Aktuellt datum och tid: fre sep 21, 2018 8:27 am

Sida 2 av 2 [ 17 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Träffande tolkning...
InläggPostat: fre dec 12, 2008 12:34 am 

Hej Mats!

Kan ibland bli fascinerad av vissa saker vi har inom oss. Vi har ju alla allting inom oss... Vissa saker har vi mer o andra mindre...Att det kan ta så lång tid innan vi förstår vad vi har inom oss...

Ex som det här du nämnde med det konstnärliga och att det är en bra väg för mig mycket som visar det genom mitt astro. Kan säga i många år hade jag känslan o drömmen att åh vad jag skulle vilja måla.Att vara en konstnär. Kände mig som en slags konstnärssjäl men hade inget uttryck...

Förra året fick jag testa Vedic art :)Underbar indisk konstform som jag rekommenderar alla som vill testa ngt som förhöjer själens växande!Genom den blev jag så glad!
Insåg då alla kan måla! Vi har tyvärr blivit styrda och matade i samhället om vad som är konst....
Sedan fick jag fortsätta min rehab hos ett företag Ipsoma som arbetar holistiskt och med konstterapi.
Spännande som bara den vad vårt undermevetna visar oss. Om vi bara vågar ge oss hän utan att tänka före vad skall det bli... :D

Ja dina reflektioner är som vanligt träffande...Intressant att Jupiter i kvadratur bildar ett T-kors tillsammans med noderna. Ja jag tror på det du är inne på att göra det mer praktiskt så att det blir av. Har märkt som du säger att tillsammans med andra har jag börjat inse att jag kan måla som vi alla kan. Detta har givit mig en helt ny trygghet att jag hittat en uttrycksform utöver skrivandet som jag tidigare haft...Hade jag inte stött på Vedic art exvis eller Ipsoma kanske jag ännu inte hade upptäckt målandet :D. Så ja det är festligt att jag som aldrig målat tidigare nu tycker det är såpass kul att jag vill göra det tillsammans med barnen... :D

Tack igen för dina träffande tolkningar :D.
Det är oxå lustigt med astro genom att börja studera det så har jag upptäckt att det förklarar o sätter ord på mycket man kännt men inte formulerat klart för sig själv...

Nyfiken på ditt konstnärliga uttryck...Ditt astroforum är en ju en konstart...Målar du eller fotar oxå?Fick en känsla av det men kanske är ute o cyklar :wink:

Profil Skicka personligt meddelande  

Inläggsrubrik: Konstnärsdrömmar
InläggPostat: lör dec 13, 2008 8:56 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej Marianne!

Intressant det du berättar om konstnärsdrömmarna du haft under många år och att drömmarna mer och mer börjar bli verklighet genom att du målar tillsammans med andra.

Det är alltid värdefullt och roligt att få bekräftat att ens astrologiska tolkningar stämmer in. Och min tolkning av T-korset med Jupiter i Fiskarna i femte huset och dina Månnoder tycks ju faktiskt vara mitt i prick efter vad du berättar här! Just det att "karmapunkten" i Jungfrun (praktisk verksamhet) och elfte huset (samverkan med andra) bidrar till att drömmarna (Fiskarna) blir verklighet (Jungfrun).

Att du, som du säger, redan haft skrivande som uttrycksform stämmer ju också bra med att du har Norra månnoden i Skytten i tredje huset.

Visst är det så, som du skriver, att astrologin hjälper en på ett fantastiskt sätt att sätta ord på sådant som man tidigare kanske bara anat.

Jodå, som svar på din fråga, jag gillar att måla. Har också drömt (och drömmer fortfarande) om att måla. Men i mitt fall har jag har jag så många andra intressen som konkurrerar och sedan är det ju det här med Saturnus i femte huset, med allt vad det innebär av allvar och stora krav som lätt kväver den spontana kreativiteten. Men visst drömmer jag om att måla! Och en och annan tavla har man väl gjort i livet... :D

Mats i det blå

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 2 av 2 [ 17 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2