Aktuellt datum och tid: fre apr 20, 2018 8:25 pm

Sida 1 av 1 [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Information om det "nya" forumet
InläggPostat: tis jun 09, 2009 6:47 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej alla astrologiintresserade!

Efter en nödvändig konvertering och uppgradering har forumet fått ett nytt utseende. Det mesta fungerar ändå på samma sätt som förut.

Om du tidigare har lagt in forumet bland Favoriter i din webbläsare, kan det vara säkrast att uppdatera till den nya forumadressen, som är: http://astrologiforum.egetforum.se/board/

Visserligen styrs man nu automatiskt vidare från den gamla adressen till den nya, men hur länge det fungerar så vet jag inte.

När det gäller att bli förtrogen med forumets nya utseende och funktioner, är nog det allra bästa att klicka runt och gå på upptäcktsfärd bland knappar och länkar...

Några tips:

Upptäck Kontrollpanelen. Länk hittar du högst upp på varje sida. Näst längst till höger finns en skiftnyckelikon. Klicka på den så kommer du till din alldeles egen Kontrollpanel, där du kan redigera din profil, infoga en signatur (ett visdomsord eller motto som sedan visas efter varje inlägg du gör). Här kan du också ladda upp en visningsbild från din dator, en bild som visas i varje inlägg. Klicka på Profil bland alternativen till vänster på Kontrollpanelen, så visas länkar till infogning av signatur och uppladdning av visningsbild.

Jag tycker det skulle vara kul om ni medlemmar har en sådan profilbild. Det ger lite personlig färg åt forumet... :D

Från Kontrollpanelen kan du också ändra dina personliga inställningar, ställa in datumformat, ange tidszon och sommartid (så forumklockan visar rätt på din dator). Vidare kan du från Kontrollpanelen skicka personliga meddelanden till andra medlemmar. En förutsättning för att komma in på Kontrollpanelen är förstås att du är inloggad.

Forumet har en sökfunktion där du kan söka på olika ord och se om de förekommer bland inläggen. Sökfunktionen nås antingen upptill på varje sida - en grön ikon - eller från rutan till höger på forumets indexsida. Bland ikonerna högst upp på varje sida finns också en som leder till "Vanliga frågor".

Det går bra att lägga in bilder i inläggen (kolla kategorin "Hur gör man?"). Tänk dock på att bildens bredd inte får överstiga 580 bildpunkter. Gör den det håller den sig inte "inom ramarna" utan brer ut sig för långt åt sidan.

Undervattenstemat - stilen heter "subMerged" - kanske kan stå för forumets många djuplodande diskussioner... :shock: I varje fall är det i linje med mitt Gondol- och "Mats i det blå" -tema. :) . Det får också representera Fiskarnas tecken - som är framträdande både i mitt eget horoskop och i horoskopet för den Galaktiska Gondolen (hemsidan och forumet).

Längst ned på sidorna finns länkar till min hemsida, Galaktiska Gondolen, och till min blogg.

Jag hoppas ni alla ska finna er tillrätta på forumet och trivas här! :D

Mats i det blå

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 1 inlägg ]