vilja, handlingskraft). Och med planeten Mars i Stenbockens tecken är du säkert både ambitiös och målinriktad. Som jag väl skrev tidigare, så fungerar Mars särskilt bra i det här tecknet! Eftersom Mars är i det tredje huset (kommunikation) kanske du passar i något kommunikativt sammanhang, där du kan använda den här energin och förverkliga ambitionerna?

Nu är Mars i en kvadratur-aspekt till den Norra månnoden, så det behövs säkert en hel del ansträngning. Men kvadraturen, som kan upplevas som ett hinder, innebär också en möjlighet att utvecklas! Eftersom Norra månnoden är i det femte huset (kreativitet) handlar det om skapande, kanske något med musiken?

Saturnus i första huset visar att det behövs tålamod och självdisciplin!

Transiter, som du också undrar över, är vinkelförhållanden mellan planeterna på himlen (som ju alltid är i rörelse) och planeterna i horoskopet. (Aspekter är ju istället vinkelförhållanden mellan planeterna i själva horoskopet, alltså hur de var placerade i förhållande till varandra när man föddes).

Transiterna ändras hela tiden, kommer och går. En del får större, andra mindre betydelse i ens liv, beroende av hur de förhåller sig till födelsehoroskopets planeter. Transiterna från de yttre planeterna (Jupiter, Saturnus, Uranus, Neptunus, Pluto) är kraftigast eftersom de passerar (transiterar) så långsamt genom husen i horoskopet.

Om du vill, kan vi kolla litegrand hur dina transiter ser ut just nu. Men, som sagt, det är bäst vi tar lite i taget, inte allt på en gång. :)

Ha det bra!

Mats i det blå

InläggPostat: ons nov 25, 2009 5:43 pm 

Hej!

Citat:
"Mars fungerar särskilt bra i det här tecknet! Eftersom Mars är i det tredje huset (kommunikation) kanske du passar i något kommunikativt sammanhang, där du kan använda den här energin och förverkliga ambitionerna?"

Mycket intressant! Appropå de här "latenta" egenskaperna som finns under ytan så innebär det alltså att via något kommunikativt sammanhang, så kan de här energierna komma till hands och förverkliga mina ambitioner. Det låter oerhört bra. Sen får man bara ta och lura ut på vilket sätt. De kommunikativa sammanhangen alltså.

Det kommer inte som en nyhet att det skulle vara en mindre vänlig aspekt till norra månnoden. Det har jag känt av länge, därav fördröjningar på det mesta. Men det är bra på att få perspektiv via sånt här. Att norra månnoden är i femte huset som då stod för kreativitet är bara bra då det är skapandet inom musiken jag vill komma framåt med.
Det är bara att försöka kämpa på med andra ord. Och så de två nyckelorden tålamod och självdisciplin! Oj, oj, oj, vad jag har behövt repetera dessa ord om och om igen för mig själv! :D

Kan du via horoskopskartan se vilka transiter som finns? Kan du se några fler som är mindre bra placerade?

Tack ska du ha för givande fakta från din kunskap!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 3 [ 41 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa