Aktuellt datum och tid: fre nov 24, 2017 8:30 pm

Sida 1 av 1 [ 11 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Hjälp att tyda mitt horoskop
InläggPostat: lör jan 08, 2011 1:03 am 
Användarvisningsbild

Hejsan! Jag har tittat runt här en stund och kunde inte låta bli att bli medlem. Jag har länge drömt om att någon annan - mer kunnig inom ämnet - tolkar mitt horoskop. Vill man ha en detaljerad tolkning av en riktig astrolog kostar det ju oftast pengar, och därför verkar det här forumet praktiskt eftersom man faktiskt har möjlighet att kommunicera vidare med den som tolkar.
Hoppas att ni inte har något emot en väldigt ung medlem, jag är nämligen bara 13 år. Tänk därför gärna på att skriva så lättfattligt ni kan, för välutvecklat är inte mitt språk ännu... men det kanske blir en tillräcklig utmaning.
Jag vet inte särskilt mycket om astrologi, börjar jag med att säga. Det jag läst på mest om är sol- och måntecken samt ascendent. Jag försökte gå ännu längre till hus, aspekter etc. men det gick mindre lyckat (och jag tror att jag väntar med det tills jag är lite äldre). Jag saknar helt enkelt uthålligheten att försöka förstå vad som menas, och därför tröttnade jag så småningom.

Hur som helst, det vore roligt att få höra vad ni har att säga om mitt horoskop, även om det bara är omfattande. Går ni djupare in på detaljer kan det hända att jag blir förvirrad. Skriv om det första ni lägger märke till, det skulle vara kul om någon försökte gissa sig till min personlighet också. ^^
Är det förresten någon skillnad att försöka tyda ett horoskop till ett barn i stället för en vuxen?
Kommer förmodligen andra frågor senare, när jag fått svar.

Frida,
1997-06-17 16:08
Umeå

Profil Skicka personligt meddelande  

Inläggsrubrik: Re: Hjälp att tyda mitt horoskop
InläggPostat: lör jan 08, 2011 5:17 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej Frida!

Jättevälkommen till forumet! Roligt att du är intresserad av astrologi. Vi kan titta på ditt horoskop och resonera lite om det. Du undrar om det är någon skillnad att tyda ett horoskop för en ung person. En viss skillnad blir det kanske genom att man tittar mer på vilka utvecklingsmöjligheter som horoskopet visar på.

Ditt horoskop ser ut så här:

Bild

Frida, 17 juni 1997, 16:08, Umeå

Jag går inte in på så mycket detaljer utan försöker se mer i stora drag vad horoskopet berättar om dig. Men först kan sägas att du har valt en mycket lämplig signatur, "Filosofi", eftersom du har Venus (kärlek) högst upp på himlen i ditt nionde hus (filosofi eller önskan att förstå mer om livet på ett djupare plan). Venus i nionde huset kan alltså översättas "kärlek till filosofi"! :)

Annars är nog det första intryck man får av horoskopet att du tycks vara en nyfiken, mångsidig, kommunikativ och balanserad och vänlig person. Jag tror att du är mycket kunskapstörstande och tycker om att lära dig saker och att du framför allt söker en sann och fördjupad kunskap om livet och tillvaron. Antagligen är du både lekfullt nyfiken på saker och ting och också mer allvarligt intresserad av stora frågor om livet.

Du har, tror jag, intensiva och starka känslor samtidigt som du kanske ändå föredrar att tänka sakligt och logiskt. Säkert är du bra på att lyssna till andra och bryr dig om hur de har det. Bland vänner och kompisar kanske du gärna vill ta ledningen. Att utveckla ditt självförtroende och din självständighet får dig att växa. Kanske kommer du i framtiden att ha någon ledande roll i något sammanhang.

Många planetplaceringar och aspekter i ditt horoskop visar på ett omfattande intresse för livets stora frågor och tillvarons andliga dimensioner. Kanske har du varit intresserad av det ända sedan du var liten eller så är det något som kommer att växa fram mer och mer. Om du är konstnärligt begåvad kanske du förenar den sidan med det här andliga utforskandet. Ditt spirande intresse för astrologi hör förstås hit.

