Aktuellt datum och tid: mån nov 20, 2017 10:54 pm

Sida 1 av 1 [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Fröken H
InläggPostat: sön apr 10, 2011 2:55 am 

Hej,

vill du ta en liten kik på mitt horoskop?
Jag är inte helt novis men alltid nyfiken att höra från nya vinklar.

jag är född 1971 i göteborg, 5.35 på morronen alltså.

vänliga hälsningar H

Profil Skicka personligt meddelande  

Inläggsrubrik: Re: Fröken H
InläggPostat: sön apr 10, 2011 9:32 am 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej Fröken H och välkommen till forumet!

Jag tar gärna en titt på ditt horoskop men jag behöver veta födelsedatum också då, vilken dag på året du är född :D.

Mats i det blå

InläggPostat: sön apr 10, 2011 11:27 am 

Haha!

30 april!

Fyller alltså snart jämnt.

Har haft extremt mkt prövningar i mitt liv hittills skulle jag vilja påstå, också en stor källa till liv å glädje, massor av eccentriska vänner, gillar udda män med förmåga att verbalisera spirituella ämnen oftast yrkes-
skickliga och lite torra i kombination

H

Profil Skicka personligt meddelande  

InläggPostat: mån apr 11, 2011 12:22 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej!

Kanske är du redan väl bekant med ditt horoskop. Vi får se om jag kan tillföra något.

Börjar med att lägga ut horoskopet:

Bild

Fröken H, 30 april 1971, 05:35, Göteborg

Det man först lägger märke till är de många planeterna i det tolfte huset som börjar i Fiskarnas tecken. Tolfte huset handlar ju om det som är dolt, det inre. Kanske känner du ibland att du förlorar dig i helheten, att dina gränser är oklara på något sätt. Kanske känner du också en stark samhörighet med andra människor. Jag tror också att du har en särskild förmåga att få andra att känna sig tillfreds i ditt sällskap. Du visar säkert medkänsla och förståelse (Venus trigon både Jupiter och Neptunus).

Kanske slits du mellan behovet att bli älskad i en nära relation och behovet att vara fri och obunden (Venus i opposition till Uranus). Kanhända förstärks det här eftersom Venus också är i konjunktion med Kiron i Väduren. Kan ana en viss ”oskuldsfullhet” i relation till andra, vilket gör dig sårbar och kanske rädd att binda dig vid någon med risk att sedan bli övergiven.

Det kan också betyda att du har förmåga att uppfatta skönheten hos dem som blivit åsidosatta i samhället. ”Massor av excentriska vänner”, säger du, och det speglas väldigt tydligt av att du har det elfte huset i Uranus-styrda Vattumannen, särskilt när Uranus själv är i sällskapliga Vågens tecken. Att Norra månnoden är i Vattumannen i elfte huset visar att det här är en viktig del av ditt liv. Men det betyder också mycket för dig att uttrycka dig själv (Södra månnoden i Lejonet i femte huset).

Det är viktigt för dig att vara i kontakt med ditt eget inre jag. Det visas dels av alla planeterna i tolfte huset och dels av att Pars Fortunae (”Lyckopunkten”) är i Lejonet i ditt fjärde hus vid den femte husspetsen. Kanske kan du då genom din inre styrka vara till ett stöd för andra.

Jordelementet dominerar i ditt horoskop, så du bör vara en jordnära, praktisk, trygg och pålitlig person, kanske envis ibland. Samtidigt har du mycket betoning på kardinala tecken, så du gillar nog också utmaningar och kan säkert vara handlingskraftig när det behövs.

Med Ascendenten i Merkurius-styrda Tvillingarna och Månen i växande fas i tredje huset bör du också vara nyfiken, framtidsorienterad och ha tro på dig själv. Det visar på ett starkt behov av att kommunicera och att lära dig saker. Skulle tro att du upplever det som ”näring” för själen. Också hemmet verkar ha stor betydelse för dig när fjärde huset är i måntecknet Kräftan.

När det gäller yrke och karriär, så undrar man nästan om du rent av är polis eller militär :D, med Mars upphöjd i Stenbocken högst på himlen i konjunktion med MC och i trigon med både Saturnus i Oxen och Pluto i Jungfrun på sjätte husspetsen! Kanske arbetar du åtminstone med något som har någon slags anknytning till eller likhet med det polisiära eller militära? Det ligger i varje fall en väldig kraft, styrka och pondus i den stortrigon som bildas av Mars, Pluto och Saturnus, något som du säkert kan ta vara på i ditt liv.

Hoppas att du känner igen dig något i min tolkning. Ta gärna upp om det är något särskilt i horoskopet eller i ditt liv som du vill resonera om.

Ha det så bra!

Mats i det blå

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 4 inlägg ]