Aktuellt datum och tid: ons nov 22, 2017 7:15 am

Sida 1 av 1 [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Aktuellt - maj 2014
InläggPostat: tis maj 27, 2014 7:42 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej alla forumbesökare!

Vi befinner oss alldeles i början av en ljuvlig sommar. Solen har - tropiskt sett - gått in i Tvillingarnas kommunikativa och rörliga tecken, där den kvickfotade Merkurius råder och styr. Sideriskt sett är Solen dock alltjämt kvar i Oxens stjärnbild.

Månadstavlan ser ut så här:

Bild

Isabella Breviary: Tvillingarnas tecken

På forumet har jag öppnat en ny underkategori i avdelningen Siderisk astrologi, som jag kallat Diskussioner kring den sideriska astrologin (diskussioner-kring-den-sideriska-astrologin-f21.html). Där är alla välkomna att posta inlägg och resonera om allt som rör den sideriska astrologin - alltså den astrologi som är mer inriktad på själva stjärnhimlen som vi uppfattar den från Jorden och på den sideriska eller stjärnhimmelsrelaterade zodiaken. De andra underavdelningarna där är mer eller mindre "reserverade" för mina egna utläggningar i ämnet. Tror det blir mest överskådligt så. Mina egna studier av den sideriska astrologin har tagit en delvis ny inriktning, vilket jag redogör för här: ny-inriktning-t515.html.

Känn er alla mycket välkomna att vara med och diskutera astrologi här på forumet, vare sig det är den "vanliga" tropiska astrologin eller den sideriska.

Jag vill också passa på att hälsa hjärtligt välkommen till forumets två nya medlemmar, signaturerna Ann och paulinak. Mycket välkomna!

Ha en fin sommar alla!

Mats i det blå

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 1 inlägg ]