Ifall du kommer att fortsätta med att lära mer om astrologi, så kommer du naturligtvis att vilja studera och förstå ditt horoskop mer på djupet. När det gäller hus och aspekter, som du nämner, så är det inte så jättesvårt att sätta sig in i det, bara man gör det lite enkelt och tar lite i taget. De tolv husen är olika områden i livet och aspekterna mellan planeterna visar hur de samspelar med varandra eller man kan säga hur de antingen hjälper eller motverkar varandra. Jag har skrivit lite om det här på min hemsida. Du kan ju kolla om du vill: http://www.starsandherbs.se/galaktiskag ... torial.htm
Här hittar du om husen: http://www.starsandherbs.se/galaktiskag ... hjulet.htm
Och här är lite om aspekterna: http://www.starsandherbs.se/galaktiskag ... kterna.htm

Det finns mycket mer att säga om horoskopet. Fråga gärna om saker som du undrar över eller vill resonera om! Kanske någon annan också har något att säga om ditt horoskop.

Ha det så bra!

Mats i det blå

InläggPostat: lör jan 08, 2011 9:43 pm 
Användarvisningsbild

Tack för svaret Mats i det blå!

Hade skrivit ett väldigt långt inlägg nyss som nästan precis var klart, då jag av misstag kryssade rutan. Argh! (Hade tidigare kopierat texten, men jag var tvungen att använda en länk som inte var klickbar innan jag ville skicka, så nu är allting borta)
Tänker ändå försöka skriva om det, dock inte lika långt för jag är fortfarande irriterad.

Det du skrev angående mitt användarnamn stämmer bra. Jag älskar att filosofera, både på ett djupare och mer lättvindigt plan. Jag har aldrig haft problem med att vänta eftersom jag kan underhålla mig själv med mina filosofier, om jag inte distraheras av nervositet eller rädsla. (Som jag inte saknar...!)

"Nyfiken", "mångsidig" och "vänlig" stämmer nog bra. Jag har väldigt spridda intressen och det har lätt för att bli intresserad. Jag är mångsidig, inte nödvändigtvis mer än någon annan även om jag pendlar mellan olika "personligheter" då och då.
Kommunikativ var jag verkligen förut (fram till mellanstadiet); pratglad, stort behov av social kontakt, verbalt begåvad. Jag kunde både vara en självsäker, övertygande debattör som en riktig pratkvarn som aldrig sa något viktigt. Sedan upptäcktes dock den funktionella och mycket fascinerande datorn som jag tror hämmade den här egenskapen lite. I stället för att utveckla min kommunikativa sida muntligt blev den utvecklad skriftligt då jag hittade till olika forum och började rollspela. Därför har jag nu vissa problem med att - muntligt - föra en konversation.
"Antagligen är du både lekfullt nyfiken på saker och ting och också mer allvarligt intresserad av stora frågor om livet." Det stämmer.

"Du har, tror jag, intensiva och starka känslor samtidigt som du kanske ändå föredrar att tänka sakligt och logiskt."
Det stämmer också, och det är ibland jobbigt med de två olika viljorna. När man vill vara rationell och logisk men det skadar någon annan, så påverkas jag själv känslomässigt och velar mellan att låta logiken eller känslorna styra. Oftast värderar jag logiken högt, men så kommer känslorna och förstör. ^^
Jag gillar att leda och vara den som tar initiativet bland mina vänner, ja. Jag är dock inte så självständig, jag hyser rädsla för att "gå ensam" så om det var det du menade, stämmer det inte riktigt. Å andra sidan så känner jag mig starkare efter att ha klarat något ensam, men... så är det väl för de flesta?

Jag har alltid varit intresserad av både det ena och det andra; telekinesi och telepati, andar, "det sjätte sinnet". Jag har nu senast intresserat mig för grafologi, konsten att tyda en personlighet utifrån handstil. Det hör inte till några andligheter, men jag kom att tänka på det.

Jag tror att jag skulle kunna lära mig tyda ett horoskop någorlunda om jag var tillräckligt ambitiös. Det stora problemet sitter i att lära sig alla begrepp och symboler, som glosor, och glosor är inte min favoritsysselsättning. Annars har jag lärt mig mycket bara av att titta runt på det här forumet, om att tyda ett horoskop. Sedan har jag ett dokument där jag "börjat" lära mig om husen och aspekterna. Så visst skulle det kunna gå, om jag inte tröttnade så fort när jag ser "ett annat språk" framför mig. (Jag har lätt för att lära in språk, men lätt för att lära går inte alltid hand i hand med "roligt att lära"...)
Jag tänker ta en titt på dina länkar också.

