Aktuellt datum och tid: fre nov 24, 2017 8:26 pm

Sida 1 av 1 [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: analysera mitt horoskop/hitta nya vänner! :)
InläggPostat: lör okt 04, 2014 11:21 pm 

Hejhej!
Verkar som jag äntligen hittat en hemsida med människor som är lika intresserade av astrologi som jag är! Dock är ja nybörjare och skulle gärna vilja hitta vänner som gärna kan lite mer som gärna som visar och lär mig lite, skriver mina födelse uppgifter här nere så kanske de finns någon som vill ta en titt och analysera de! Ja har själv läst mycket om de men känns som de bara finns mer och mer att lära och de blir mer och mer komplext, vilket ja tycket är kul :) tacksam för alla svar!
1994.0707
Kl 08.12 Sverige Lund

Profil Skicka personligt meddelande  

Inläggsrubrik: Re: analysera mitt horoskop/hitta nya vänner! :)
InläggPostat: sön okt 05, 2014 8:37 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej och välkommen till Astrologiforumet!

Roligt att du intresserar dig för astrologi. Du har helt rätt i att det ”bara finns mer och mer att lära”. Så ”fullärd” blir man aldrig. Som en liten början lägger jag ut en bild på ditt horoskop här (antar att du är född 08:12 på morgonen). Hoppas fler vill vara med och hjälpa dig att tolka horoskopet! Annars återkommer jag så småningom med lite synpunkter på det. Ok?

Bild

Superhuman, 7 juli 1994, 08:12, Lund

Ha det gott!

Mats i det blå

InläggPostat: tor okt 16, 2014 9:48 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej!

När man kollar ditt horoskop lägger man märke till att de mest dominerande tecknen är Lejonet (med Ascendenten och Venus), Kräftan (med Solen) och Tvillingarna (med Månen, Merkurius och Mars). Med Ascendenten i Lejonet i konjunktion med Venus i samma tecken är du antagligen en generös och entusiastisk person, som gör ett starkt intryck på omgivningen och utstrålar värme och kärlek. Månen och Merkurius i Tvillingarna i det elfte huset visar på en stark kommunikativ sida. Också Solen är i ditt elfte hus. Elfte huset står faktiskt för vänner och grupper och därför är det rätt lustigt att du skriver att du gärna vill träffa nya vänner och utbyta tankar kring astrologi! :D

Hoppas bara att fler vill vara med och kommentera ditt horoskop. Forumet är tyvärr inte så livfullt längre. Men kanske någon vill vara med och resonera. Du kan ju också blanda dig i leken genom att kommentera andras horoskop och på så vis få igång diskussioner om du vill. Även om det är gamla inlägg du svarar på så får den som startade tråden en avisering via mail att du svarat på inlägget.

Att du har Mars i Tvillingarna i det tionde huset för livsmål och karriär tyder på att du är ambitiös och beredd att kämpa för att nå en position i yrkeslivet eller samhället. Du tycker antagligen om att komma på nya idéer och att sprida dem till andra.

Känner du igen dig något i det jag har skrivit? Ta gärna upp om det är saker i horoskopet som du vill resonera om.

Allt gott!

Mats i det blå

InläggPostat: tis okt 21, 2014 2:20 am 

Haha! Tack för svar Mats :)
Jo det kan nog stämma som du säger och jag har mycket "vänner" men kanske inte alltid Vänner om du förstår vad ja säger. Speciellt inte som delar dessa delarna med astrologi och annat :)

Hur lärde du dig om astologi och att tolka ett horoskop?

Vet du om rahu och ketu och vad de har för betydelse i mitt horoskop?

Tacksam för svar :)

Profil Skicka personligt meddelande  

InläggPostat: ons okt 22, 2014 4:19 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej igen!

Vi får hoppas då att du hittar vänner som också är intresserade av astrologi. I Malmö (om du bor i närheten) finns en astrologiförening som heter Vintergatan och där man träffas varje vecka och resonerar om astrologi, håller föredrag, osv. Deras hemsida: http://www.astrologi-vintergatan.com/index.htm . Jag vet också en Facebookgrupp där man diskuterar astrologi: https://www.facebook.com/groups/513060262085516/ . Du kan ju kolla och se.

Ja du, hur jag lärde mig om astrologi... Det började nog med att jag funderade mycket över livet och meningen med allt och på olika vägar väcktes mitt intresse för astrologin som jag ville undersöka mer om. Så jag läste en del böcker i ämnet och sedan ställde jag mitt eget horoskop och upptäckte att det var en väldigt bra hjälp för att förstå mig själv bättre. Fick också mitt horoskop tolkat av en duktig astrolog som hjälpte mig att förstå olika saker i horoskopet. Jag blev också intresserad av att ställa horoskop för olika företeelser och händelser, alltså inte bara människor. Det visade sig också vara ett spännande sätt att lära om astrologin. Så småningom började jag göra hemsidor om astrologi och startade också det här forumet. Men jag har inte arbetat som professionell astrolog.

Du kan ju kolla mina hemsidor om du vill:

https://sites.google.com/site/galaktiskagondolen/

https://sites.google.com/site/kaendapersonershoroskop/

Du undrar om Rahu och Ketu. Det är de indiska benämningarna på det som annars kallas den Norra och Södra Månnoden. Du har den Norra noden (den hästskoformade symbolen längst ned i horoskopet) eller Rahu i Skorpionen i det fjärde huset i konjunktion med planeten Pluto. Den Södra noden eller Ketu är alltid placerad mitt emot den norra och du har den i Oxens tecken i det tionde huset. Man kan säga, att den Norra månnoden (Rahu) representerar ett område som man behöver utveckla i livet, något man har att lära sig, medan den Södra Månnoden (Ketu) står för sådant man redan är förtrogen med, men kan behöva släppa taget om för att istället omfamna det som den Norra nodens placering visar på.

När du har den Norra månnoden i Skorpionen i fjärde huset, så tyder det på att du kan behöva bejaka förändringar i livet och vara öppen för nya möjligheter istället för att vilja bevara tryggheten (Södra noden i Oxen) i alla lägen, vilket då kan hindra dig från att förändras och utvecklas. Man kan behöva lämna det gamla för att ge rum åt det nya. Jag vet ju inte hur det är i ditt fall, men är det något som du känner igen dig i? Det kan också handla om att du kan behöva se ditt eget värde och inte vara beroende av att andra ger dig den bekräftelsen. Att dessutom Pluto, som härskar över Skorpionen, är i konjunktion med din Norra månnod förstärker det här och visar att du växer och utvecklas genom de förändringar som du genomgår i livet, även när dessa är svåra och traumatiska att gå igenom. Pluto är i kvadratur till Venus i konjunktion med din Ascendent. Venus härskar över Oxen och den här kvadraturen handlar mycket om samma sak, att du kan behöva överge en del invanda mönster för att utvecklas vidare, att inte låta det invanda och trygga hindra förändringar.

Vad säger du, tycker du att du känner igen dig i det här?

Mats i det blå

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 5 inlägg ]