Aktuellt datum och tid: ons nov 22, 2017 7:18 am

Sida 1 av 1 [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Aktuellt - februari 2014
InläggPostat: fre feb 28, 2014 6:35 pm 
Site Admin
Användarvisningsbild

Hej alla forumbesökare!

Oj, vad månaderna går fort, jag hinner inte med i svängarna. Här, på månadens allra sista skälvande dag, kastar jag i alla fall ner några tankar för månaden som gått. Solen är nu i Fiskarnas känsliga tecken. Vårdagjämningen börjar närma sig! Fiskarna utvecklar vår inlevelseförmåga, våra känslor, även smärta och sårbarhet. Tecknet kan ses som ett hav av inre upplevelser. Det är också förknippat med kristendomen, med hela den kristna eran ("Fiskarnas tidsålder"), och särskilt med kristen mystik, där man söker förening med det gudomliga.

För att få lite omväxling kan vi ju byta ut de tidigare månadsbilderna mot en ny serie sådana hämtade från en medeltida kalender skapad för drottning Isabella av Kastilien. Månadsbilden för februari ser ut så här:

Bild
Isabella Breviary: Februari månad/Fiskarnas tecken

Här på forumet har inte hänt särskilt mycket under månaden. Igår la jag ändå ut en nygjord tolkning av horoskopet för drottning Elisabet I av England - alltså hon som regerade på 1500-talet och gav upphov år uttrycket den "elisabetanska eran", den engelska renässansen då William Shakespeare lät uppföra sina skådespel på Globe Theatre, söder om Themsen i London (teatern är förresten återuppbyggd i modern tid, så det går alltjämt att se Shakespeares skådespel uppförda på samma sätt som på 1500-talet). Kolla gärna tolkningen av drottningens horoskop: elisabet-i-av-england-t504.html Tolkningen finns också utlagd på min hemsida Kända personers horoskop: https://sites.google.com/site/kaendaper ... av-england

Allt gott, ha en fin senvinter!

Mats i det blå

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 Sida 1 av 1 [ 1 inlägg ]