Ok, så har jag några avslutande frågor:
Vad går det mer att utläsa vid den sociala sidan? Vad visar umgänget med vänner/familj?
Vad säger det tolfte och åttonde huset?
Enligt min tolkning av din text ser min framtid rätt ljus ut, men det måste finnas negativa saker/egenskaper att utläsa ur horoskopet också. Vilka är dem? (Eller, enligt min filosofi finns inga verkligt negativa egenskaper, envishet kan t.ex. tolkas både bra och dåligt)

Det blev ganska långt ändå. (:
Kanske lite flummigt här och där, ber om ursäkt i sådana fall.

Frida

InläggPostat: lör jan 08, 2011 10:56 pm 
Användarvisningsbild

Här kommer jag igen med några försiktiga försök till att förstå mitt horoskop. I åttonde huset (som jag antar är siffrorna vid mitten av cirkeln) hittar jag solen.

På din hemsida står följande om åttonde huset;

"Åttonde huset

handlar om förmedlade eller delade resurser,
t.ex. skatter, lån och arv.
Hit hör också sådant som rör intensiva känslor
och personlig uppoffring, död, förändring
och pånyttfödelse."

I Stefan Stenudd's bok om att ställa och tyda ett horoskop står följande om solen i åttonde huset;

"Solen lever ett verkligt häftigt och farligt liv, med mängder av tillbud som hör huset till. Han är även själv i riskzonen. "

Jag hittar också merkurius i åttonde huset och och enligt hans bok är det mer positivt.

"Merkurius har en lättsammare attityd till döden. Han är nyfiken på den, men ser den sällan närmare. "

Så jag antar att man... kombinerar detta med varandra på något sätt? (Vågar inte göra några antaganden)
Är det då man ska se till aspekterna?
Det känns verkligen som att jag är ute och cyklar men i sådana fall får du hemskt gärna rätta mig. (:

InläggPostat: sön jan 09, 2011 4:00 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej igen Frida!

Ja, visst är det trist när inlägget bara försvinner så där (särskilt om man som du har skrivit ett långt inlägg). Jag har också råkat ut för det några gånger :cry: . Numera kopierar jag alltid det jag skrivit innan jag förhandsgranskar och skickar det. Ett litet tips som kan spara mycken ilska och besvikelse :).

Roligt att du tyckte att mina tolkningar stämde in. När det gäller det där med att ta ledningen i grupper eller bland kompisar, så är det lite mångtydigt och motsägande i ditt horoskop. Det var därför jag skrev att du nog gärna vill ta ledningen men att du också behöver utveckla ditt självförtroende och din självständighet. Horoskopet visar på just det. Det är Mars i det elfte huset som visar att du gärna vill ta ledningen men så kommer olika aspekter in i bilden som visar att du behöver utveckla den här ledarbegåvningen.

Du ställer flera frågor här och det är lite svårt att svara på alla på en gång.

Du vill veta vad horoskopet har att säga om ditt sociala liv.
Du vill veta lite om de tolfte och åttonde husen.
Och du vill också veta vilka "negativa" sidor horoskopet eventuellt visar på.

Eftersom du själv börjar med att titta på det åttonde huset, så kan vi väl börja med den frågan. De andra frågorna kan vi återkomma till sedan.

Att ha Solen och Merkurius i det åttonde huset innebär ett behov av att se en djupare mening med livet. Det visar på ett intresse för sådant som är dolt och outforskat. Solen står för din inre identitet, det som är du innerst inne, och Merkurius står för din mentala sida, att ta reda på saker, kommunicera med andra, osv. Att de är i Tvillingarnas tecken visar på nyfikenhet och kunskapstörst (Tvillingarna är Merkurius eget tecken).

Det åttonde huset handlar mycket om "död och pånyttfödelse", inte i första hand bokstavlig död utan mer i symbolisk mening, att vi "dör" i förhållande till det som varit för att gå vidare "pånyttfödda" efter att ha gått igenom någon omvälvande upplevelse eller efter att ha kommit till en ny förståelse som berör vårt liv på djupet. Puberteten - tonårstiden - kan ses som en sådan period av omvälvning, där man "dör" i förhållande till sin barndom och går vidare mot vuxenlivet. Upplevelsen kan som bekant vara både smärtsam och härlig i en salig blandning.

