Aktuellt datum och tid: tor jan 18, 2018 5:27 pm

Sida 1 av 1 [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: "horoskopstreck"
InläggPostat: sön okt 04, 2009 5:30 pm 

Hej igen, nu har jag en till fråga som jag gärna skulle vilja ha svar på :D. Den här gången handlar frågan om strecken i horoskopet. När jag granskar mitt eget horoskop på astro.com så ser jag nämligen att vissa streck är tjockare än andra.. Vad menas med detta? Är de tjocka strecken mer betydelsefulla?

Mvh

Profil Skicka personligt meddelande  

Inläggsrubrik: Re: "horoskopstreck"
InläggPostat: sön okt 04, 2009 7:07 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej astrol!

"Strecken" som du undrar över visar olika aspekter mellan planeterna i horoskopet. Det är olika vinkelförhållanden som visar hur planeterna samverkar eller motverkar varandra. Linjerna mellan planeterna brukar ibland visas i olika färg eller tjocklek för att det ska vara lättare att se skillnad på dem.

Det beror på vilket datorprogram man använder. I det jag använder visas olika färg - svarta, gröna, röda, blåa. Andra program kanske visar olika tjocklek. Men det är bara för att lättare skilja dem åt. Står det kanske någonstans vid sidan om vilka aspekter de olika "strecken" avser?

Om du vill uppge dina födelsedata (datum, klockslag och födelseort) så kan jag ta fram ett horoskop här på forumet (under avdelningen "Horoskoptolkningar") så kan vi titta på "strecken" och vad de betyder. Då kan vi också se vilka aspekter som är mest framträdande och betydelsefulla i ditt horoskop.

I så fall har du ju också möjighet att få en del synpunkter på horoskopet, om du önskar det.

På min hemsida, Galaktiska Gondolen, har jag lite information om aspekter. Du kan ju kolla om du vill: http://www.starsandherbs.se/galaktiskag ... kterna.htm

Mats i det blå

InläggPostat: fre okt 09, 2009 9:45 am 

tack för svaret :)

InläggPostat: tis dec 08, 2009 7:54 pm 

Hej astrol!

Det kan också vara så att de streck du pratar om är de s.k axlarna som ofta brukar ritas med tjockare streck än de övriga husspetsarna. Det handlar alltså om ascendent-descendent- respektive IC-MC-axlarna eller med andra ord axlarna första-sjunde respektive fjärde-tionde husspetsen. De visas med svarta linjer på de flesta av astro.coms horoskopskartor medan aspekterna som Mats gissar att du menar visas med linjer i olika färger.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 4 inlägg ]