Aktuellt datum och tid: ons nov 22, 2017 7:20 am

Sida 1 av 1 [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Aktuellt - juli 2011
InläggPostat: sön jul 17, 2011 7:19 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej alla astrologiintresserade!

Vi är mitt i den härliga sommaren och Solen går snart in i sitt eget tecken - Lejonet.

Astrologiskt kännetecknas Lejonet av en stark jagkänsla. Det vilar något av kunglig auktoritet och värdighet över detta av Solen styrda tecken, liksom mod, optimism och organisationsförmåga. Lejonet tycker om att vara sin omgivnings naturliga centrum, älskar att bli uppmärksammad och beundrad. Det finns gott om tillgivenhet, generositet, viljestyrka, envishet och kreativ handlingskraft hos detta Solens och sommarens tecken.

* * *

På forumet råder viss sommarstiltje, kanske man kan säga :). Men förhoppningsvis blir det snart lite mer vind i seglen.

Vill särskilt puffa för mitt projekt "Veckans profil" (se kategorierna på forummenyn). Varje vecka presenterar jag där en känd person med aktuellt födelsedatum. De "regler" jag har ställt upp är dels att varannan presentation ska vara en kvinna och varannan en man, dels att födelsetiden ska vara väl dokumenterad (den källa jag använder är i första hand Astro DataBank). Syftet är att presentationerna ska belysa astrologins giltighet, att ett horoskop verkligen speglar en persons karaktär och levnad.

Min förhoppning är att ni, kära forumbesökare, vill vara med och kommentera horoskopen eller tolkningarna och att ni vill bidra med iakttagelser, funderingar, frågor, synpunkter och förslag. Så välkomna att vara med i detta eller i andra forumdiskussioner!

En fortsatt fin sommar önskar

Mats i det blå

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 1 inlägg ]