Att du har Solen och Merkurius i det här huset färgar mycket av din inställning till livet. Förändring (åttonde huset) blir något viktigt för dig. Nyfikenhet (Merkurius, Tvillingarna) blir en viktig sida hos dig. Att vilja gå på djupet (åttonde huset), att förstå mer än det som syns på ytan, blir en annan viktig sida. Det här förstärks sedan av att du har Månen (känslolivet) i ditt första hus (personligheten) i Skorpionens tecken. Skorpionen motsvarar på många sätt det åttonde huset. Den planet som "härskar" över Skorpionen är Pluto, som du har i ditt andra hus (dina värderingar, tillgångar) i Skyttens tecken (att vilja vidga sina vyer, förstå livet på ett djupare plan, filosofi, högre utbildning, religion, osv). Från Månen bildas en trigon (en positiv aspekt) till Venus i ditt nionde hus, som motsvarar Skyttens tecken.

Så kanske ser du hur ett mönster börjar framträda ur horoskopet?

Vi kan titta mer på de andra frågorna lite senare.

Allt gott!

Mats i det blå

InläggPostat: sön jan 09, 2011 7:47 pm 
Användarvisningsbild

Hej igen!

Jag brukar kopiera, eller i värsta fall spara meddelandet någonstans på datorn (min dator är lite oberäknelig och kan "fastna" både nu och då, så att man måste starta om den).

Oftast vill jag leda men gör det inte, av respekt. Man är alltid lite orolig över att människan man "leder" lider av dåligt självförtroende och i sin tur inte vågar protestera (eftersom jag själv har erfarit det). Det har nog lite med min tidigare vänkrets att göra, en av dem hade en väldig ledarinstinkt vilket fick en själv att "hamna i skymundan". En ledare i en grupp vänner utses ju inte genom att man diskuterar om saken och kommer överens om en av dem, utan den personen brukar ju så småningom ta ledningen naturligt. Dock så var den här ledaren också en rätt temperamentsfull sådan och hade det svårare när det kom till att lösa konflikter. Då är det ju lätt att man som inte är i centrum står och tänker hur personen borde göra och säga, bete sig och "jag skulle valt att göra så, och det skulle fått en mer positiv respons" etc. Vi sådana tillfällen tänker man väl sällan på att det finns andra punkter där ens egen ledarskapsförmåga brister. Men nog om det.

Enda anledningen till att jag lade märke till åttonde huset var för att jag hittade solen där, vilket kändes lite "större" än övriga planeter och därför började man själv fundera över åttonde huset. Dessutom visste jag sedan tidigare att Tvillingarna är Merkurius tecken, och att Tvillingarna är mitt soltecken, Solen-Tvillingarna-Merkurius.

Efter att ha läst om några gånger så ser jag ett visst samband... kanske.
Så du menar att det med Skorpionen och första huset som gör att jag vill veta mer av åttonde huset, för att det på många sett skulle intressera en Skorpion? Och att eftersom Pluto ligger i det andra huset i Skyttens tecken, skulle jag vilja fördjupa mig i och filosofera kring "mina värderingar"... dvs åttonde huset?
Förvirrande alltihop men jag försöker åtminstone förstå. ^^'

Jag läste lite mer om aspekter och annat igår, och jag måste berömma dig för en väldigt informativ hemsida! Den har nu fått en helig plats bland mina bokmärken. (:

Ha det bra!

InläggPostat: mån jan 10, 2011 6:17 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej Frida!

Intressant hur du reflekterar över ledarskap. Horoskopet visar att det är en viktig sida i ditt liv. Det är riktigt som du säger att Solens hus och tecken blir extra viktiga. Solen är ju "större" och väldigt central, både i solsystemet och i horoskopet.

Mönstret som framträder visar hur horoskopets olika delar (hus, planeter, tecken och aspekter) knyts samman och ger en bild av hur just du är som person och vilka utmaningar och möjligheter som kan finnas i ditt liv.

Jag får tacka dig så mycket för de vänliga orden om min hemsida! Roligt om du har någon nytta och glädje av den.

Du hade ju flera frågor och vi kanske kan se på det tolfte huset också, som du undrade över. Det här huset handlar om vårt inre och vårt omedvetna, alltså sådant som finns inom oss och påverkar oss men som vi inte är riktigt medvetna om. Det står också för ensamhet och avskildhet. Ibland behöver man ju dra sig tillbaka för att få vara i fred. Tolfte huset förknippas därför med platser för avskildhet, som kloster, fängelser, sjukhus och liknande. Samtidigt är det också huset för andlighet och sådant som rör vår inre utveckling. Som du märker representerar varje hus flera olika saker, men alltid så att det finns något som är gemensamt för dem.

