Aktuellt datum och tid: mån nov 20, 2017 10:49 pm

Sida 1 av 1 [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Jungfrun och Vattumannen
InläggPostat: sön jul 03, 2011 9:31 pm 
Användarvisningsbild

Den primära skillnaden i det transparenta vattnet Jungfrun analyserar i och Vattumannen spårar ur i är formen för den sexuella ikonen. Jungfrun är förömdjukande och Vattumannen förtryckande genom sina mentala naturer, från alienationens "knäckande" (religion, Skorpionen) nivåer genom Skytten och Stenbockens kentauriska distribution i Vattumannes genombrott, där mänsklighetens själ av ihopvirad intimitet skållar det skämda barnet som hälls ut med badvattnet vilket som karikatyr i hennes döda provokativa profilerande utmejslar den inre vägen (Fiskarna) där Vattumannens dualitet mellan det gamla och det nya som ett antikt föredömmande vilket är Vattumannens urprincip -intellektuell dans.

http://translate.google.se/translate?hl=sv&sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fescoladekabbalah.com%2Fsite%2F1%2Fblog%2F%3Fp%3D741

Profil Skicka personligt meddelande  

Inläggsrubrik: Re: Jungfrun och Vattumannen
InläggPostat: mån jul 04, 2011 2:16 am 
Användarvisningsbild

Man brukar säga att Jungfrun tar ikonen till sänghalmen och såras när den kläs av, i den missbruksspiral Jungfrun är kungen av. De är mer av andras irritation och estetiskt renade av synden att hata dem.

Vattumannen blir hjärntvättad av Jungfrun som en spegel eftersom vår saknar skönhet och börjar bli medveten om mental acceleration vilket utvecklar Vattumannen (och till viss del gruppen) och förenar alienationen genom privat opium där dem igen örnar över psykiska sjukdomar som ett föredöme, eller på annat sätt perverteras till en känslig individualitet som skiljer sig från Jungfruns jordiska när Vattumannen i luftelementets kärlek använder dess skäl till en fet smäll av medveten underkastelse i mötet med den kulturella teaterns hjulspår och kollapsar i sin kropp, den gamla myten är alltså grupptryck från ett läckage i upplevelsen som Vattumannen faller offer för, men vi kan förstå detta, Vattumannens kroppar går igenom rader av förenklade lynchningar som änglar och demoner för att bli mer så som sig själva och det all paranoid omgivning påfrestande provocerar om.

InläggPostat: mån jul 04, 2011 4:55 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej disney_requiem!

Tack för dina bidrag. Jag förstår inte så bra hur du menar. Men du verkar ha en särskild begåvning eller förmåga att skriva suggestivt poetiska texter med astrologisk symbolik som tema. Har du provat att skriva t.ex. här: http://www.poeter.se/index.php ?

Som jag skrev förut, när vi tittade på ditt horoskop ( mina-fragor-t256.html ), så tror jag det är jätteviktigt att du hittar ett kreativt utlopp. Med Fiskarna på din femte husspets och Neptunus och Merkurius (och Venus och Saturnus) i ditt tredje hus, kanske just poesi är din grej! Jag tror du har stor poetisk begåvning!

Allt gott!

Mats i det blå

InläggPostat: tis jul 05, 2011 12:36 pm 
Användarvisningsbild

Jag skrev detta helt uppriktigt, jag arbetar snarare att bli mer relevant i språket och mindre lyriskt absolutistisk i ett flytande vatten fast tvärtom som den Vattuman jag är. Sådan ser Saturnus-Neptunus i utveckling ut.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 4 inlägg ]