Aktuellt datum och tid: fre nov 24, 2017 8:18 pm

Sida 1 av 1 [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: kärlek
InläggPostat: tis jul 19, 2011 6:49 pm 

Hej !!!!

Jag har bara en fråga!!! Undrar vad säger mina planeter o transiter om kärlek och när ska jag träffa den rätte ????
Tack
http://imageshack.us/photo/my-images/143/tranziti.gif/
Uploaded with ImageShack.us[/url]

Profil Skicka personligt meddelande  

Inläggsrubrik: Re: kärlek
InläggPostat: tis jul 19, 2011 7:35 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej jenifer och välkommen till astrologiforumet!

Frågan du ställer är nog den allra vanligaste av alla frågor som ställs till astrologer! Att den är angelägen förstår jag av alla utropstecknen i ditt inlägg. :D

Några exakta och säkra svar ger inte astrologin men en viss (osäker) prognos kan nog ges (ungefär lika osäker som SMHI:s väderprognoser). Jag ska göra mitt bästa med hjälp av uppgifterna i horoskopet du länkar till. Är det ok att jag lägger ut ditt horoskop så att det blir synligt i inlägget?

Just nu är jag lite upptagen, så det tar en eller ett par dagar. Ok?

Allt gott!

Mats i det blå

InläggPostat: ons jul 20, 2011 2:19 pm 

hej Mats o tack för snabbt svar :)

Jag är en nybörjare i astrologi, men vet att du har rätt när de handlar om prognosen!!!!! Kanske är det bättre att säga möjligheten ( gynnsamma planetariska ställning) och jag vet att det är upp till oss ska vi ta våran chanser eller inte.Så det är lungt :)
Jo det e helt ok att lägga ut mitt horoskop!!

Mvh Jeni

Profil Skicka personligt meddelande  

InläggPostat: ons jul 20, 2011 10:01 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej Jeni!

Mitt horoskopprogram (som är tillförlitligt) visar en aning annorlunda horoskop än det som du länkar till. Skillnaden är väldigt liten men den gör ändå att din Ascendent (tecknet som steg upp vid horisonten i öster då du föddes) hamnar i slutet av Vågens tecken istället för i början av Skorpionen, som i det horoskop du hänvisar till. Vet inte varför det visar olika.

Bild

Jenifer, 21 december 1974, 02:30, Surdulica, Jugoslavien

Ascendenten visar på ens personlighet och hur man möter omvärlden. Upplever du dig som Vågen eller Skorpionen? Vågen är mer sällskaplig, behaglig och tillmötesgående, tycker om harmoni och balans. Skorpionen kan vara mer sluten och hemlighetsfull, är behärskad och har starka och passionerade känslor inom sig. Har mod och disciplin men kan vara lättsårad.

Kanske är du som person lite av båda de här tecknen, eftersom din Ascendent ligger så på gränsen mellan dem. Planeten Uranus i Skorpionen nära din Ascendent kan ge en viss betoning på det tecknet.

När det så gäller din fråga, så ser det faktiskt väldigt bra ut just nu och ca tio månader framåt i tiden. Planeten Jupiter (lycka, framgång) transiterar nämligen ditt sjunde hus, som är huset för nära relationer! Planeten är i Oxens stabila tecken och dessutom just nu i en mycket gynnsam aspekt (trigon) till din Venus, den planet som härskar över Oxen och som står för relationer och kärlek. Så det ser mycket bra ut just nu!

Nu visar horoskopet och transiterna endast på vilka möjligheter som finns. Hur det går och om du verkligen hittar den rätte under den här perioden beror förstås på många olika saker. Men förutsättningarna är som sagt extra goda just nu och ca tio månader framåt medan Jupiter är i ditt sjunde hus.

Så lycka till med kärleken!

Allt gott!

Mats i det blå

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 4 inlägg ]