Motstående hus, t.ex. de tolfte och sjätte husen, bildar kontraster. Tolfte huset är det inre livet, sjätte huset är det yttre livet, vardagen med alla rutiner, arbete, hälsa, osv. Det är lätt att förstå att de påverkar varandra. Hur vi mår inuti påverkar hur vi lever i vår vardag, vår hälsa, osv. och det i sin tur påverkar hur vi mår i vårt inre.

Samma motsatsförhållande finns mella de åttonde och andra husen (och alla motstående hus). Andra huset är våra egna värderingar, tillgångar, förmågor och talanger medan åttonde huset står för gemensamma värderingar och resurser.

Astrologin, med de tolv tecknen och de tolv husen, omfattar på så vis allting i vår tillvaro. Ingenting lämnas utanför. Allt har sin plats.

Vi kan fortsätta med de andra frågorna sedan.

Ha det bra!

Mats i det blå

InläggPostat: tis jan 18, 2011 12:49 am 

Hej Frida!
Det första jag lägger märke till (förutom att du kommer från min hemstad, yeeey) är som du själv nämner solen och merkurius i tvillingen. Och detta blir i sig mycket tydligt bara man läser din text och ser att ditt skriftspråk är oerhört utvecklat och avancerat för en trettonåring! Merkurius är kopplad till kommunikation och nyfikenhet. Vetgirig kan vi ju tydligt se att du är :wink:
Du skriver att du varit kommunikativ/verbal förr, men kanske du inte tänker på att kommunikation inte bara handlar om muntligt språk utan också skriftligt språk, förmågan att få andra att lyssna samt förmågan att också lyssna på andra?
Jag är själv relativt ny på detta med astrologi, även om intresset funnits där i hela mitt liv, och kämpar på med att lära mig om alla planeter, stjärntecken och hus osv. Ett bra tips till dig är att skaffa en bra astrologibok och ett bra astrologiprogram till datorn och sedan leka dig fram. Hoppas att ditt intresse för detta består! Då du är så ung och så pass intelligent har du alla förutsättningar att kunna bli riktigt bra på detta! Lycka till!

Luna

InläggPostat: tis jan 18, 2011 1:08 pm 

Hej Frida!

Välkommen i gänget! Jag har precis läst vad som har skrivits om ditt horoskop och har några iakttagelser, synpunkter att komma med själv.

Det gäller dels hur du fungerar i en grupp tillsammans med andra människor, dels din dragning till det filosofiska och transcendentala.

Solen i Tvillingarna i kombination med din Ascendent i Vågen tyder på att du är oerhört social och kommer bra överens med de flesta människor. Med en Vågen-ascendent kan det också finnas ett behov att vara till lags. Man uppskattar harmoniska förhållanden och man är för det mesta villig att kompromissa. Samma sak antyder även Södra Månnoden i Fiskarna (i opposition till Norra Månnoden Jungfrun). Du ställer förmodligen inte så höga krav på din omgivning att det stressar folk (fastän du håller på att utveckla en analytisk och kritisk sida hos dig med skarp iakttagelseförmåga; du kan ibland inte motstå att komma med synpunkter till förbättring – Norra Månnoden och Mars i Jungfrun). Du har också en intuitiv sida. Du behöver inte anstränga dig för att känna av hur andra i din närhet har det. Du kan samtidigt påverkas av deras sinnestämning och humörsvängningar. Och där är vi redan inne på din attraktion till det filosofiska och transcendentala (översinnliga, bortom det som definieras ”normal”). Du har inte bara intresset men även en medfödd känslighet och kanske en förmåga att ”tyda tecken”. Den stora triangeln mellan dina ”vattenhus” (4, 8, 12 huset) är iögonenfallande. Triangeln antyder ett bra energiflöde och löper mellan din Jupiter (4), Sol (8) och Kiron (12), det sistnämnda i konjunktion med din Ascendent. Kiron (likaså Uranus) kopplas ofta samman med astrologi. Det är den sårade healern som vill hela sig själv och världen.

