Aktuellt datum och tid: fre jul 20, 2018 2:53 am

Sida 1 av 1 [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Iran anfaller Israel nästa vår? Obamas liv i fara?
InläggPostat: ons okt 14, 2009 12:39 am 

Hej forumiter!

Ja, denna dystra prognos kommer från den världskände astrologen Noel Tyl i en artikel på hans hemsida. Jag postar hans artikel här och bifogar relevanta horoskophjul mest av anledning av att han refererar till ingress-kartor och att detta ämne just nu är uppe till diskussion på forumet. Kom ihåg: det han skriver är endast en prognos och inget som är bestämt att nödvändigtvis hända. Mätningarna han refererar till är onekligen iögonfallande och dramatiska.

Det finns också en detalj som får mig personligen att ifrågasätta hans analys, och det är att de potentiellt negativa och dramatiska mätningarna för Barack Obamas horoskop som han tar upp ligger minst ett år efter tiden för våren/sommaren 2010. Obama har mycket riktigt solbåge Pluto=Saturnus och tr. Neptunus i kvadratur med MC, men dessa kontakter äger inte rum förrän i juli/augusti 2011 enligt mina uträkningar och alltså drygt ett år efter tiden för 2010 som Tyl koncentrerar sig på. Kanske han i all hast tog fel på ett år?

I vilket fall: även om vi bortser från Obamas horoskop så är solbåge Mars på USAs MC den 2 november 2010 (+/- 6 månader) ett potentiellt hot eller attack på regeringen eller Obama och det är väl värt att studera Vädur-ingressen för 2010 för USA, Iran, och Israel, och deras natala horoskop. Länken till artikeln skriven av Noel Tyl finns sist i inlägget.

Jag bifogar horoskopen i den ordning Noel Tyl behandlar dem i sin artikel:

Bild

Vädur-ingress 2010 för USA

Bild

Vädur-ingress 2010 för Iran

Bild

Vädur-ingress 2010 för Israel

Bild

USA

Här kommer exakta datum för kontakterna:

Solbåge Mars=MC (2 november 2010)
Solbåge Saturnus=Asc (9 augusti 2010)
Solbåge Neptunus=MC (21 maj 2009)

Bild

Iran

Solbåge Pluto=Uranus (11 maj 2010)

Bild

Israel

Solbåge MC=Uranus (23 maj 2010)
Solbåge Uranus=Sol (19 maj 2010)

Bild

Barack Obama

http://www.noeltyl.com/techniques.shtml

Med vänlig hälsning,
Anders

Profil Skicka personligt meddelande  

Inläggsrubrik: Laddat och dramatiskt
InläggPostat: ons okt 14, 2009 8:29 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej Anders!

Tack för inlägget och de bifogade horoskopen! Ja, nog verkar det laddat, alltid. De närmaste åren och väl hela den kommande perioden med Pluto i Stenbocken ser ut att bli något av en skärseld att gå igenom - för de tre nationer som Tyl diskuterar och i varierande grad och på olika sätt säkert för alla nationer.

Jag har läst igenom artikeln som du länkade till och samtidigt "följt med" i horoskopen. Och nog ser det laddat och dramatiskt ut. Ändå uppfattar jag inte att något i själva astrologin antyder en direkt drabbning mellan Iran och Israel. Jag antar att det är mer vad Tyl sluter sig till utifrån den spända situation som (alltid) råder i Mellanöstern. Och både Israels och Irans regeringschefer har ju under den senaste tiden gett upprepade prov på omdömeslöshet och obalanserad inställning.

För vår undersökning av solingresser är det här extra intressant. Att använda solingresser har ju som du framhöll i ett tidigare inlägg den stora fördelen att man får exakta gradtal utan att behöva bekymra sig om klockslag. Dessutom är det intressant, tycker jag, att varje lands huvudstad ger ett specifikt ingresshoroskop för det landet, uttryckt genom axlarna och husen - samtidigt som där finns ett gemensamt tema uttryckt genom planeternas teckenplaceringar och inbördes aspekter.

Så det bör bli givande att studera och jämföra olika länders ingresshoroskop, t.ex. de Tyl hänvisar till i sin artikel med Sveriges ingresser. För vårt land lär väl spänningen och dramatiken inte minst handla om valet nästa år!

Om jag får tid, ska jag använda de horoskop du bifogade och de solbågedirektioner Tyl hänvisar till som "övningsexempel" i mitt eget inlärande av de här metoderna (behöver framför allt öva på hur jag ska använda datorprogrammet för att få fram rätta värden).

Se gärna mitt inlägg under "Årets ingresser" på "Projekt Sverige i tiden" och mina funderingar kring den Sol/Pluto-cykel som är "inbakad" i det här årets och nästa års solingresser.

Vi hörs! :D

Mats i det blå

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 2 inlägg ]