Aktuellt datum och tid: fre nov 24, 2017 8:12 pm

Sida 1 av 1 [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Aktuellt - mars 2012
InläggPostat: tis mar 20, 2012 5:57 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej forumbesökare!

Idag kliver Solen in i Vädurens tecken och gläntar därmed på dörren inte bara till våren utan också till hela sommarhalvåret! Känns härligt efter en lång vinter! Vårsolen kan liknas vid bibellegendens David som besegrar jätten Goliat (vintern). David i allegorin har många karakteristiska drag gemensamma med vårsolen upphöjd i vårens tecken Väduren. Han är fårherde, en yngling och en modig kämpe (Väduren). Namnet Goliat betyder å andra sidan "avklädd, naken", en lämplig beskrivning av naturen under vinterhalvåret.

Månadstavlan visar vårsådd och spirande grönska:

Bild

Les Très Riches Heures du duc de Berry: Mars

På forumet har det första året med "Veckans profil"-tolkningar fullbordats. Jag kommer att fortsätta publicera tolkningar, men i minskat tempo. Den tidigare avdelningen "Veckans profil" har från och med nu blivit "Månadens profil". Det lutar dock åt att jag ändå kommer att publicera två profiler i månaden, en kvinna och en man. I så fall ändrar jag namnet på avdelningen till "Månadens profiler".

Hälsar vår nya medlem, signaturen Hamster, hjärtligt välkommen till forumet. Hoppas vi får höra mer från dig!

Ha en fin vår alla!

Mats i det blå

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 1 inlägg ]