Jag hoppas att jag har kunnat bidra lite till förståelsen varför du ibland känner dig annorlunda, kanske mer mogen i förhållande till dina jämngamla.

Lycka till med dina studier!
Varma hälsningar,
Metamorfos

InläggPostat: tis jan 18, 2011 7:12 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej igen, Frida!

Ser att det är flera som har kommenterat ditt horoskop. Vad bra, då får du synpunkter från flera håll. Du hade ju ett par frågor till och jag tänkte jag skulle försöka svara på dem. Dels undrade du över vad horoskopet visar när det gäller den sociala sidan av ditt liv, och dels så undrade du vilka eventuella negativa egenskaper som kan ses.

Om vi börjar med den första frågan, så kan man säga att det sociala området i livet kan speglas på flera olika sätt i horoskopet. Venus är den mest sociala planeten och Vågen, som styrs av Venus, är det mest sociala tecknet. Också kommunikativa Merkurius och tecknet Tvillingarna hör förstås hit. Även Jupiter och tecknet Skytten räknas som "sociala" delar av horoskopet. Bland husen är det framför allt sjunde, elfte och tredje husen som man tittar på.

Med Ascendenten i sällskapliga Vågen och Solen och Merkurius i nyfikna och kommunikativa Tvillingarna är det sociala livet förstås mycket viktigt i ditt liv. Att Solen och Merkurius är i det åttonde huset (delade resurser) visar också på att du vill dela glädjeämnen med andra. Att Mars är i det elfte huset (vänner, grupper, gemensamma ideal) och vad det innebär har vi ju redan varit inne på. Ascendenten i Vågen visar, som sagt, på sällskaplighet, samtidigt som det sjunde huset i Väduren (och Mars i elfte huset) antyder att det ändå är viktigt för dig att vara självständig i dina relationer till andra.

Relationer inom familjen hör till till det fjärde huset, som också står för ens grund i livet och det som ger en näring så att man kan växa. Du har Jupiter i ditt fjärde hus, vilket kan tyda på en stor familj eller att familjelivet har stor betydelse för ditt sökande efter mening i livet. Fjärde huset och Jupiter är i tecknet Vattumannen, vilket kan tyda på ett rörligt och kanske ibland lite oförutsägbart familjeliv. Skolan, närmiljön och syskon hör till det tredje huset.

Om vi så går till den andra frågan om eventuella negativa sidor eller egenskaper, så kan man rent allmänt säga att ingenting i ett horoskop i sig självt är "negativt" eller "dåligt". Man kan säga att i astrologin så kan allting (planetpositioner, aspekter, osv) vara både bra och dåligt, beroende på omständigheterna. Allt har så att säga en "bra" och en "dålig" sida. För mycket av det goda förstör allt och det finns inget ont som inte har något gott med sig, brukar man ju säga.

Vad man kan se i horoskopet är tendenser, vad som skulle kunna urarta till negativa mönster (och samtidigt då förstås också hur man kan och bör motverka detta). Negativa tendenser innebär då en utmaning i livet. Någonting behöver göras för att motverka det negativa. I horoskopet speglas det ofta av kvadraturer (räta vinklar) mellan planeter. Två saker går på tvärs med varandra så att säga.

T.ex. har du en kvadratur mellan Solen och Mars. Det kan betyda att du ibland tar lite för stora risker och kan behöva vara lite mer försiktig. Att vara för impulsiv kan orsaka problem. Nu behöver det inte alls vara så i ditt liv, men det kan finnas en tendens. Månen i Skorpionen i första huset tyder på intensiva och starka känslor och en utvecklad intuition. Det kan både vara en tillgång och ett bekymmer. Och så är det med det mesta i horoskopet.

I det stora hela kan man säga att horoskopet visar på positiva möjligheter. Negativa tendenser kan alltid finnas och horoskopet visar då också på vad man kan behöva tänka på för att det ska bli så bra som möjligt.

Hoppas du har någon nytta av de här synpunkterna.

Allt gott!

Mats i det blå

InläggPostat: sön jan 30, 2011 8:23 pm 
Användarvisningsbild

Oj, haha! Nu har jag fått många svar och vet inte riktigt vart jag ska börja och vad jag ska skriva. Skulle svarat tidigare men jag har gått och velat och skjutit på det, funderat på hur jag ska formulera mig och så vidare. ^^
Nu ska jag i alla fall försöka svara på era inlägg hoppas jag!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 11 inlägg ]