Aktuellt datum och tid: tis nov 21, 2017 3:49 pm

Sida 1 av 1 [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Ann
InläggPostat: fre maj 02, 2014 12:27 am 
Användarvisningsbild

Hej,

Jag är ny medlem och har haft astrologin närvarande mer eller mindre intensivt under olika perioder. Har läst en del astrologiböcker och gick även en astrologikurs under några år. Tar varje år kontakt med en astrolog för att se på kommande års transiter där vi ofta återkopplar till födelsehoroskopet.

En lärarledd kurs i astrologi på nätet vore drömmen! Tekniken/verktygen finns och mycket skulle kunna läggas upp som förinspelade genomgångar kring t.ex. hus, planeter, mm. Jag skulle gärna gå en sådan kurs!

Ha det gott!

Inläggsrubrik: Re: Ann
InläggPostat: sön maj 04, 2014 10:47 am 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej Ann!

Och hjärtligt välkommen till astrologiforumet! Roligt att du är intresserad av astrologi. Fin idé med en "lärarledd kurs i astrologi på nätet". Vem vet, det kanske blir verklighet en vacker dag. Jag har en del material utlagt på nätet som kanske också kan vara av intresse så länge:

Galaktiska Gondolen: https://sites.google.com/site/galaktiskagondolen/
Kända personers horoskop: https://sites.google.com/site/kaendapersonershoroskop/
Projekt Sverige i tiden: https://sites.google.com/site/projektsverigeitiden/

Skriv gärna och berätta mer om ditt astrologiintresse!

Allt gott!

Mats i det blå

InläggPostat: sön maj 04, 2014 8:36 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej igen!

Jag kom på att den efterlysta astrologikursen faktiskt kanske redan finns på närmare håll än jag först insåg :) . Kanske inte riktigt som du tänkt dig den, men ändå med viss potential. I forumkategorin Astrologins grundbegrepp (astrologins-grundbegrepp-f14.html) har jag samlat material från min hemsida Galaktiska Gondolen som vänder sig till nybörjare. Det är väldigt elementära saker om planeterna, tecknen, husen, olika aspekter, osv. Men det finns möjlighet (som ingen ännu utnyttjat) att ställa frågor och ta upp fördjupande resonemang – med andra ord: en lärarledd nybörjarkurs i astrologi på nätet!

Som sagt, kanske inte helt vad du har tänkt dig, men möjligheten att kommentera och ställa frågor gör att det hela kan fördjupas på en mycket personlig basis och allt efter önskemål och behov! Jag har inte tänkt på detta förut, men när jag nu grunnar på det så tycker jag det verkar vara en ganska bra idé!

Kolla gärna in forumkategorin Astrologins grundbegrepp! Skulle vara roligt att höra dina synpunkter på den och på möjligheten att förvandla den till en astrologikurs på nätet.

Mats i det blå

InläggPostat: mån maj 05, 2014 9:39 am 
Användarvisningsbild

Tusen tack för dina svar och tips! Jag ska absolut kika in på kategorin Astrologins grundbegrepp!

Astrologi har för mig aldrig varit mystiskt eller new age utan lika klart och tydligt som årsringarna på ett träd (som visar på hur tillväxten varit) eller molnens formation och växling (som siar om framtida väder). Tendenser och energier är intressanta och en del av livet. Det svåra med astrologin för en amatör som jag är att tolka och tyda ett komplext mönster i horoskopet och inte enbart en separat konjunktion eller transit. Jag vill gärna lära mig att väga ihop, skapa förståelse och se samband, förmodligen ett livsprojekt! :)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 4 inlägg ]